Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Cinema 4D - zintegrowany

Kategoria: Grafika 3D,

Poziom: zintegrowany

Czas trwania: 40 godzin

Cena: 3500 PLN (netto)

 

Cena szkolenia "Akcja z plusem": 4100 PLN (netto)

Cena szkolenia "Akcja Plus Plus": 4400 PLN (netto)

Opis szkolenia

Szkolenie Cinema 4D – pakiet – to 5-dniowe kompleksowe szkolenie, skierowane przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową.

Podczas zajęć użytkownicy poznają podstawy tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz sposoby poruszania się w przestrzeni 3D, by następnie przejść do zagadnień związanych z kompozycją trójwymiarowej sceny, oświetlenia jej oraz nadaniu obiektom materiałów symulujących tworzywa, które znają z rzeczywistości. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z animacją brył i kamer.

Ważnym elementem szkolenia jest zapoznanie się z renderowaniem oraz współpracą pakietu Cinema 4D z innymi popularnymi narzędziami graficznymi takimi jak Adobe Photoshop czy Illustrator. Objaśnione zostaną zagadnienia związane z produkcją scen 3D do wykorzystania w grafice statycznej oraz druku.

Zachęcamy do obejrzenia filmu z zajęć, na którym wykładowca jak i uczestnicy mówią dlaczego warto wybrać się na szkolenie FILM >>>

Najbliższe terminy

19-23 listopada 2018.

Czego nauczymy?

Podczas szkolenia Cinema 4D – pakiet zintegrowany skupimy się na konkretnych przykładach, aby pokazać praktyczne zastosowanie każdego z tych modułów i możliwości jakie oferuje Cinema 4D! Nie są wymagane dodatkowe pluginy oraz dodatki do programu. Pokażemy, w jaki sposób można sobie ułatwić i przyspieszyć pracę, jak zorganizować i jak podejść do projektu. Po ukończeniu kursu będziesz wiedział, jak od początku do końca zrealizować swój własny pomysł!

Każdy z uczestników kursu będzie miał okazję zrobić projekt samemu, który później omówimy. Jeżeli masz swoje przykłady, które chciałbyś poddać analizie naszych ekspertów, zabierz je ze sobą. Jesteśmy zawsze otwarci na propozycje!

Ponieważ przebieg warsztatu jest mocno zależny od jego uczestników, przedstawienie pełnego, punktowego programu jest bardzo trudne. Poza tym wierzymy, że największą skuteczność mają warsztaty i szkolenia, na których wpływ mają uczestnicy. Właśnie dlatego przedstawiamy listę kilku tematów, które z pewnością poruszymy na warsztacie, jednak zastrzegamy sobie prawo do zmiany tego “programu” wraz z biegiem szkolenia.

Czego nauczysz się na szkoleniu:

  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.
  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera  oraz platformy PC lub MacOS.

Program

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
    Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)

Diffusion, Luminance, Reflection)

  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce
  • Deformery
  • Mograph – Cloner, Fracture Object, MoText, Effectory i inne
  • Xpresso
  • Teksturowanie z użyciem Body Paint’a oraz Photoshopa
  • Tricki oświetleniowe
  • Animacja przy użyciu modułu Mograph
  • Animacja kamery
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Rendering i sztuczki na jego przyspieszenie
  • Integracja Cinemy 4D z After Effects
  • Organizacja projektu + praktyczne dostosowanie okna Cinemy do własnych potrzeb
  • Wstęp do modułu Sketch and Toon oraz Hair
  • Tips&Tricks jak usprawnić sobie pracę

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.