Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie Adobe Illustrator

Szkolenie Adobe Illustrator

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 24 godzin

Cena: 1600 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I przeznaczone jest dla tych wszystkich, którzy chcieliby rozpocząć samodzielną przygodę z projektowaniem elementów graficznych takich jak logotypy, ikony, symbole, znaki okolicznościowe, ilustracje, reklamy czy też plakaty. Polecamy je również osobom, które chcą usystematyzować podstawową wiedzę na temat tego programu. W trakcie zajęć skupiamy się na wykonaniu różnego typu projektów wektorowych wykorzystując przy tym potencjał narzędzi tej niezwykle popularnej aplikacji jaką bez wątpienia stał się dzisiaj Adobe Illustrator. Zapraszamy każdego, kto swoim kreatywnym pomysłom pragnie nadać formę grafiki wektorowej!

W nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz bardziej doceniana jest wszechstronność. Cecha ta jest coraz bardziej doceniana również w dziedzinie projektowania graficznego. Tam, gdzie kończy się magia Photoshopa i bitmapy, zaczyna się grafika wektorowa z jej niemalże nieograniczonymi możliwościami.

Stworzone w Illustratorze logo będzie dobrze się prezentowało zarówno na stronie internetowej, jak i na wielkoformatowym bannerze. Infografika będzie przykuwać uwagę zarówno na ulotce jak i na plakacie. Jeśli chcesz tworzyć projekty, które można wykorzystać w wielu różnych mediach, to szkolenie Adobe Illustrator – moduł I jest idealne dla Ciebie!

W czasie kilkudniowego szkolenia pokażemy, jak rozpocząć pracę z programem Adobe Illustrator. Poznasz podstawowe informacje na temat grafiki wektorowej i narzędzi wykorzystywanych do pracy z tym typem grafiki. Nauczysz się zaznaczania, wykorzystania pędzli i ołówka.

Na zajęciach tworzymy, projektujemy i budujemy różnorodne prace kierując się przy tym podstawową zasadą: jak zrobić to wszystko szybko, bez zbędnych problemów i jednocześnie nie narobić się przy tym. Porzucamy przyzwyczajenia i szeroko otwieramy wyobraźnię. Takie podejście pozwala nam szybko
i niezwykle precyzyjnie przygotować różnorodne prace od tych najprostszych typu: symbole, ikony czy reklamy do bardziej złożonych opakowań lub też projektów stron internetowych czy aplikacji mobilnych.

W ramach ćwiczeń praktycznych zmierzysz się z budową logotypów i piktogramów. Spróbujesz swoich sił w bardziej złożonych projektach graficznych takich jak plakaty, banery reklamowe czy ulotki. Dzięki tym narzędziom stworzysz pakiet materiałów niezbędnych w działaniu każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa!

Na końcu kursu poruszamy bardzo istotne zagadnienie formatów zapisu. W zależności od przeznaczenia projektu, optymalną formą zapisu może być plik PDF lub SVG. Może się również okazać, że potrzebne jest przygotowanie pliku do pracy z innymi grafikami. Dobra znajomość tego zagadnienia znacząco ułatwi dalszą pracę.

Grafika wektorowa

Przed rozpoczęciem przygody z wektorami warto zadać sobie pytanie, w jakim celu tworzę dany projekt? Jeżeli potrzebujesz logo, które będzie się dobrze prezentowało zarówno na stronie internetowej, wizytówce, kubku firmowym jak i na wielkoformatowym bannerze – to odpowiednią dla Twoich potrzeb będzie grafika wektorowa.

Dzięki swoim właściwościom daje ona możliwość stworzenia projektu graficznego, który nie ulegnie zniekształceniu, niezależnie od rozmiaru produktu końcowego, który będzie wykorzystywał dany projekt. Wszechstronność tego typu grafiki doceniło już wielu grafików na całym świecie.

Już na początku kursu omówimy zalety i wady grafiki wektorowej. Pokażemy również, jakie narzędzia są potrzebne, aby swobodnie pracować z tym typem grafiki.

Sama grafika wektorowa powstaje w oparciu o wzory matematyczne. Opisują one kształty, z których składa się projekt. Dlatego też na samym początku uczymy, w jaki sposób projektować w oparciu o podstawowe kształty wektorowe. Zobaczysz, jak precyzyjnie tworzyć wybrane kształty i poznasz opcje figur i ścieżek. Zwieńczeniem tego etapu nauki jest zarządzanie wielkością i kolorem obiektów – ich obracanie, dodawanie koloru wypełnienia i obrysu, zaznaczanie i skalowanie ścieżek.

Podczas tworzenia tego typu grafiki wykorzystywanych jest wiele narzędzi, wśród nich: Shape Builder (generator kształtów), ołówek (m.in. do rysowania i wygładzania ścieżek), pędzel (do malowania z użyciem różnych typów pędzla). Podczas szkolenia poznasz je nie tylko w teorii, lecz również zmierzysz się w praktyce z ich wykorzystaniem!

Tajniki transformacji ścieżek

Poruszanie się w świecie kształtów opisanych matematycznymi wzorami sprawia, że dzięki wyobraźni, analitycznemu myśleniu i znajomości odpowiednich narzędzi można stworzyć dowolny kształt czy obraz. W zależności od precyzji wykonania i ilości podkreślonych detali, powstać może barwny i ubogi w detale obraz w stylu Andy’ego Warchola, lub dzieło oparte o linie i polilinie, przypominające rysunki Francisca Goi.

Praca ze ścieżkami i obiektami wektorowymi wymaga nieco innej wiedzy niż edycja bitmapy. Przy wektorach praca w dużym stopniu opiera się o przekształcenia: skalowanie, obracanie i pochylanie ścieżek. Równie ważna jest umiejętność tworzenia przejść (z wykorzystaniem narzędzia Blend) i rozmieszczania obiektów. Znajomość tych własności pozwoli na tworzenie dzieł interpretujących i przekształcających bogatą wizualną rzeczywistość.

Budowanie logotypów i piktogramów

W procesie tworzenia stron internetowych twórcy coraz częściej wykorzystują piktogramy – zazwyczaj niewielkie rozmiarem grafiki przekazujące w przystępny sposób część treści. Ich rosnącą popularność odzwierciedlają wciąż rosnące bazy grafik. Mimo to, chcąc stworzyć oryginalny projekt, bardzo trudno jest znaleźć piktogram odpowiadający w pełni naszym potrzebom.

Dzięki szkoleniu Adobe Illustrator – moduł I stworzenie dowolnego piktogramu nie będzie już problemem – niezależnie od tego, czy będzie to piktogram informacyjny, ikona programu komputerowego czy projekt o innym przeznaczeniu. Nabędziesz również biegłości w wykorzystaniu oraz edycji symboli.

Pomożemy również w opanowaniu umiejętności potrzebnych do budowania logotypu. Zobaczysz, jak do tego celu wykorzystać narzędzia łączenia i dzielenia ścieżek. Nabędziesz również biegłości w budowaniu złożonych kształtów wektorowych, wykorzystując do tego proste figury geometryczne. Dzięki temu stworzysz logo w pełni odpowiadające Twojej wizji i Twoim potrzebom.

Jeśli piktogramy i ich wykorzystanie na stronie internetowej przykuło Twoją uwagę zachęcamy do zapoznania się ze szkoleniami ze ścieżki Tworzenie stron www i aplikacji.

Wektoryzowanie zdjęć

Grafika komputerowa tworzona w Illustratorze może powstawać również w oparciu o zdjęcia. Mimo specyfiki programu są one cennym materiałem do wykorzystania – o ile zostaną odpowiednio przygotowane do pracy w odmiennym środowisku.

Dlatego też w czasie szkolenia przedstawiamy zasady pracy ze zdjęciami, a ogólniej – z grafiką bitmapową. Importując obrazy bitmapowe należy kierować się konkretnymi zasadami, ponadto trzeba wziąć pod uwagę takie zagadnienia jak: dobór rozmiaru, rozdzielczości czy tryb koloru. Istnieje również możliwość przekształcenia zdjęć czy innych obrazów w grafikę wektorową. Wiąże się to z wyborem odpowiednich ustawień i opcji, które pozwolą na optymalne wykorzystanie grafiki w dalszej pracy.

Wprowadzanie tekstu

Projektowanie graficzne to nie tylko edycja linii i innych kształtów, to również praca z tekstem. W czasie szkolenia poruszamy dwa zagadnienia: wprowadzanie oraz edycję tekstu.

Trudno wyobrazić sobie plakat czy banner bez treści. Jednak słowa to nie wszystko. Przy edycji wprowadzonego tekstu trzeba wziąć pod uwagę różne parametry typograficzne. Zapoznanie się z zasadami edycji tekstu ułatwi pracę, a ćwiczenie przelewania tekstu czy zmiany tekstu na krzywe pozwoli uzupełnić wiedzę tak, by treść dobrze komponowała się z całym projektem.

Jeśli Twoje zainteresowanie budzi praca z tekstem, zachęcamy do zapoznania się z kursami DTP w ramach ścieżki Grafika i DTP.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest szczególnie dla osób, które rozpoczynają pracę z programem a także tych, którzy ją właśnie rozpoczęli i poszukują solidnych podstaw do dalszej pracy zawodowej. Czas podczas szkolenia wykorzystany jest optymalnie na ćwiczenia praktyczne i prezentacje. Mimo że, szkolenie stanowi naturalny wybór dla osób właśnie rozpoczynających swą przygodę z grafiką wektorową polecamy je także wszystkim samoukom czy też tym, którzy już rozpoczęli swą pracę z Illustratorem i/lub przesiadają się nań z programu COREL.

Czego nauczymy?

  • Wykorzystania podstawowych zasobów programu Adobe Illustrator: pędzli, symboli, próbek, personalizacji ustawień programu i dostosowania do konkretnych zadań
  • Zasad pracy z obiektami wektorowymi, tworzenie grafik wektorowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową, wykorzystywania grafik bitmapowych w pracy z Illustratorem oraz pracy z różnymi formatami plików: AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Tworzenia infografik, piktogramów, logotypów, reklam, plakatów i banerów internetowych

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach Adobe Illustrator moduł I nie jest wymagane doświadczenie w pracy z programem Illustrator nawet w starszej wersji. Wymagana jest jednak dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac. 

Program

Program szkolenia Adobe Illustrator moduł I:

 Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu

  • Adobe Creative Cloud

  • Preferencje ogólne

  • Narzędzia i palety

  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznajemy grafikę wektorową

  • Zalety i wady grafiki wektorowej

  • Grafika wektorowa a zdjęcia

  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzymy nowy dokument

  • Rodzaje dokumentów

  • Definiowanie obszaru roboczego

  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego

  • Tryby koloru

Rysujemy proste figury wektorowe

  • Podstawowe kształty wektorowe

  • Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy

  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów

  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczamy i skalujemy ścieżki

  • Obracanie obiektów

  • Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu

  • Zarządzamy obrysem i opcje obrysów

  • Dobieramy kolory naszej pracy

  • Poznajemy opcje podglądu dokumentu

Grupujemy obiekty

  • Zaznaczamy, kopiujemy i grupujemy obiekty

  • Edytujemy elementy grupy

Poznajemy skuteczne sposoby zaznaczania

  • Poznajemy narzędzia zaznaczania

  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso

  • Opcje narzędzi zaznaczania

  • Poznajemy skuteczne techniki zaznaczania

Poznajemy sposoby łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)

  • Łączymy obiekty wektorowe

  • Tworzymy ścieżki o nieregularnych kształcie

Budujemy logotypy i piktogramy

  • Tworzymy logotypy korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek

  • Budujemy złożone kształty wektorowe na bazie prostych figur geometrycznych

  • Tworzymy piktogramy informacyjne

  • Budujemy ikony programów komputerowych

Poznajemy  narzędzie ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych

  • Opcje ołówka

  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek

  • Łączenie ścieżek

Używamy pędzle do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli

  • Malujemy z użyciem różnych typów pędzla

  • Biblioteki pędzli

  • Tworzenie własnych pędzli

  • Wykorzystujemy pędzle do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznajemy tajniki transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania

  • Obracanie i pochylanie ścieżek

  • Inne przekształcenia

  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzymy przejścia i rozmieszczamy obiekty

  • Poznajemy narzędzie Tworzenia przejść – Blend

  • Tworzymy różnorodne przejścia

  • Rozmieszczamy obiekty

  • Poznajemy sposoby rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznajemy rodzaje kolorów w programie Illustrator

  • Tworzymy i modyfikujemy kolory

  • Biblioteki kolorów

  • Adobe Color

Wykorzystujemy symbole

  • Używamy symbole

  • Edycja symboli

  • Zarządzanie symbolami

  • Narzędzi pracy z symbolami

  • Tworzymy własne symbole

  • Biblioteki symboli

Poznajemy maski

  • Dodajemy maski wektorowe

  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznajemy zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importujemy zdjęcia i grafiki bitmapowe

  • Zasady importu, dobieramy rozmiar, rozdzielczość i tryb koloru

  • Zarządzamy elementami bitmapowymi

Wektoryzujemy zdjęcia

  • Przekształcamy zdjęcia i obrazy w grafikę wektorową

  • Zasady wektoryzacji

  • Wybór ustawień i opcji

  • Wykorzystujemy wektoryzowane pliki w praktycznych przykładach

  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzamy teksty

  • Poznajemy różne rodzaje tekstów

  • Dodajemy teksty

  • Zamieniamy teksty na krzywe

Edytujemy teksty

  • Parametry typograficzne

  • Zasady edycji tekstu

  • Przelewanie tekstów

Tworzymy złożone projekty graficzne

  • Budujemy złożone projekty graficzne z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej

  • Tworzymy plakaty i reklamy

  • Projektujemy ulotki i banery reklamowe

Poznajemy zasady użycia efektów

  • Poznajemy podstawowe zasady użycia efektów

  • Dodajemy i edytujemy efekty

  • Zarządzanie efektami

Zapisujemy efekty naszej pracy

  • Poznajemy różne formaty zapisu

  • Tworzenie plików PDF

  • Zapis elementów SVG

  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.