Wszystko dla kreatywnych

Szukaj w serwisie mojefonty.pl

szukaj
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Artykuły o fontach

Suitcase Fusion 7

Suitcase Fusion  – to kreatywny i profesjonalny manager fontów. Uzyskaj pełną kontrolę nad swoimi fontami desktopowymi oraz sieciowymi, zachowując swobodę przeglądania. Nic w tej galaktyce nie pobije Suitcase Fusion™ pod względem wyrafinowania i prostoty. W prosty i płynny sposób dostarczy Ci w odpowiedniej chwili potrzebne fonty.

więcej »

Wywiad ze Stefanem Claudiusem

Stefan Claudius urodził się w 1971 r. i studiował wzornictwo w Essen oraz w Wuppertal. Obecnie pracuje jako projektant, typograf i wykładowca akademicki. Choć Claudius urodził się i wychował w Niemczech, czasami mówi o sobie jako o “szwajcarskim Niemcu”, by zwrócić uwagę na swą prawdziwą narodowość.

więcej »

Linotype – 7 najpopularniejszych fontów w 2013r.

W 2013 Linotype opublikował wiele ciekawych i ważnych fontów, które spodobały się nie tylko nam, ale i Wam. Największe wrażenie zrobiło siedem wymienionych poniżej krojów pisma.

więcej »

20 NAJLEPSZYCH FONTÓW DO PROJEKTÓW SIECIOWYCH

Fonty tekstowe muszą spełnić wiele różnych warunków, jeśli mają być naprawdę dobrze czytelne. Podlegają więc rygorystycznym wymogom, które zaczynają się od kształtów glifów.

więcej »

FONTY Z FILMÓW NAGRODZONYCH OSCAREM W 2013

Aktorzy, reżyserzy oraz różni specjaliści od technik filmowych otrzymali złote statuetki podczas 85. ceremonii przyznania Oscarów, która odbyła się 24 lutego 2013 r. Plakaty filmowe oraz ich dobitne liternictwo są ważnym elementem nagradzanych filmów, jednak przyciągają dalece mniejszą uwagę.

więcej »

OEM License

Dedykowana do produktów OEM lub tworzonego oprogramowania (na przykład gry komputerowe). W takich przypadkach fonty są ściśle zintegrowane ze sprzętem lub oprogramowaniem i dlatego wymagają specjalnej licencji, która jest dobierana i wyceniana indywidualnie do potrzeb klienta.

więcej »

ePub License

Zezwala na używanie fontów do tworzenia, wydawania i dystrybucji dokumentów przeznaczonych dla urządzeń mobilnych takich jak: tablety, smartphony lub czytniki ebook. Jest to licencja roczna, ograniczająca się do określonej ilości projektów bez względu na nakład danej publikacji.

więcej »

Web-Serwer License

Zezwala na umieszczanie fontów na serwerze, dzięki czemu można tworzyć różnego rodzaju projekty (na przykład kartki pocztowe, nadruki na koszulkach, wizytówki, czy też inne dokumenty). Użytkownik ma możliwość podglądu tworzonego dokumentu w prostej formie (na przykład jako GIF) bez możliwości pobrania pliku fontu. Przykładami takiego zastosowania są popularne serwisy, na których użytkownik może stworzyć własny projekt wizytówki wybierając zarówno grafiki, jak i użyte fonty. Po zapisaniu taki projekt trafia do druku. Wszystko oczywiście dzieje się on-line, tak więc użytkownik nie ma możliwości zapisania pliku fontów na komputerze.

.

więcej »

Web-Embedding License

Zezwala na projektowanie i tworzenie stron internetowych przy użyciu konkretnego fontu/-ów. Licencja jest zazwyczaj wykupowana na określony czas (na przykład na jeden rok), lub na konkretną ilość wyświetleń strony internetowej (na przykład 10 000 miesięcznie). Bardzo często znaczenie ma także ilość domen, na których ma być użyty font.
Istnieje również alternatywna forma licencjonowania, w której za miesięczną opłatą otrzymujemy dostęp do określonej biblioteki fontów, które możemy wykorzystywać na swoich stronach internetowych. Jedynym ograniczeniem jest najczęściej liczba wyświetleń wszystkich stron na których będziemy używać danych fontów.

więcej »

Embeding License

Zezwala na instalowanie i wykorzystywanie fontów na określonej liczbie stanowisk (zazwyczaj podstawową ilością jest 5) do tworzenia grafiki i składu publikacji. Licencja ta jest niezbywalna i zabrania udostępniania fontów osobom trzecim. Zezwala natomiast na udostępnianie edytowalnych dokumentów zawierających fonty osobom trzecim, tak aby można było modyfikować otrzymane pliki. Zabronione jest jednak przekazywanie pliku fontów. Podobnie jak w powyższym przypadku licencja ta jest udzielana bezterminowo oraz nie posiada ograniczenia, co do ilości projektów, czy też nakładu publikacji.

więcej »

Standard License

Zezwala na instalowanie i wykorzystywanie fontów na określonej liczbie komputerów (zazwyczaj podstawową ilością jest 5) do tworzenia grafiki i składu publikacji. Licencja ta jest niezbywalna i zabrania udostępniania fontów osobom trzecim. Oznacza to, iż pliki przekazywane do podmiotów współpracujących muszą być zamknięte, czyli bez możliwości edycji. Dozwolonymi formatami przekazu jest na przykład grafika bitmapowa lub wektorowa oraz zabezpieczone przed modyfikacjami dokumenty PDF. Ponadto licencja ta jest udzielana bezterminowo oraz nie posiada ograniczenia, co do ilości projektów, czy też nakładu publikacji.

więcej »

Max Miedinger

Max Miedinger urodził się w 1910 r. w Zurychu w Szwajcarii, zmarł zaś tamże w 1980 r.
 
Gdy ukończył 16 lat, za radą ojca w latach 1926-30 szkolił się na zecera w wydawnictwie Jacquesa Bollmanna w Zurychu, później zaś uczęszczał na zajęcia wieczorowe na zurychskiej Kunstgewerbeschule (uczelni sztuk pięknych i rzemiosła). W latach 1930-36, czyli w trakcie studiów i niedługo po nich, pracował jako zecer dla różnych firm.

więcej »

Hermann Zapf

Niemiecki projektant pisma Hermann Zapf urodził się w 1918 r. w Norymberdze. Jego dzieciństwo przypadło na trudne czasy: koniec pierwszej wojny światowej, rewolucje w Niemczech, epidemia hiszpańskiej grypy, w wyniku której zmarło między innymi jego rodzeństwo, czy wreszcie klęska głodu. Matka ucieszyła się więc, mogąc posłać go do szkoły, gdzie codziennie otrzymywał posiłki dzięki planowi Herberta Hoovera, późniejszego prezydenta Stanów Zjednoczonych. Jako uczeń Zapf zainteresował się kwestiami techniki. Eksperymentował z elektrycznością, konstruując radio kryształkowe i system alarmowy do domu. Także wtedy zaczęły go interesować zagadnienia pisma, wymyślał bowiem alfabety szyfrowe, którymi wymieniał wiadomości z bratem.

więcej »

Jackson Burke

Jackson Burke, amerykański projektant krojów pisma i książek, żył w latach 1908-1975.

Ukończył Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, zaś w 1949 r. zastąpił C.H. Griffitha na stanowisku dyrektora ds. rozwoju typografii w firmie Mergenthaler Linotype i pełnił tę funkcję do 1963 r., w międzyczasie projektując kilka krojów pisma.

więcej »

Łączenie krojów: alfabet łaciński i dewanagari

„Widzisz, Topsze, angielskie kroje to niesamowity biznes. Bengali ma dwanaście różnych krojów, angielski – dwa tysiące”. Od czasu, kiedy Satyajit Ray, bengalski pisarz, grafik i typograf, umieścił te słowa w swoim opowiadaniu Golakdham Rahasya, wzrosła zarówno liczba krojów łacińskich jak i indyjskich, jednak proporcja się nie zmieniła.

więcej »

Paul Renner

Paul Renner urodził się w 1878 r. w Wernigerode w Niemczech, zaś zmarł w Hödingen, również w Niemczech, w 1956 r. Oprócz typografii, zajmował się również grafiką, malarstwem, pisarstwem i nauczaniem.

więcej »

Adrian Frutiger

Adrian Frutiger urodził się w 1928 r. w szwajcarskim miasteczku Unterseen. Już jako dziecko zaczął eksperymentować z wymyślanymi przez siebie stylami pisma i stylizowanym pismem ręcznym, pragnąc odreagować formalne, kursywowe pismo ręczne, którym musiał posługiwać się w szkole. Interesował się również rzeźbą, lecz ojciec i nauczyciele przekonali go, by zawodowo raczej zajął się drukiem. O rzeźbie jednak nigdy nie zapomniał i wielokrotnie napomykał, że stanowi ona wielką inspirację dla stwarzanych krojów pisma.

więcej »

Akira Kobayashi

Akira Kobayashi, jedna z najważniejszych postaci współczesnej zachodniej typografii, urodził się w 1960 r. w Japonii i od dziecka stykał się z zupełnie innym liternictwem niż to, do którego przyzwyczajony jest przeciętny Europejczyk czy Amerykanin. Japończycy posługuję się na co dzień skomplikowanymi systemami pisma, czyli logograficznym kanji, sylabicznymi hiragana i katagana, a także zapisem transkrypcyjnym alfabetu łacińskiego.

więcej »

Optima® Nova

Pierwsze szkice do kroju Optima® powstały w 1950 r. na 1000-lirowym banknocie. Hermann Zapf wykorzystał go, ponieważ nie miał żadnego innego papieru, na który mógłby przelać swoje pomysły w Santa Croce we Florencji.

więcej »

Eurostile Next

Eurostile™ jest z nami już od dziesięcioleci, jednak jego historia jest dość tajemnicza. Powstały we Włoszech Eurostile miał dwóch projektantów i dwie daty premiery, nawet jeśli puryści mogą twierdzić, że był tylko jeden projektant i jedna data. Bez wątpienia krój pisma posiada dwie odrębne nazwy. Oczywiście pierwsza z nich – Microgramma™ – odnosi się tylko do części ostatecznego projektu. Po wielu latach forma Linotype wydaje rozszerzoną i poprawioną wersję oraz aktualizację pod nazwą Eurostile Next. Nie pogubiliście się?

więcej »

Avenir® Next

Piękna nieznajoma

Czyli dlaczego powstała nowa wersja kroju Avenir Next
Gdy Adrian Frutiger tworzył tak znane kroje pisma, jak Univers® czy Frutiger®, inna kwestia pozostawała bardzo bliska jego sercu: projekt linearnego fontu bezszeryfowego – Avenir.

więcej »

Firma IT MEDIA

koncentruje się na obsłudze sektora kreatywnego zarówno pod względem potrzeb związanych z oprogramowaniem, jak i z profesjonalnym sprzętem. Jesteśmy partnerem takich firm jak: Adobe, Corel, Enfocus, Extensis, Microsoft, Pixologic, The Foundry, Maxon, Unity, ToonBoom, Wowza, EFI, VMware, Eizo, Wacom, Canon, HP, X-Rite i wielu innych.