Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie Adobe Photoshop

Szkolenie Adobe Photoshop

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: moduł II

Czas trwania: 16 godzin

Cena: 1600 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł II

Chciałbyś zagłębić się w tajniki pracy z grafiką bitmapową i nie tylko, przy pomocy jednego z najbardziej rozpoznawalnych programów graficznych na świecie? Dzięki szkoleniu Adobe Photoshop moduł II jest to możliwe. Szkolenie to jest drugą częścią kursów: Photoshop, Grafiki komputerowej – moduł II oraz specjalizacji zawodowej Grafik komputerowy.

Nawet najwięksi profesjonaliści korzystający z programu Adobe Photoshop nie zawsze wykorzystują w pełni jego funkcjonalności. Poznawanie możliwości, które oferuje Photoshop jest zdecydowanie łatwiejsze, gdy na drodze towarzyszą nam doświadczeni użytkownicy tego programu. Właśnie takich ludzi mamy na naszym pokładzie! Prowadzone przez nich kilkudniowe szkolenie pozwoli Ci poznać tajniki programu oraz wykorzystać jego możliwości w zaawansowanym projektowaniu graficznym.

Podczas kursu zapoznasz się z zaawansowanymi technikami retuszu, montażu, korekty barwnej i tonalnej. Dzięki nim obróbka i edycja zdjęć staną się jeszcze prostsze. Spróbujesz swoich sił w pracy z obiektami inteligentnymi, perspektywą, zmierzysz się ze stykówką i panoramą. Wykonasz pierwsze kroki z paletą Layer Comps (kompozycji warstw), oraz poznasz panel Camera Raw. Poznasz lepiej paletę Adjustments (dopasowania) i zobaczysz, jakie narzędzia korekcyjne mogą być pomocne w Twojej dalszej pracy. Z kolei wiedzę o retuszu powiększysz o znajomość palety Clone Source.

Co prawda z Photoshopem bardziej nam się kojarzy grafika bitmapowa. Jednak jest to program, który nie stroni również od pracy z wektorami. Dlatego też wśród szkoleniowych zagadnień pojawiają się również maski, zmienne, kształty wektorowe oraz tworzenie ścieżek wektorowych.

W trakcie kursu dowiesz się również, jak stosować działania automatyczne. Zobaczysz, w jaki sposób możesz ułatwić pracę z programem, tworząc i wykorzystując własne bibliotek pędzli, próbek, kształtów i patternów. Na sam koniec podejmiesz próbę stworzenia animacji i krótkiego filmu. Projektowanie graficzne i jego praktyczne zastosowanie nie będą już miały przed Tobą tajemnic!

Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (kompozycji warstw)

Każdy projekt skierowany jest do innej grupy docelowej, opowiada inną historię, ma za zadanie obudzić konkretne skojarzenia. Zdjęcie czy grafika, otwierane w programie Photoshop jest pierwszym elementem, który przejdzie długą drogę, aby stać się odwzorowaniem naszego pomysłu. Trudno wyobrazić sobie taką pracę bez wykorzystania warstw.

Na naszym szkoleniu poznasz zasady tworzenia projektów i kompozycji, które pozwolą uporządkować i skonkretyzować Twoje kreatywne idee. Wśród przydatnych narzędzi istotne miejsce zajmuje paleta Layer Comps, dzięki której – manipulując widocznością warstw oraz umieszczeniem na nich obiektów – możesz sprawdzić, jaki układ elementów optymalnie oddaje Twój pomysł.

Praca z warstwami to nie tylko manipulowanie ich widocznością i dodawanie poszczególnych elementów, których przykładem może być prosta infografika. Z pomocą warstw można na nieskończenie wiele sposobów edytować kompozycję – elastyczność tego narzędzia sprawia, że jest ono niezbędne w bardziej złożonych projektach graficznych. Wśród wartych uwagi narzędzi należy wymienić również automatyczne wyrównanie warstw i automatyczne mieszanie warstw. Te narzędzia z kolei są niezwykle przydatne przy tworzeniu i edycji panoramy.

W rodzinie Adobe pojawia się więcej programów, które korzystają z właściwości Layer Comps. Dlatego też w czasie zajęć zobaczysz również, w jaki sposób można wykorzystać Layer Comps w programie Adobe InDesign.

Jeśli program InDesign bardziej odpowiada Twoim potrzebom projektowym, zapraszamy do zapoznania się ze szkoleniami z Adobe InDesign.

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

Trudno wyobrazić sobie projektowanie graficzne bez wykorzystania narzędzia Smart Objects – obiektów inteligentnych. Dzięki nim możliwe jest bezpieczne przekształcanie wybranych elementów na różne sposoby: ich skalowanie, pochylanie, obracanie, zniekształcanie – bez wpływu na wygląd oryginalnego pliku. Jeśli okaże się, że efekt nie spełnia naszych oczekiwań możemy z łatwością wrócić do wyglądu pierwotnego danego obiektu.

Obiekty inteligentne mają wiele tajemnic, dlatego też w trakcie szkolenia dokładnie przyglądamy się temu zagadnieniu. Przechodzimy drogę od tworzenia warstw typu Smart Object, poprzez edycję, zastępowanie i zagnieżdżanie tego typu elementów, aż do zaawansowanej edycji – przekształcania i projektowania z ich wykorzystaniem. Wśród zagadnień pojawia się również wykorzystanie efektów i filtrów na warstwach wykorzystujących obiekty inteligentne.

Utrwalając wiedzę o Smart Objects w czasie zajęć stworzymy wizualizację reklamy zewnętrznej, reklamy na tablet i na telefon komórkowy oraz zaprojektujemy elementy aplikacji mobilnej.

Stosowanie działań automatycznych

Zdarza się, że wykonywany przez nas projekt wymaga zmiany w wielu plikach jednocześnie. Edycja kilku może jeszcze nie przerażać, jednak mozolne zmiany na wczoraj w kilkunastu czy kilkudziesięciu plikach oddzielnie mogą skutecznie sparaliżować pracę.

Adobe Photoshop oferuje niezwykle przydatną funkcję działań automatycznych. Zmian, które pozwalają nie tylko automatycznie zmienić nazwy wielu plików, lecz także edytować pliki z wykorzystaniem chociażby palety Actions czy skryptów.

W ramach szkolenia zaczniesz przygodę z działaniami automatycznymi od budowania prostych operacji oraz poznania możliwości wykorzystania skryptów czy Adobe Bridge na serii obrazów. Poznasz zasady tworzenia złożonych Actions, nauczysz się również jak dodawać zatrzymanie i inne instrukcje warunkowe. Uzupełnisz również wiedzę o działaniach automatycznych o zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć oraz automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i do druku. Zobaczysz także, jak tworzyć Droplety.

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

Program Photoshop kojarzy się raczej z wykorzystaniem grafiki bitmapowej, niemniej w czasie szkolenia poruszone są również zagadnienia związane z tworzeniem kształtów wektorowych. Powiemy więcej o tworzeniu i edycji ścieżek wektorowych oraz o wycinaniu obiektów z tła za pomocą ścieżek.

Zdarza się, że edycja zdjęć wymaga sięgnięcia po bardziej zaawansowane narzędzia. Nie wystarczy zmiana koloru, ustawień kontrastu, jasności czy inne podstawowe narzędzia. Pomocą może być praca z warstwami, maskami, albo z perspektywą.

Praca z perspektywą rządzi się swoimi własnymi prawami. Zarówno retusz, jak i dodawanie efektów specjalnych przebiega nieco inaczej w przypadku wykorzystania perspektywy. Samo narzędzie okazuje się niezwykle przydatne w sytuacji, gdy chcemy spróbować projektowania trójwymiarowego. Za pomocą siatki perspektywy stworzyć można elementy w 3D. W ramach pracy z perspektywą na szkoleniu poznasz również narzędzie Vanishing Point i spróbujesz mapowania grafiki na opakowaniach.

Podstawy tworzenia animacji

Grafika komputerowa coraz częściej wychodzi poza statyczne ramy. Coraz więcej elementów graficznych znajdujących się na stronach internetowych przyciąga uwagę dynamiką zmieniającego się obrazu. Photoshop, zazwyczaj kojarzony z działaniami takimi jak obróbka zdjęć czy projektowanie graficzne, potrafi w tej materii zaskoczyć możliwościami edycyjnymi niejednego użytkownika!

Na szkoleniu Adobe Photoshop – moduł II poznasz zasady tworzenia animacji w tym programie. Podczas zajęć zmierzysz się z tworzeniem krótkich filmów oraz animacji poklatkowej, zobaczysz również, w jaki sposób wykorzystać do tworzenia animacji panel Timeline. Nauczysz się też, w jaki sposób wyeksportować obraz wideo oraz jak zapisać animację do internetu.

Jeśli poza zagadnieniami grafiki interesują Cię tematy związane ze stronami internetowymi, zachęcamy do zapoznania się ze ścieżką szkoleniową tworzenie stron www i aplikacji.

 

Zobacz również szkolenia:

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł II to propozycja dla osób, które zdobyły już solidne podstawy w pracy z programem Photoshop a teraz chcą ją usprawnić i optymalnie wykorzystać bogactwo dostępnych opcji projektowania. Jest ono także świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy mają doświadczenie w pracy z wcześniejszymi wersjami a teraz poszukują solidnego odświeżenia swoich wiadomości do dalszego rozwoju zawodowego.

Czego nauczymy?

  • Tworzenia prostych filmów i animacji, złożonych montaży i fotomontaży
  • Tworzenia panoram, stykówek i użycia skryptów, tworzenia retuszu i efektów specjalnych z uwzględnieniem perspektywy
  • Zaawansowanych narzędzi retuszu, korekty kolorów i jasności, pracy z kanałami kolorów i zaawansowanych metod edycji warstw
  • Tworzenia i edycji prostych obiektów 3D, pracy z obiektami inteligentnymi
  • Projektowania z użyciem panelu Layer Comps i wykorzystania panelu Camera Raw

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera oraz platformy PC lub MacOS. Podstawowa znajomość programu Adobe Photoshop.

Program

Program szkolenia Adobe Photoshop – moduł II

Zarządzanie kolorem w aplikacjach Adobe

  • Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
  • Zasady dobierania właściwych ustawień

Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)

  • Zasady tworzenia projektów i kompozycji
  • Wykorzystanie palety Layer Comps do tworzenia projektów
  • Edycja kompozycji
  • Tworzenie złożonych projektów
  • Eksport projektów i warstw (skrypty)
  • Wykorzystanie Layer Comps w Adobe InDesign

Tworzenie stykówki i panoramy

  • Automatyczne wyrównywanie warstw
  • Automatyczne mieszanie warstw
  • Tworzenie atrakcyjnych panoram
  • Edycja panoramy
  • Budowanie galerii miniaturek – stykówki

Zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy

  • Paleta Vanishing Point
  • Retuszowanie zdjęć z perspektywą
  • Dodawanie efektów specjalnych i transformacja z użyciem perspektywy

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

  • Tworzenie siatki perspektywy
  • Mapowanie grafiki na opakowaniach
  • Tworzenie elementów 3D za pomocą siatki perspektywy

Pierwsze kroki ze Smart Objects (Obiektami inteligentnymi)

  • Tworzenie warstw typu Smart Object
  • Edycja obiektów inteligentnych
  • Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

  • Smart Object i kompozycje warstw
  • Przekształcanie obiektów typu Smart Object
  • Projektowanie z użyciem obiektów inteligentnych
  • Tworzenie wizualizacji reklam zewnętrznych
  • Projektowanie elementów aplikacji mobilnej
  • Tworzenie wizualizacji reklam na tabletach i telefonach komórkowych

Wykorzystanie efektów i filtrów na warstwach typu Smart Object

  • Wyostrzanie obiektów inteligentnych
  • Retusz i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
  • Zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
  • Tworzenie i wykorzystanie stylów warstw dla obiektów inteligentnych

Zaawansowane metody tworzenia selekcji

  • Zaawansowane sposoby tworzenia złożonych selekcji
  • Kanały kolorów
  • Zapisywanie zaznaczeń

Budowanie ścieżek

  • Zasady tworzenia ścieżek wektorowych
  • Edycja ścieżek
  • Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
  • Paleta Paths i zapisywanie ścieżek

Tworzenie kształtów wektorowych

  • Tworzenie własnych kształtów wektorowych
  • Biblioteki kształtów
  • Edycja kształtów

Praca z kanałami kolorów

  • Paleta Channels
  • Zaawansowane operacje na kanałach
  • Wykorzystanie kanałów do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
  • Tworzenie kanałów alfa

Praca z maskami

  • Rodzaje masek
  • Przykłady użycia masek
  • Praca z maską wektorową
  • Maska przycinania

Edycja maski

  • Wykorzystanie palety Mask (Maski) do edycji masek
  • Zaawansowane narzędzia edycji masek
  • Zarządzanie podglądem działania maski

Wykorzystanie zaawansowanych metod korekcji obrazu

  • Paleta Adjustments (Dopasowania)
  • Przegląd narzędzi korekcyjnych
  • Przykłady użycia narzędzi korekcyjnych
  • Tworzenie montaży z warstwami dopasowania
  • Dodawanie masek na warstwach korekcyjnych

Praktyczne metody korekcji obrazu

  • Korekta zdjęć za pomocą kanałów
  • Wykorzystanie esowatej krzywej kontrastu
  • Naprawa balansu bieli
  • Zaawansowane sposoby naprawy nieudanych zdjęć

Zaawansowane narzędzia retuszu

  • Paleta Clone Source
  • Retusz ze skalowaniem i obracaniem próbek
  • Zaawansowany retusz za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek

Wykorzystanie bibliotek

  • Tworzenie, zapisywanie i ładowanie własnych biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
  • Wymiana próbek kolorów z innymi programami Adobe

Zaawansowane metody edycji warstw

  • Projektowanie złożonych montaży z użyciem masek, obiektów inteligentnych oraz korekcji
  • Wykorzystanie stylów warstw, filtrów, efektów specjalnych i masek do tworzenia zaawansowanych montaży, retuszu i korekcji
  • Zaawansowane metody przekształcenia warstw
  • Wypaczenie marionetkowe i perspektywy

Prostowanie zdjęć i korekta zniekształceń obiektywu

  • Zaawansowane narzędzia prostowania i kadrowania zdjęć
  • Edycja zniekształcenia geometrii obiektywu
  • Redukcja/dodawanie winietowania
  • Usuwanie szumu i aberracji chromatycznych

Wykorzystanie tekstu

  • Rodzaje tekstu
  • Wprowadzanie tekstu na ścieżce
  • Dodawanie efektów tekstowych

Zmienne

  • Zasady użycia zmiennych w programie Photoshop
  • Tworzenie tekstowego arkusza danych
  • Automatyczne budowanie serii banerów internetowych

Stosowanie działań automatycznych

  • Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
  • Wykorzystanie palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
  • Korzystanie z Actions i skryptów
  • Budowanie prostych operacji automatycznych
  • Wykorzystanie skryptów
  • Wykorzystanie Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów

Budowanie złożonych operacji automatycznych

  • Zasady tworzenia złożonych Actions
  • Dodawanie zatrzymania oraz instrukcji warunkowych
  • Automatyczne zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
  • Automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
  • Tworzenie Dropletów

Świat Camera Raw

  • Edycja kolorów za pomocą panelu Camera Raw
  • Retusz zdjęć
  • Dodawanie efektów specjalnych
  • Wykorzystanie panelu Camera Raw i Smart Objecty
  • Wykonanie szybkiej korekty wielu zdjęć jednocześnie
  • Edycja i zapisywanie ustawień Camera Raw

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  • Tworzenie warstw 3D
  • Edycja obiektów 3D
  • Wykorzystanie predefiniowanych obiektów 3D
  • Edycja tekstury i kolorowanie obiektów
  • Przekształcanie obiektów trójwymiarowych

Podstawy tworzenia animacji

  • Wykorzystanie panelu Timeline do tworzenia animacji
  • Zasady tworzenia animacji
  • Tworzenie krótkich filmów
  • Eksportowanie obrazu Wideo
  • Tworzenie animacji poklatkowej
  • Zapisywanie animacji do Internetu

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.