Wszystko dla kreatywnych

The Foundry MODO 12

Kategoria: ,

The Foundry MODO 12 – produkt do profesjonalnej wizualizacji 3D. Jest kolejnym etapem w procesie rozwoju modelowania 3D, malowania, renderowania, który dostarczany jest w jednym zintegrowanym i przyspieszającym pracę pakiecie, zarówno na platformie Mac jak i Win. Teraz modo jest prawdziwym kompleksowym rozwiązaniem zawierającym narzędzia do rzeźbienia 3D, animacji i sieciowego renderingu.

 

Funkcjonalności:

Funkcje:

Modelowanie
The Foundry Modo jest najszybszym, najbardziej zaawansowanym narzędziem do modelowania 3D za pomocą wieloboków i podziału na mniejsze fragmenty powierzchni. Doskonały do precyzyjnego modelowania elementów mechanicznych i architektonicznych ale także do swobodnych form organicznych. Nowa wyższa jakość projektowania jest możliwa do osiągnięcia dzięki skutecznej integracji palety narzędzi do rzeźbienia z tradycyjnymi – przeznaczonymi do modelowania.


Malowanie
The Foundry Modo dzięki szerokiej palecie naturalnych narzędzi do malowania grafiki 3D jest istnym naśladowcą natury , jej form, barw i tekstur.
Wielowątkowe działanie, udoskonalone okno użytkownika, najwyższej klasy narzędzia, możliwość bezpośredniego nakładania kolorów na dowolny obraz w Shader Tree pozwala na błyskawiczne uzyskanie odpowiedniego efektu.


Renderowanie
The Foundry Modo posiada światowej klasy moduł do renderowania, który tworzy zadziwiające obrazy oraz świetne równomierne animacje, z zastosowanym oświetleniem, co w rezultacie bombarduje efektem realizmu. Jest niezwykle szybki w pełni wielowątkowy. Renderuje poprzez sieć Mac -ów i PC-etów z ultra wysoką rozdzielczością.

 

Animacje
The Foundry Modo jest świetny do tworzenia przeglądu elementów składowych, animacji montażu produktów czy grafiki ruchomej wszelkiego rodzaju. Możesz zmieniać właściwości dowolnego elementu, tak aby zaczął się poruszać lub zmieniał wygląd w czasie.
Możesz importować animacje z innych programów 3D i renderować je w modo.


Rzeźbienie
Jest bezpośrednio wbudowane w The Foundry Modo. To oznacza, że możesz użyć narzędzi do rzeźbienia obok tradycyjnych narzędzi do modelowania – wszystko w prawdziwym środowisku 3D. To na zawsze zmienia proces tworzenia modeli 3D.

 

Modelowanie w The Foundry Modo

Gotowy do pracy mechanizm modelowania metodą wielokątów i podziału powierzchni, do modeli organicznych i twardopowierzchniowych.

modo wyposażone jest w najszybszy, i najbardziej zaawansowany istniejący mechanizm modelujący 3D metodą wielokątów i podziału powierzchni, zaprojektowany tak, by umożliwić ci wykonanie większej ilości pracy w jeszcze krótszym czasie niż dotąd. Nowe zintegrowane narzędzia rzeźbiarskie w modo w jeszcze większym stopniu ułatwiają modyfikacje siatek bazowych za pomocą kontroli organicznej lub po to, by dodać drobne szczegóły. Nowe domyślne profile przyspieszają zadania zaokrąglania i kantowania, zaś narzędzia do przycinania pozwalają na precyzyjne modelowanie. Ponadto w modo edycja UV nie następuje po fakcie, lecz jest rdzeniem pakietu. Narzędzia do modelowania i wybierania w modo były dopieszczane latami doświadczeń, by działały tak, jak od nich oczekujesz. Doskonała obsługa i podgląd OpenGL sprawiają, że wizualne doświadczenia modelowania w modo są równie bogate, jak zestaw narzędzi.


Mechanizm modelujący metodą wielokątów i podziału powierzchni.
Nieważne czy potrzebujesz precyzyjnych modeli o sztywnej konstrukcji, czy też modeli postaci o idealnie płynnym ruchu, modo sobie poradzi. W modo możesz edytować przy użyciu klasycznej metody modelowania wielokątów, po czym wcisnąć klawisz Tab, by pracować nad modelem we wspaniałym środowisku podziału powierzchni. Pod ręką masz narzędzia potrzebne do obsługi wierzchołków, krawędzi i wielokątów, gotowe do wykonywania twoich zadań – od szkicowania szczegółów powierzchni organicznych, do kantowania, pogrubiania powierzchni lub precyzyjnego ustawiania obiektów na krawędzi. Inteligentne narzędzia wyboru przewidują nad którymi częściami modelu będziesz pracować, zaś mechanizm modyfikuje sposób ich działania. Mówiąc w skrócie, Modo jest jednym z najlepszych na świecie narzędzi do modelowania.


Precyzja
modo pozwala precyzyjnie tworzyć konstrukcje geometryczne, umożliwiając przycinanie istniejącej geometrii bądź punktów na płaszczyźnie roboczej. Możesz również z łatwością dopasować płaszczyznę robocza do dowolnego wyboru. Zauważ, że podstawowe narzędzie rysownicze w Modo, Pióro, pozwala umieszczać wierzchołki, by tworzyć geometrię. Gdy rysujesz, modo wyświetla zarysy linii, dzięki którym możesz kreślić pod odpowiednim kątem lub iść dalej pod tym samym kątem, tworząc prostą linię od dwóch ostatnich wierzchołków. Analogicznie, możesz przesuwać lub obracać istniejące punkty modelu, aby przycinać do innego wierzchołka, krawędzi, środka krawędzi, wielokąta lub środka wielokąta. Chcesz wpisać wartość? modo można skonfigurować do obsługi dowolnych jednostek, możesz też wpisywać ciągi takie jak 4m+6in i program sam dokona za ciebie obliczeń (4 metry plus 6 cali)!


Rzeźbienie
W niektórych operacjach na modelach nie jest ci potrzebne precyzyjne kantowanie czy piękne krzywizny. Pragniesz bardziej organicznego podejścia do modelowania, czy to w terenie, czy też na innych swobodnych formach. Modo udostępnia dwa rodzaje narzędzi rzeźbiarskich: oparte na siatce i na obrazie. Narzędzia oparte na siatce pozwalają modyfikować ogólny kształt obiektu i w ograniczonym stopniu działać na powierzchnię. Możesz użyć rzeźbienia w siatce, aby delikatnie zmienić kształt obiektu lub też zmodyfikować go radykalnie. Jeśli zaś chcesz wyryć na powierzchni zmarszczkę lub szczelinę, masz do dyspozycji narzędzia oparte na obrazie. Dzięki takiemu rodzajowi rzeźbienia tworzysz przemieszczenie na dowolnym poziomie podziału powierzchni. Narzędzia rzeźbiarskie działające równolegle z tradycyjnymi narzędziami do modelowania zapewniają niesłychaną swobodę. Dowiedz się więcej o rzeźbieniu w Modo.


Modelowanie profilowe
W Modo wprowadzono profilowanie modelowe, uzupełniające takie operacje, jak wyciąganie obiektu płaskiego czy wyciąganie obiektu po krzywej, dzięki wykorzystaniu profili 1D i 2D. Podczas modelowania możesz wybierać spośród rozmaitych profili, by z łatwością tworzyć takie elementy, jak poręcze czy listwy wieńczące. Możesz również konstruować własne profile z linii i krzywych, by wykorzystać je później .


Replikatory
Modo w nowy sposób podchodzi do replikacji geometrii w twojej scenerii i pozwala tworzyć w renderingach szczegóły na poziomie bilionów wielokątów. Dzięki temu możesz dodać pąkle na kadłubie statku lub stworzyć las drzew. Na powierzchni można zreplikować dowolną siatkę, kontrolując przy tym skalę i kierunek.

 


Retopologia
Modo może ułatwić ci tworzenie nowych skutecznych siatek o idealnym przepływie danych, nałożonych na gęste zestawy danych CAD lub zeskanowanych. Gdy tworzysz lub transformujesz nową geometrię, można ją ograniczyć do gęstej siatki tła.

 


Mistrzowska edycja UV
Aby tworzyć idealnie oteksturowane modele, potrzebny ci łatwy dostęp do mistrzowskich narzędzi edycyjnych UV, zaś legendarny edytor UV z modo jest idealnym środowiskiem do takiego zadania. W wielu przypadkach sprawa wygląda tak: Kliknięcie. Odwinięcie. Koniec. Ponadto dzięki modo możesz skonstruować własną mapę UV, po czym tworzyć morphingi ze zmianami topologii, nie martwiąc się, że możesz popsuć UV. Potrzebna ci większa kontrola nad UV? Interaktywne narzędzie zmniejszy napięcia siatki, minimalizując zakłócenia kątowe i obszarowe. W większości przypadków prawidłowo zostaną obsłużone nawet otwory w siatce (jak oczy). Jeśli coś się nakłada, łatwo wychwycić takie miejsca dzięki funkcji podświetlania. Edycja UV stała się, ośmielmy się to powiedzieć, niemal przyjemna.


Przybornik (samodzielne tworzenie narzędzi)
Przybornik modo pozwala ci tworzyć nieskończoną ilość wyspecjalizowanych narzędzi do modelowania i wybierania, które możesz podporządkowywać skrótom klawiaturowym lub innym elementom interfejsu użytkownika. Dzięki przybornikowi możesz wykorzystywać obecne w Modo potężne narzędzia, by tworzyć nowe kombinacje, zmieniające sposób, w jaki dane narzędzie się obsługuje, jak wygląda i jak wpływa na geometrię. Możesz albo korzystać z dostarczonych wraz z modo narzędzi, albo też zaprząc do pracy przybornik, aby uzyskać dostosowany do twoich potrzeb warsztat, działający dokładnie tak, jak sobie życzysz.

Przykłady środków transportu w galerii:

 

 

 

Galeria środków transportu >>>

Galeria samochodów i motocykli >>>

Galeria dłoni i głów >>>


Malowanie w The Foundry Modo

Potężny, wszechstronny system malowania działa w 2D oraz 3D, na wielu obrazach i mapach UV.

Wraz z Modo otrzymujesz zintegrowany system malowania, przez wielu uważany za najprzyjemniejszy spośród wszystkich programów 3D. modo stosuje technologię GPU oraz wielowątkowość, by wykorzystać nowoczesny sprzęt OpenGL. Możesz błyskawicznie nanosić szczegóły na modele 3D, widząc jednocześnie normalne mapy, mapy przemieszczenia oraz przezroczystość. W malowaniu bezpośrednio na modelu 3D jest coś, co daje wyjątkową satysfakcję. Poza tym zaś, iż jest to przyjemne, stanowi także bardzo wydajny sposób tworzenia lub modyfikowania tekstur na modelu, ponieważ przez cały czas dobrze widzisz, gdzie właśnie malujesz. Oprócz malowania na obiektach 3D, możesz także malować w 2D, na obiektach w tle lub na sekwencjach obrazu. modo stanowi świetne połączenie wydajności i narzędzi, skutkujące doskonałymi warunkami malowania w 3D.

Nikt nie chce pracować pędzlem, który w trakcie malowania zacina się lub ciągnie z tyłu. W Modo dla zapewnienia jak najlepszych wyników zastosowano wielowątkowość malowania, tak więc nawet przy zastosowaniu dużych rozmiarów pędzli program oferuje optymalne działanie na nowoczesnym sprzęcie komputerowym. Dzięki temu możemy dawać klientom do dyspozycji pędzle proceduralne, które działają płynnie, wraz z opcją łączenia (na przykład unikania kolorów) w ponad tuzin sposobów podczas malowania. W modo możesz malować na wielu obrazach lub mapach UV.


Dobry dostęp do narzędzi
Dopracowany układ zapewnia ci szybki dostęp do narzędzi potrzebnych do swobodnego malowania w 3D. Całe malowanie odbywa się za pośrednictwem kombinacji narzędzia (np. rozmazanie) z pędzlem (np. gładki) oraz odpowiednim tuszem (np. parametryczny). Panel umieszczony pod obszarem roboczym zapewnia ci przeglądarkę obrazów (możesz wręcz malować obrazami), zasobnik kolorów i podgląd pędzla. Podgląd pędzla pokazuje ci nawet, jak twoje pociągnięcie będzie wyglądać po zakończeniu. Możesz malować dowolnym urządzeniem wskazującym, lecz najlepszy jest tablet wrażliwy na dotyk. Program obsługuje malowanie symetryczne. Chcesz zmienić rozmiar pędzla? Kliknij po prostu prawym przyciskiem i rozciągnij rozmiar pędzla, po czym maluj dalej.


Pędzle i tusze
Program daje ci do dyspozycji znaczny zakres narzędzi, w tym aerograf, pędzel, gumkę, klonowanie, wypełnienie, rozmazanie i lasso. Każde narzędzie posiada właściwości, obejmujące nie tylko kolor, lecz również przezroczystość i tryb wtapiania się. Możesz wybierać spośród kilku wbudowanych rodzajów narzędzi (stempel, rolka, tekst, procedura), albo też sporządzić własne i wybrać je z przeglądarki pędzli. Są też wreszcie tusze… Pozwalają ci zrobić wszystko, od malowania obrazu na modelu (tusz obrazowy), aż do wykorzystania tuszu parametrowego, który modyfikuje kolor w zależności od wysokości przemieszczenia, które zamalowujesz. Jeśli chcesz, Modo zastosuje tusz w zależności od nachylenia lub wysokości powierzchni, na której malujesz. Dzięki temu malowanie świeżego śniegu na łańcuchu górskim lub dodawanie plamek na wysuniętych krawędziach ptasiego skrzydła jest prostym zadaniem. Możesz również wykorzystać malowanie maską w czasie rzeczywistym, aby za pomocą pędzla kontrolować, w jaki sposób dwa różne obrazy (na przykład czysty i zniszczony przez wojnę) stapiają się ze sobą.


Malowanie warstwami
Rendererem modo kieruje drzewko shaderów, będące interfejsem użytkownika do opisywania wyglądu przedmiotów i środowiska, a także sposobu, w jaki powinny z nim oddziaływać światła oraz kamery. Na obrazach wybranych w drzewku shaderów można natychmiast malować. Ten bezpośredni dostęp do drzewka shaderów umożliwia ci wykorzystanie obrazu 3D, by warstwa po warstwie dostosować złożony wygląd powierzchni. Nie chodzi tu po prostu o namalowanie nowych kolorów – możesz w czasie rzeczywistym malować mapowanie wypukłości lub malować na kanałach, by osiągać odbijające się podświetlenia. Drzewko shaderów pozwala również malować nieinwazyjnie, korzystając ze znajomej funkcjonalności malowania w oparciu o warstwy i maski, znanej z popularnych narzędzi malarskich 2D. Możesz wręcz importować do modo pliki .PSD i malować oddzielnie na każdej warstwie z pliku. Jeśli wolisz, możesz także eksportować mapy UV do Photoshopa, by tam malować.

Przykłady prac malarskich:

 

 

 

Galeria prac malarskich >>>

Galeria postaci i istot >>>

Galeria głów i dłoni >>>


Renderer The Foundry Modo

Szybki i obsługujący do 32 rdzeni. Rendering instancji i replikator obsługują do biliona wielokątów.

modo jest wyposażone w jeden z najlepszych rendererów na świecie, umożliwiający tworzenie wspaniałych obrazów i animacji, a także przygotowywanie tekstur na potrzeby gier. Renderer może funkcjonować zarówno w trybie offline, jak i jako zintegrowany renderer podglądu, aktualizujący się niemal w czasie rzeczywistym gdy modelujesz, malujesz lub zmieniasz jakąś właściwość obiektu. Wbudowany w modo renderer charakteryzuje się niewiarygodnymi możliwościami, zapewnia rzadkie połączenie szybkości z jakością i umożliwia rendering sieciowy na maksymalnie 50 stacjach roboczych.


Naprawdę szybko Mechanizm renderujący modo jest szybki, potrafi renderować bilion wielokątów w ogromnych rozmiarach klatek. modo może renderować pliku w rozdzielczości do wydruku (np. 20K x 20K), wykorzystując do 32 rdzeni na stację roboczą. Renderer modo jest szybkim raytracerem z obsługą instancji, wykorzystującym wysoki dynamiczny zakres jednostek promieniowania. Można go w znacznej mierze skalować na systemach wielordzeniowych, zaś po dodaniu procesorów zapewnia niemal linearną prędkość. Rdzenne szybkie działanie renderera jest połączeniem bardzo zwartego kodu z wyjątkowym interfejsem, rozdzielającym wiele kluczowych obliczeń, umożliwiając tym samym znaczną elastyczność w odpowiednim wykorzystaniu pamięci, szybkości i jakości.


Renderer podglądu
Renderer podglądu to bezustannie renderowana wizja twojej sceny przez którąś z wybranych kamer. Widzisz tam efekty wszystkich modelowań, oświetlenia czy zmiany materiałów, jakich dokonujesz w scenerii. Jeśli w scenerii nic się nie dzieje, renderer podglądu będzie progresywnie renderował do niemal ostatecznej jakości. Jest to odmienny sposób pracy, ponieważ pracując wykonujesz w zasadzie setki bądź tysiące testowych renderingów. Gdy robisz ostateczny rendering, wiesz już dokładnie jak będzie wyglądać. Szybko też zaznajomisz się z tym, w jaki sposób każdy parametr w modo wpływa na ostateczny rendering, ponieważ natychmiast widzisz efekt wszystkich zmian.


Precyzyjne modele oświetlenia
Dostępne są oświetlenie globalne oraz fizyczne modele cieniowania, zapewniające zaawansowane zjawiska fizyczne, takie jak zamglone odbicia anizotropowe, ogniskowanie, dyspersja, zamglona refrakcja i rozproszenie podpowierzchniowe. Modo umożliwia także rendering fizycznego nieba i fizycznego słońca, dające precyzyjne oświetlenie słoneczne w dowolnym miejscu, a także zapewniające wsparcie dla oświetlenia fotometrycznego za pośrednictwem standardu IES. Obsługiwane jest oświetlenie wolumetryczne z Deep Shadows. Łączenie świateł pozwala ci uzyskać odpowiednią ilość światła w każdej części twojej scenerii, zaś w licznych ustawieniach domyślnych zawarto rozmaite zestawy oświetlenia.


Realistyczna powierzchnia
Renderer Modo może z niesłychaną szczegółowością obsłużyć bilion wielokątów. Kafelkowanie mikrowielokątami w czasie renderingu sprawia, że efekty takie jak skóra, lekko szorstkie powierzchnie lub nawet teren wyglądają o wiele wiarygodniej. Replikatory instancji zapewniają dodatkową głębię i szczegółowość, pozwalając dodawać do renderingów niemal nieskończoną ilość takich elementów geometrycznych, jak kamyki, drzewa, pąkle czy ciernie. Podświetlenia anizotropowe i wsparcie dla odbić Fresnela dają realistyczne powierzchnie metaliczne i odpowiednie odbicia oraz refrakcje pod dowolnym kątem względem kamery. Możesz teksturować kierunek anizotropowego zamglonego odbicia dla takich materiałów, jak włókno węglowe. Pod powierzchnią zaś absorpcja przezroczystości niemal natychmiast uwzględnia gęstość podpowierzchniową, umożliwiając realistyczne przedstawienie tropikalnych lagun, skóry czy wosku.


Sierść
modo obsługuje liczne wyrafinowane materiały (również proceduralne) i sierść. Ten wszechstronny materiał umożliwia stosowanie na powierzchniach szerokiego zakresu elementów, od włosów i trawy, do futra. Sierść może być obsługiwana teksturami i posiada liczne parametry, w tym zakrzywienie cebulki, przezroczystość i grawitację. Możesz stosować sierść za pośrednictwem ustawień domyślnych, po czym stylizować ją interaktywnie, korzystając z narzędzi rzeźbiarskich.


Model kamery
W programie umieszczono realistyczne modele kamer o standardowych w przemyśle wizjerach, regulowanym polu widzenia, zniekształceniu soczewek i długości ogniskowej. Obsługiwany jest rendering stereoskopowy. Projekcja sferyczna dla kamer pozwala na tworzenie sferycznych map środowisk, w tym eksport stworzonych w modo panoramicznych HDRI.


Obsługa czasu
Renderer modo został specjalnie zaprojektowany, by liczne klatki były zgodne pod względem czasowym. Zaprojektowano go do obsługi animacji, tak więc cienie, a nawet zamglone odbicia, pozostają stabilne z klatki na klatkę. Tryb przejścia oświetlenia globalnego zapewnia czyste, lecz szybsze podejście “szybciej na klatkę” na potrzeby animacji architektonicznych. Obsługiwana jest nieostrość kamery oraz obiekty w ruchu. Za pośrednictwem formatu MDD program może renderować animowane sekwencje z wielu innych aplikacji 3D.


Rendering sieciowy
modo można stosować w nawet 50 stacjach roboczych Mac lub PC, ustawionych do renderingu sieciowego. Każda stacja robocza może posiadać do 32 rdzeni. Ustanowienie sieci jest niezwykle proste i w dużej mierze automatyczne. Systemy ustawione w trybie podrzędnym akceptują elementy do renderingu z maszyny nadrzędnej. Obrazek po lewej stronie ukazuje działającą sieć renderingową modo. Na ekranie widnieją pakiety renderowane lokalnie (złote) i w sieci (niebieskie). Każdy pakiet odpowiada jednemu rdzeniowi w maszynie sieciowej lub lokalnej. Zastosowano technologię sieciową Apple Bonjour.


Drzewko shaderów
Rendererem modo kieruje drzewko shaderów, będące interfejsem użytkownika do opisywania wyglądu przedmiotów i środowiska, a także sposobu, w jaki światła oraz kamery powinny uczestniczyć w produkcji. Drzewko shaderów jest oparte na bezpośrednim stosie warstw, dających w sumie ostateczny rezultat i natychmiast rozpoznawanych przez każdego zaznajomionego z Photoshopem. Zapewnia również pełną kontrolę nad sposobem wykonanie ostatnich faz renderingu (np. widmowe, alfa i wiele, wiele więcej). Renderer modo może tworzyć szeroki zakres wyników renderingu. Można też go wykorzystać, by nanieść ponad 30 rezultatów (takich jak geometryczne wektory normalne, rozproszone cieniowanie, ambient occlusion) na mapy obrazów. Opcja Constant Alpha umożliwia proste tworzenie elementów maski w pracy kompozycyjnej. Szeroki zakres formatów wynikowych obejmuje między innymi warstwowe pliki PSD, warstwowe OpenEXR lub szereg plików PNG.


Funkcje animacji w The Foundry Modo

Animacja w Modo
Możesz ustawić praktycznie dowolne właściwości. modo zapewnia system animacji łączący w sobie rozległy wachlarz funkcji z nowoczesnym interfejsem użytkownika. Dzięki intuicyjnej obsłudze animacji, możesz tworzyć animowane zestawienia produktów, prezentacje architektoniczne i grafikę filmową. Możesz również odczytywać pliki animacji z innych systemów i renderować w modo animację oraz dynamikę postaci.


Tutaj się animuje
Modo zawiera w sobie wszystko, co potrzebne, by obiekty w twojej scenerii zmieniały z czasem swój wygląd, położenie czy praktycznie każdy inny parametr. Może to być prosta sprawa, jak animowanie pory dnia, by sprawdzić światło słoneczne, albo też skomplikowana, jak ustawienie złożonego układu mechanicznego, na przykład wysuwanego podwozia samolotu. Innowacyjne elementy interfejsu użytkownika, jak Heads Up, kontrolujący dopasowywanie wartości kanałów, wygładzają proces tworzenia animacji w modo. Edytor grafów i podgląd ścieżki pozwalają precyzyjnie kontrolować przebieg animacji obiektów i ich właściwości.


Dostosuj dowolne właściwości
Ustawienie klatki kluczowej polega po prostu na przejściu do odpowiedniej klatki i wciśnięciu klawisza Dodaj klatkę, gdy dopasujesz już na przykład przejrzystość obiektu, aby w danym momencie był widoczny bądź niewidoczny. Kodowanie kolorów w interfejsie pozwala ci stwierdzić, które wartości zostały objęte klatką kluczową. Istnieją dziesiątki właściwości obiektu, które możesz objąć klatką kluczową, by ustawić jak w danym czasie wygląda i gdzie znajduje się w przestrzeni. Aby animować kamerę, obejmij po prostu jej pozycję klatką kluczową, nawigując w normalny sposób w jej wizjerze i dodając odpowiednie klatki jako kluczowe. Gdy będziesz odgrywać animację, modo dokona gładkiej interpolacji pomiędzy wszystkimi pozycjami kamery. Możesz również oczywiście objąć klatkami kluczowymi inne cechy kamery, takie jak długość ogniskowej obiektywu czy odległość ogniskowania (dla efektów takich, jak prowadzenie ostrości).


Duże zestawy
W Modo jest możliwość tworzenia skomplikowanych zestawów, sterowanych w bardzo prosty sposób. Możesz na przykład stworzyć silnik rotacyjny, kierowany jedną kontrolką „szybkość”, albo ustawić zestaw blend, przekręcając pokrętło. Zestawy te zwiększają możliwości łączenia kanałów jednego obiektu z innym, oraz przyporządkowywania do zestawu ograniczeń i modyfikatorów. Kinematyka odwrotna pozwala przesunąć koniec dwuogniwowego łańcucha, zaś dynamiczna kontrola pozwala na takie operacje, jak otwarcie klamki, a później puszczenie drzwi. System modyfikatorów pozwala dodać na przykład dla większego realizmu „wstrząsy” kamery.


Animacja organiczna
W Modo możesz animować pomiędzy dowolną liczną deformacji morphingowych. W ten sposób możesz przejść na przykład od twarzy uśmiechniętej do zmarszczonej. Możesz również przetestować swe morphingi, zanim wyeksportujesz je do innych programów do animacji 3D. Masz możliwość animacji map wierzchołków, przy efektach delikatnych korzystając z deformacji, jak wibracje czy drugorzędne efekty animacyjne.


Import i eksport animacji
Modo może odczytywać i zapisywać pliki COLLADA, nowy standard wymiany danych modeli i animacji. Może również czytać pliki .MDD, by renderować animacje utworzone w innych aplikacjach 3D. Przydatna porada: Point Oven (nie zawarty w modo) jest komercyjnym zestawem wtyczek przeznaczonych do nanoszenia danych na temat wierzchołków i krzywych na pliki MDD. Jest dostępny dla kilku popularnych pakietów oprogramowania 3D.


Renderuj
Gdy dochodzi do stworzenia ostatecznych wyrenderowanych sekwencji, modo jest w stanie renderować animacje , które będą stabilne jak skała i pozbawione drżeń czy niepotrzebnych odgłosów. Specjalny tryb prezentacji dla scen z oświetleniem globalnym nie tylko stabilizuje animację, lecz również poprawia skuteczność renderingu z klatki na klatkę. Wykorzystaj rozmycie w ruchu, by uzyskać gładkie rezultaty dla szybko poruszających się obiektów, jak obracające się śmigła czy roboty przemysłowe.

Animation – MODO from The Foundry on Vimeo.

 


Rzeźbienie w The Foundry Modo

Możesz rzeźbić lub korzystać z tradycyjnych narzędzi do modelowania. Rzeźbienie nie jest w Modo specjalnym trybem.

W modo rzeźbienie i tradycyjne modelowanie występują obok siebie. Modo proponuje dwie metody rzeźbienia: oparte na siatce i na obrazie. Możesz wykorzystywać narzędzia rzeźbiarskie, by szybkimi pociągnięciami i pchnięciami doprowadzić model do pożądanego kształtu, albo by dodawać szczegóły organiczne, nieosiągalne tradycyjnymi narzędziami modelowania. Połączenie modelowania oraz rzeźbienia w jednej aplikacji zapewnia wyjątkowe możliwości tworzenia w 3D.


Rzeźbienie oparte na siatce
Narzędzia do rzeźbienia w oparciu o siatkę modyfikują istniejące punkty siatki za pomocą pędzla i są najszybszym sposobem, by przesuwać, wygładzać, uwypuklać lub spłaszczać geometrię. Sprawdzają się idealnie jako rozwinięcie tradycyjnych metod modelowania lub do szybkiej modyfikacji kształtu podstawowego, który następnie nabierze więcej szczegółów przy pomocy technik rzeźbienia w oparciu o obraz. Wśród dostępnych narzędzi znajdują się między innymi: pchnięcie, wygładzenie, zakrzywienie, spłaszczenie, zagięcie, uwypuklenie, rozmazanie przesunięcie, ściśnięcie styczne, obrót, wytłoczenie, maska. Dla każdego z narzędzi dostępne są liczne rodzaje pędzli (efekt przeciwny osiąga się zwykle z wciśniętym klawiszem Ctrl).


Rzeźbienie oparte na obrazie
modo pozwala precyzyjnie tworzyć konstrukcje geometryczne, umożliwiając przycinanie istniejącej geometrii bądź punktów na płaszczyźnie roboczej. Możesz również z łatwością dopasować płaszczyznę roboczą do dowolnego wyboru. Zauważ, że podstawowe narzędzie rysownicze w Modo, Pióro, pozwala umieszczać wierzchołki, by tworzyć geometrię. Gdy rysujesz, modo wyświetla zarysy linii, dzięki którym możesz kreślić pod odpowiednim kątem lub iść dalej pod tym samym kątem, tworząc prostą linię od dwóch ostatnich wierzchołków. Analogicznie, możesz przesuwać lub obracać istniejące punkty modelu, aby przycinać do innego wierzchołka, krawędzi, środka krawędzi, wielokąta lub środka wielokąta. Chcesz wpisać wartość? modo można skonfigurować do obsługi dowolnych jednostek, możesz też wpisywać ciągi takie jak 4m+6in i program sam dokona za ciebie obliczeń (4 metry plus 6 cali)!


Integracja
Rzeźbienie nie jest odrębną funkcją w Modo, stanowi raczej część szerszego zestawu narzędzi, których możesz używać w dowolnej chwili. Podczas rzeźbienia masz dostęp do tradycyjnych narzędzi do modelowania, podobnie jak do narzędzi służących do malowania. Narzędzia rzeźbiarskie w modo wykorzystują ten sam system pędzli i tuszy, co reszta modo. Dzięki renderingowi podglądu widzisz oświetloną wersję swej pracy podczas rzeźbienia. Gdy rzeźbisz w modo, wszystkie dane są po prostu rdzenne dla programu. Możliwość dodawania lub usuwania geometrii bazowej bez potrzeby importowania bądź eksportowania siatki zwiększa twą wydajność. Ponadto nie ma potrzeby tworzyć mapy przemieszczenia.


Prawdziwe przemieszczenie
modo może pracować z prawdziwym przemieszczaniem wektorowym, nie tylko z wysokością pól. Oznacza to, że obiekty takie jak grzyb możesz przechowywać w mapie przemieszczenia wektorów. Możesz nawet zmienić geometrię 3D w pędzel i rzeźbić korzystając z uszu (lub grzybów).


Rzeźbienie sierści
Narzędzia rzeźbiarskie w Modo nie służą tylko do tworzenia geometrii, lecz również do kontrolowania sierści. W modo możesz stylizować sierść w sposób interaktywny, korzystając z narzędzi rzeźbiarskich na krzywych, działających jako „prowadnice” włosów. Przy użyciu narzędzi rzeźbiarskich możesz spłaszczyć trawę na łące lub ułożyć włosy na głowie modelu.

Poniższe ceny mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej.

MODO 12 Perpetual License

1619 € netto

MODO Maintenance – Initial Purchase

359 € netto

MODO Maintenance Renewal

359 € netto

MODO Maintenance Late Renewal

539 € netto

MODO Subscription – opłata roczna

539 € netto

V-Ray 3.0 Workstation for MODO

490 € netto

Power Translators

369 € netto

MeshFusion

309 € netto

MODO For SolidWorks

229 € netto

Power Sub D­‐NURBS For MODO

379 € netto

Automatic Character Setup (ACS) Kit

119 € netto

HDRE Landscape & Urban Bundle

139 € netto

HDRE Landscape Kit

79 € netto

HDRE Moofe Kit

149 € netto

HDRE Urban Kit

79 € netto

Splash Kit

55 € netto

mARCH Kit

99 € netto

Model Bashing Kit

79 € netto

Non-Photorealistic Rendering (NPR) Kit

159 € netto

PACK Kit (Package Design and Construction)

149 € netto

Studio Lighting & Illumination (SLIK) Kit

99 € netto

Studio Environment Set 1

55 € netto

Studio Environment Set 2

55 € netto

MatPak for MODO – Interiors III

49 $ netto

PRZEDMIOTY LEASINGU:

  • sprzęt komputerowy (komputery PC, notebooki, serwery, drukarki, monitory, plotery)
  • sprzęt kserograficzny;
  • sprzęt audiowizualny;

WARUNKI FINANSOWANIA:

GRENKE LEASING OFERUJE:

  • finansowanie w PLN;
  • finansowanie przy zastosowaniu stałej stopy procentowej (raty leasingowe są niezmienne przez cały okres leasingu);
  • leasing przedmiotów już od wartości 3.000 zł. netto;
  • opłata wstępna wynosi od 0% do 30%;
  • opłata przygotowawcza do 300 zł.;
  • okres leasingu – od 18 do 48 miesięcy

RODZAJE UMÓW

LEASING TRADYCYJNY

Klasyczny i najbardziej popularny na polskim rynku rodzaj umowy leasingowej, który zawiera w sobie opcję nabycia przedmiotu leasingu. Charakteryzuje się tym, że po zakończeniu umowy, klient ma prawo nabyć przedmiot umowy za wartość końcową określoną w umowie.

LEASING OPTYMALNY

Najczęściej stosowany w krajach zachodnich typ umowy dla przedmiotów nowoczesnej technologii o szybkim tempie zmian. Cechą tego leasingu jest to, że nie zawiera w umowie gwarancji wartości zakupu przedmiotu leasingu. Jednakże i tutaj klient ma możliwość zakupu sprzętu (po skończonym leasingu) za jego wartość rynkową. Najczęściej jednak, klient zwraca użytkowany sprzęt firmie leasingowej i zawiera kolejną umowę na nowszej generacji sprzęt.

WYMAGANE DOKUMENTY:

WYMAGANE DOKUMENTY – PROCEDURA UPROSZCZONA

(dotyczy przedmiotów od wartości 3.000 ? 30.000 zł. netto):

  • Wniosek – procedura uproszczona.
  • Dokumenty założycielskie firmy w zależności od formy prawnej (wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub innego rejestru lub KRS, umowa spółki)
  • Dwa dowody tożsamości.

WYMAGANE DOKUMENTY – PROCEDURA ZWYKŁA

(dotyczy przedmiotów powyżej 30.000 zł. netto):

  • Wniosek i Informacja dodatkowa do wniosku – procedura zwykła.
  • Dokumenty założycielskie firmy w zależności od formy prawnej (wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub innego rejestru lub KRS, umowa spółki)
  • Regon i NIP.
  • Dwa dowody tożsamości.

GRENKELEASING sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wymagania dostarczenia innych dokumentów finansowych poza wymienionymi powyżej oraz zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i ZUS o braku zaległości płatniczych.

Newsletter