Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie CorelDRAW

Szkolenie CorelDRAW

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 16 godzin

Cena: 1200 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie CorelDRAW moduł I

Szkolenie CorelDRAW moduł I to doskonała propozycja dla tych, którzy rozpoczynają przygodę z programem CorelDRAW. Ten coraz dynamiczniej rozwijający się program stanowi alternatywę w projektowaniu graficznym dla programów z rodziny Adobe. Szkolenie to jest pierwszą częścią kursu tematycznego CorelDRAW.

Wychodząc naprzeciw osobom, które fascynuje grafika komputerowa i szukają możliwości pracy w innych programach niż Adobe Photoshop czy Illustrator oferujemy szkolenie z alternatywnego dla wspomnianych, niezwykle popularnego programu CorelDRAW, przeznaczonego do pracy z grafiką rastrową.

Nasze szkolenie ukierunkowane jest na przygotowywanie grafik i publikacji do druku oraz do prezentowania w sieci. Corel początkowo wykorzystywał w swoim programie możliwości grafiki wektorowej, co z czasem poszerzone zostało o bitmapę. Dlatego też na zajęciach króluje zarówno grafika wektorowa, jak i grafika rastrowa (grafika bitmapowa). W końcu projektowanie graficzne wymaga wszechstronności i wykorzystania środków dostosowanych do wybranego projektu – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, materiały marketingowe do druku, czy elementy stron internetowych.

Podczas naszego szkolenia zobaczysz, w jaki sposób szybko i sprawnie nadać kształt Twoim graficznym pomysłom. Dowiesz się, jak tworzyć proste kształty i figury wektorowe, jak edytować obiekty wektorowe oraz jak tworzyć ilustracje wektorowe. Nauczysz się dodawania i edycji kolorów i tekstur, malowania, rysowania, transformacji i przekształceń ścieżek, użycia symboli. Sprawdzisz się w budowaniu złożonych ilustracji z wykorzystaniem masek i innych narzędzi edycyjnych. Dodatkowo przećwiczysz wprowadzanie i formatowanie tekstów, wykorzystanie efektów i dodawanie cieni. Nie zabraknie również informacji o tym, jak przygotować pliki do druku. Dzięki takiej dawce wiedzy bez większych trudności zmierzysz się z każdym projektem graficznym!

Od wielu lat program CorelDRAW przedstawiany jest jako alternatywa dla programów z rodziny Adobe. Oferuje on wiele możliwości projektowych. Ponadto w ostatnich latach został rozwinięty o liczne przydatne funkcjonalności zebrane w ramach oprogramowania CorelDRAW Graphics Suite. Jeśli nadajesz na innych falach niż Adobe, tym bardziej warto zaprzyjaźnić się z tym programem.

Wprowadzenie do programu CorelDRAW

Od kilku lat program CorelDRAW dynamicznie się rozwija i oferuje różne możliwości, o których starsi użytkownicy Corela mogli tylko pomarzyć. Dlatego też nasze szkolenie rozpoczynamy od pakietu informacji przydatnych w rozpoczęciu pracy z programem. Omawiamy programy wchodzące w skład pakietu i przyglądamy się ekranowi startowemu CorelDRAW. Analizujemy interfejs użytkownika i uczymy, jak korzystać z asystentów.

Ponadto już na samym początku poruszamy temat otwierania i zapisywania dokumentów oraz importu i eksportu grafik w różnych formatach. Dzięki temu rozpoczynając pracę z programem posiadasz wiedzę o tym, w jaki sposób odpowiednio zarządzać projektem od strony technicznej. Jak w każdej dziedzinie, również projektowanie graficzne na najwyższym poziomie wymaga wykształcenia dobrych nawyków i praktyk. Dzięki nim dalsza praca z oprogramowaniem i projektem jest o wiele łatwiejsz.

Narzędzia do rysowania

Początkowo program CorelDRAW był programem opartym o grafikę wektorową. I choć został rozwinięty o możliwości wykorzystania bitmapy, to wciąż jego istotną częścią są wektory. W trakcie szkolenia CorelDRAW – moduł I poświęcamy sporo miejsca na naukę funkcji z tym związanych. Uczymy tworzenia oraz edycji prostych kształtów i figur wektorowych oraz ich edycji.

Wśród wykorzystywanych narzędzi znajdują się narzędzia rysowania, kontury, wypełnianie i efekty specjalne. Omawiamy specyficzne własności prostokąta i elipsy, mierzymy się z rysowaniem wielokątów i gwiazdek, zaznaczaniem obiektów, ich operowaniem i duplikowaniem oraz nadawaniem koloru obiektom za pomocą narzędzi inteligentne wypełnienie i interaktywne wypełnienie.

Wśród narzędzi, na które zwracamy szczególną uwagę, znajduje się narzędzie PowerTrace. Pozwala ono na zmianę grafiki bitmapowej (opartej o piksele) na grafikę wektorową (krzywe). Dzięki PowerTrace grafika rastrowa może zostać z powodzeniem zastosowana w projektach, które wykorzystują stworzoną grafikę w wielu rozmiarach i potrzebują często szybkiej adaptacji grafiki bez utraty jakości obrazu.

Ten zestaw umiejętności pozwala na stworzenie projektów graficznych niezwykle przydatnych m.in. przy drukach wielkoformatowych, których estetyka często wiele zawdzięcza wykorzystaniu grafiki wektorowej. Umożliwia stworzenie narzędzi (np. logo), które będą mogły być wszechstronnie wykorzystane. Zaczynając od favicona na stronie www i kończąc na wydruku outdoorowego bannera reklamowego.

Jeśli poza grafiką interesuje Cię tworzenie stron www, zapraszamy do zapoznania się ze ścieżką szkoleniową Tworzenie stron www i aplikacji.

Grafika pikselowa – Corel Photo-Paint

Od 2017 roku Corel Photo-Paint to program, który sprzedawany jest w pakiecie z CorelDRAW. To właśnie dzięki niemu projektowanie graficzne w Corelu wykorzystuje możliwości bitmapy. Choć dla niektórych grafika wektorowa jest wystarczająca w pracy projektowej, to nie wyczerpuje wszystkich możliwości, które niesie świat grafiki. Grafika rastrowa przydaje się w wielu sytuacjach. Jej najbardziej klasycznym przykładem są zdjęcia, które czasem wymagają niewielkiej obróbki, niekoniecznie zaś przekształcania w grafikę wektorową.

W ramach szkolenia Szkolenie CorelDRAW – moduł I uczymy, w jaki sposób można wykorzystać możliwości programu do pracy z obrazami pikselowymi. Wśród ćwiczonych funkcji znajdują się: zmiana wielkości ilustracji, edycja bitmap i korekcja barwna. Omawiamy także podstawowe narzędzia selekcji. Nie brakuje również nieco bardziej zaawansowanych narzędzi – wśród nich narzędzia retuszu, ale i tych pozwalających na nieco graficznej zabawy – malowania i narzędzi artystycznych. Gwarantujemy, że nie będziesz się nudzić z Corelem!

Praca z tekstem

Praca z grafiką to nie tylko dylemat: rastrowa czy wektorowa? To także wykorzystanie w projektowaniu tekstu – na wizytówce, ulotce czy bannerze reklamowym. Treść potrafi znacząco wzmocnić lub uzupełnić o potrzebne informacje przekaz grafiki. 

Podczas szkolenia mówimy o wykorzystaniu zarówno tekstu artystycznego, jak i akapitowego w projektach graficznych. Pokazujemy, w jaki sposób w programie CorelDRAW można sprawdzić pisownię i dzielić wyrazy. Ćwiczymy obłamywanie grafiki tekstem oraz uczymy, w jaki sposób umieszczać tekst na ścieżce.

Szkolenie zamykamy zagadnieniami związanymi z przygotowaniem projektów do publikacji, ich drukowaniem i eksportem oraz dodatkami, które dostarczane są z pakietem (wśród których są m.in. czcionki, kliparty czy szablony).

Grafika komputerowa to nie tylko tworzenie czy zabawa efektami, to również odpowiednie nawyki w projektowaniu. Wśród nich znajduje się również umiejętność eksportu prac do różnych formatów (m.in. plików PDF i PDF/X), publikacja grafiki w internecie czy przygotowanie pliku do wydruku na drukarkach. W czasie szkolenia ćwiczymy powyższe umiejętności, poszerzając je o inne zagadnienia, takie jak kontrolowanie ustawień strony, kadrowanie, ustawienia korekcji kolorów czy praca z szablonami. Dzięki tej dawce wiedzy bez większych trudności przygotujesz projekt, który bez problemów opublikujesz w sieci lub wydrukujesz.

 

Po zakończeniu szkolenia zapraszamy do wzięcia udziału w Szkoleniu CorelDRAW moduł II.

Szkolenie CorelDRAW moduł I odbywa się w ramach Kursu CorelDRAW.

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie CorelDRAW – moduł I przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które rozpoczynają przygodę z programem CorelDRAW i chcą nauczyć się, w jaki sposób tworzyć w nim profesjonalne projekty graficzne.

Czego nauczymy?

  • Możliwości, jakie początkującemu grafikowi daje program CorelDRAW oraz Corel Photo-Paint;
  • Narzędzi potrzebnych do tworzenia prostych logotypów, okładek, reklam i ulotek;
  • Dobrych praktyk leżących u podstaw pracy z programem – właściwej konfiguracji dokumentów oraz interfejsu użytkownika, poprawnego przygotowania prac do wydruku bądź prezentacji w internecie;
  • Wykorzystania fotografii w projektach graficznych – łączenia grafiki wektorowej ze zdjęciami oraz przekształcania zdjęć na grafikę wektorową;
  • Pracy z tekstem i jego wykorzystania w projektowaniu graficznym.

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera oraz platformy PC lub MacOS. Nie jest wymagana znajomość programu CorelDRAW.

Program

Wprowadzenie do programu CorelDRAW

  • Programy pakietu
  • Ekran startowy CorelDRAW
  • Interfejs użytkownika
  • Korzystanie z asystentów
  • Otwieranie i zapisywanie dokumentów
  • Import i eksport grafik w różnych formatach

Narzędzia do rysowania

  • Rysowanie, kontury, wypełnianie i efekty specjalne
  • Specyficzne własności prostokąta i elipsy
  • Rysowanie wielokątów i gwiazdek
  • Zaznaczanie obiektów i operowanie nimi
  • Duplikowanie obiektów
  • Nadawanie koloru obiektom za pomocą narzędzi inteligentne wypełnienie i interaktywne wypełnienie

PowerTrace – automatyczna zamiana pikseli w krzywe

  • Sposoby trasowania
  • Trasowanie bitmap
  • Wykorzystanie trasowania w projektach

Praca z tekstem

  • Tekst artystyczny i akapitowy
  • Sprawdzanie pisowni i dzielenie wyrazów
  • Obłamywanie grafiki tekstem
  • Tekst pisany na ścieżce

Grafika pikselowa – Corel Photo-Paint

  • Informacje o obrazach pikselowych
  • Zmiana wielkości ilustracji
  • Edycja bitmap i korekcja barwna
  • Podstawowe narzędzia selekcji
  • Retusz
  • Malowanie i narzędzia artystyczne

Przygotowanie projektów

  • Kontrolowanie ustawień strony
  • Kadrowanie
  • Kadrowanie bitmap
  • Eksport przygotowanych prac
  • Praca z szablonami
  • Publikacja prac w internecie

Drukowanie i eksport

  • Ustawienia korekcji kolorów
  • Wydruk na drukarkach
  • Przygotowanie plików PDF i PDF/X

Dodatki dostarczane z pakietem

  • Czcionki
  • Kliparty i szablony
  • Zdjęcia

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.