Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Anatomia, struktura i formy głowy

Anatomia, struktura i formy głowy

Kategoria: Grafika 3D i tworzenie gier,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 24 godzin

Cena: 1900 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Anatomia, struktura i formy głowy – anatomia postaci to temat, który interesuje wielu zajmujących się cyfrową rzeźbą. Proporcje głowy, typy twarzy, struktura twarzy , anatomia, starzenie, budowa poszczególnych elementów twarzy, ruch, sposoby ekspresji to tylko wybrane zagadnienia programu zajęć.

Dla kogo jest to szkolenie?

Wszystkich, którzy chcą poczuć się pewnie i swobodnie przy realizacji projektów związanych z postacią, zapraszamy na zajęcia.

Czego nauczymy?

  • sens znajomości anatomii
  • znaczenie struktury kostnej dla wyglądu głowy / twarzy
  • znaczenie mięśni dla ekspresji twarzy
  • struktura głowy (proporcje, plany, budowa poszczególnych części twarzy)
  • porządkowanie chaotycznego postrzegania

Czego oczekujemy?

Doświadczenie w pracy z ZBrushem, gruntowna znajomość podstawowych narzędzi programu.

Program

Anatomia
Czaszka (kości czaszki, kręgosłup szyjny)

  • struktura / formy / proporcje czaszki
  • budowa czaszki
  • zęby
  • landmarks – punkty charakterystyczne
  • kręgosłup szyjny / grdyka Mięśnie twarzy – szczegółowe omówienie najważniejszych grup mięśni i ich funkcji
  • mm. czaszki (m. naczaszny – brzusie potyliczny, brzusiec czołowy)
  • mm. ust (m. okrężny ust, m. dźwigacz wargi górnej, caninus – levator anguli oris), zygomaticus – m. jarzmowy mniejszy i m. jarzmowy większy, m. śmiechowy, m. obniżający kąt ust, m. obniżający wargę dolną, m. bródkowy, m. policzkowy)
  • mm. oczu (m. okrężny oka, corrugator, m. nosowy)
  • mm. żuchwy (temporalis – m. skroniowy, żwacz)
  • mm. szyi / ruchomość głowy

Ekspresja twarzy

  • Podstawowe emocje i mięśnie, które są odpowiedzialne za ich wyraz
  • wściekłość
  • złość
  • radość (uśmiech)
  • zdziwienie
  • smutek
  • niesmak
  • lęk Emocje mieszane Zmarszczki – zapis ekspresji twarzy Struktura i formy
  • omówienie różnych systemów dot. proporcji głowy Struktura głowy
  • bazowe proporcje głowy na przykładzie jednego z systemów
  • budowanie struktury głowy na podstawie mapy punktów charakterystycznych i relacji między nimi – omówienie
  • kąt Campera
  • plany twarzy Budowa  poszczególnych elementów twarzy
  • oczy, oczodół, łuk brwiowy  powieki (położenie oczu względem czaszki)
  • nos
  • usta
  • ucho Typy twarzy
  • schematy typów twarzy
  • cechy twarzy osób bardzo chudych vs grubych Zagadnienia dodatkowe
  • asymetria twarzy
  • różnice w budowie głowy / twarzy u mężczyzn i kobiet
  • głowa dziecka
  • starzenie się – charakterystyka zmian wyglądu

ZBRUSH

  • Praca z materiałami referencyjnymi w ZBrushu. Przygotowanie zdjęć referencyjnych do pracy z ZBrushem
  • pozyskiwanie zdjęć referencyjnych – potencjalne źródła
  • tworzenie własnych zdjęć referencyjnych (oświetlenie, fługość ogniskowej)
  • przygotowanie zdjęć do pracy w ZBrushu w zewnętrzenej aplikacji 2D na przykładzie Photoshopa (wykorzystując template ShadowBoxa – SPRef.psd) Wykorzystanie systemu Grid Floor
  • omówienie działania na przykładzie LightBox > spencer_humanSkullGrids.zgr
  • tworzenie, zapisywanie i wgrywanie własnych planów Wykorzystywanie ZBrush SpotLight
  • omówienie najważniejszych ustawień
  • tworzenie i zapisywanie własnych SpotLight Tworzenie siatki (base mesh) w ZBrushu
  • wykorzystanie ZBrush LightBox > Tool > DemoHeadDynamesh
  • tworzenie siatki przy pomocy primitive sphere z DynaMesh
  • importowanie siatek z zewnętrznych aplikacji 3DCzaszka –  speed sculpting Ecorche głowy – speed sculpting Plany głowy, główne formy – speed sculpting Ćwiczenia – speed sculpting
  • rzeźbienie głównych form, planów głowy na bazie materiałów referencyjnych (sphere DynaMesh)
  • rzeźbienie głównym mas mięśni twarzy na bazie wykonanego modelu lub z wykorzystaniem przetworzonego z LightBox > Tool > Nickz_humanMaleAverage.ztli Dynamesh Dodawanie / tworzenie SubTools
  • oczy
  • włosy Zmarszczki – praca z alphami
  • tworzenie alphas w Photoshopie na potrzeby ZBrusha (grayscale, .psd)
  • tworzenie alphas w ZBrushu
  • wykorzystanie ZBrush layers do tworzenia złożonej faktury powierzchni skóry

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.