Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Wybierz szkolenie dla siebie

Wizualizacja

Poziom: specjalistyczny | 16 godzin/y

Wizualny potencjał tekstu

Szkolenie Wizualny potencjał tekstu pomaga „ludziom słowa” nie wykonującym zawodu grafika zrozumieć wzajemne zależności treści i formy w projekcie. Uczy specyficznej składni „języka wizualnego redagowania” publikacji drukowanych, stron internetowych, wpisów w serwisach społecznościowych, czy grafiki informacyjnej. Uczestnicy zajęć poznają zasady poprawnego przygotowania tekstu do składu, by jak najlepiej wykorzystać graficzny potencjał „ukryty” w treści, oraz np. kreowania pomysłów na potrzeby infografiki. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom poznają różnorodność układów typograficznych, kryteria dobierania zdjęć i ilustracji, a także dobre praktyki współpracy autora tekstu z grafikiem.

Szkolenie jest przygotowane dla tych, którzy jedynie współpracują z grafikami przy tworzeniu wizualnej strony publikacji, ale… dzięki powszechnie dostępnym darmowym aplikacjom sieciowym autor tekstu coraz częściej może się stać twórcą formy graficznej. Narzędzia te, adresowane do nieprofesjonalistów, pozwalają dowolnie dobierać ilustracje, kroje liter, układy typograficzne i kolory. Szkolenie więc dedykowane jest także tym, którzy kiedykolwiek próbowali, albo chcieliby samodzielnie projektować graficznie choćby tylko newslettery, posty na blogu, wpisy na Facebooku, czy Twitterze.

Formy zajęć:

  • prezentacje multimedialne
  • w grupach: szkicowanie layoutów na papierze, ocena zespołowa moderowana przez prowadzącego, poprawianie szkiców
  • w grupach: próby ćwiczebnych layoutów w komputerze, ocena zespołowa moderowana przez prowadzącego, poprawianie szkiców
więcej »
Poziom: specjalistyczny | 16 godzin/y

Wizualne redagowanie publikacji

Wizualne redagowanie publikacji – celem zajęć jest wprowadzenie do nowoczesnego edytorstwa, projektowanie graficzne layoutów, typografia i fotoedycja w praktyce redakcyjnej.
Media tradycyjne i cyfrowe komunikują się z odbiorcą za pomocą słów i obrazów zintegrowanych w spójny, syntetyczny przekaz, albo beztrosko rzuconych na kartkę czy płaszczyznę ekranu, bez żadnego związku treści z formą. Czasem też bez dbałości o czytelność. Umiejętność wyjścia poza tradycyjną narrację składającą się z samych tylko słów, niedbale ilustrowanych kiepskimi zdjęciami, jest warunkiem sukcesu zarówno współczesnej prasy drukowanej, jak mediów internetowych i publikacji mobilnych. Program „Wizualne redagowanie prasy” uczy projektowania layoutów stron z poszanowaniem treści, przy zastosowaniu specyficznej składni „języka wizualnego redagowania”.

Pracę nad dobrym projektem graficznym powinniśmy zaczynać od rozmowy o treści, o warunkach dystrybucji, o technice druku i upodobaniach czytelników, o sposobie pisania tekstów i tytułów, rodzaju najczęściej używanych zdjęć, budżecie i sposobie wynagradzania dziennikarzy. Dlatego szkolenie „Wizualne redagowanie publikacji”, pozornie poświęcone zagadnieniom graficznym, jest adresowane do wszystkich twórców i redaktorów przekazu — ludzi słowa i ludzi obrazu.
Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych dziennikarzy i grafików z wydawnictw prasowych, albo stanowić wprowadzenie do podjęcia pracy subedytora, copy editora w redakcji gazety. „Wizualne redagowanie publikacji” parokrotnie przydało się też wydawcom stojącym przed decyzją o unowocześnieniu gazety lub magazynu, przede wszystkim tym, którzy planowali zmiany graficzne (redesign) i ryzykantom zamierzającym stworzyć nowy tytuł prasowy.
Szkolenie służy między innymi nauce rozmowy między redaktorem a grafikiem — języka oceny jakości publikacji, planowania w zespole redakcyjnym, współdziałania i grupowego kreowania pomysłów na layout — dlatego mile widziane będą tandemy redaktor-grafik z jednego wydawnictwa.

więcej »