Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Designer Creative Information - specjalistyczny

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 40 godzin

Cena: 3100 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Designer Creative Information – to pakiet, który składa się z trzech szkoleń:

Infografika

Wizualne redagowanie publikacji

Digital Illustration

 

Najbliższe terminy

Wizualne redagowanie publikacji: 29-30 listopada 2018

Digital Illustration: 3-4 grudnia 2018

Infografika: 4 lutego 2019

Czego nauczymy?

Digital Illustration

Szkolenie Digital Illustration prowadzone jest przez doświadczonego ilustratora, autora dziesiątek ilustracji i okładek prasowych, który przekazuje praktyczną wiedzę, umożliwiającą imitowania technik tradycyjnych. Ujawnia fantastyczne funkcje malarskie i rysunkowe w programach,  które na co dzień wykorzystywane są jedynie do korekty zdjęć, jak PHOTOSHOP, czy projektowania, jak ILLUSTRATOR. Oddzielny blok poświęcony jest PAINTEROWI, sztandarowemu narzędziu digital paintingu.

Szkolenie Digital Illustration kierowane jest zatem do osób, które zainteresowane są zarówno komiksem, story-boardem, ilustracją komercyjną a także tworzeniem elementów teksturalnych pod animację i 3D.

Infografika

Seminarium Infografika składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna przygotuje słuchaczy do samodzielnego analizowania danych, ich kompletowania, selekcji, przygotowania szkicu i realizacji infografiki z użyciem prawidłowego kodowania danych. Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.

Wizualne redagowanie publikacji

Wizualne redagowanie publikacji – celem zajęć jest wprowadzenie do nowoczesnego edytorstwa, projektowanie graficzne layoutów, typografia i fotoedycja w praktyce redakcyjnej.
Media tradycyjne i cyfrowe komunikują się z odbiorcą za pomocą słów i obrazów zintegrowanych w spójny, syntetyczny przekaz, albo beztrosko rzuconych na kartkę czy płaszczyznę ekranu, bez żadnego związku treści z formą. Czasem też bez dbałości o czytelność. Umiejętność wyjścia poza tradycyjną narrację składającą się z samych tylko słów, niedbale ilustrowanych kiepskimi zdjęciami, jest warunkiem sukcesu zarówno współczesnej prasy drukowanej, jak mediów internetowych i publikacji mobilnych. Program „Wizualne redagowanie prasy” uczy projektowania layoutów stron z poszanowaniem treści, przy zastosowaniu specyficznej składni „języka wizualnego redagowania”.

 

Czego oczekujemy?

Od uczestników oczekujemy umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, mile widziane doświadczenie w przygotowaniu informacji i zmysł plastyczny. Mile widziana, choć niekonieczna, umiejętność posługiwania się programami graficznymi.

Program

Digital Illustration

ILUSTRACJA PRASOWA

  • Przedstawienie możliwości rysunkowych programu Illustrator
  • Konfiguracja i praca  z tabletem serii Intuos w programie Illustrator
  • Stroke – rysunek konturowy
  • Wypełnienie, kolor, gradient, siatka gradientowa
  • Perspektywa – 1, 2, 3 punkty zbiegu
  • Korzystanie z tradycyjnych pędzli – Brush
  • Korzystanie z pędzli 3D – Brush Aquarell
  • Własny Projekt – ilustracja prasowa

ILUSTRACJA KOMIKSOWA

  • Przedstawienie możliwości rysunkowych programu Photoshop
  • Cyfrowy szkic – Inspiracje
  • Wypełnienie konturowe
  • Faktury, tekstury
  • Photoshop Brush (biblioteki, własne)
  • Cieniowane (Dodge, Burn)
  • Bristle Brush
  • Własny projekt – ilustracja komiksowa, postać plansza

DIGITAL PAINTING

  • Przedstawienie możliwości rysunkowych programu Painter
  • Praca z tabletem serii Intuos w programie Painter
  • Szkic, podmalówka, malatura
  • Pędzle i mikser kolorów
  • Real Bristle
  • Techniki:

– sketch – traditional – monochromatic underpainting – Directly painting

  • Projekt własny – ilustracja malarska

Infografika:

Program:

  • Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
  • Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
  • Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
  • Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
  • Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
  • Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
  • Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
  • Funkcje koloru
  • Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
  • Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
  • Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić  przekaz? I jak tego uniknąć?
  • Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
  • Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
  • Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
  • Kryteria skuteczności infografiki.
  • Elementy komunikatu wizualnego.
  • Etyka w pracy infografika
  • Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
  • Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?  I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
  • Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.

Zajęcia praktyczne:

  • Przedstawienie tematu.
  • Podział słuchaczy na 2-4 osobowe grupy.
  • Praca w grupach pod okiem trenera.
  • Prezentacje gotowych szkiców.
  • Omówienie ewentualnych błędów i próba odnalezienia alternatywnych sposobów pokazania zagadnienia.
  • Organizator seminarium udostępnieni salę multimedialną,  arkusze papieru, nożyczki, korektor, taśmę klejącą, kilka zestawów markerów w 4 kolorach.

Wizualne redagowanie publikacji:

Program zajęć:

  • Zasady wizualnego opowiadania historii w mediach

Graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu — wprowadzenie do typografii. Dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między składnikami layoutu, kontrola nad zastosowanymi środkami.

  • Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna. Praca redakcyjna z autorami tekstów i grafikami nad formą przekazu.

  • Projektowanie dobrego layoutu ze zdjęciami i bez

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Szerokości szpalt, ograniczenia i swoboda kreacji w gazecie.

  • Poprawianie złych layoutów, szybka korekta błędów

Ocena jakości layoutów, dobieranie właściwych słów i kryteriów, korzyści z oceniania. Znajdowanie szybkich sposobów poprawy gotowego layoutu tuż przed publikacją.

  • Fotoedycja prasowa

Źródła zdjęć, zadania redaktora a zadania fotoedytora, zdjęcia obywatelskie. Selekcja i bróbka zdjęć w redakcji prasowej, konflikt fotograf – fotoedytor. Podstawy doboru, kompozycji i kadrowania zdjęć do druku (publikacji). Koszty i prawa autorskie.

  • Formy infograficzne w praktyce gazetowej

Kto robi infografiki w gazecie? Role grafika i redaktora w planowaniu. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w gazecie, proste formy i złożone kompozycje. Budowanie layoutu na infografice i prostej infografiki na ilustracji.

  • Zróżnicowanie stylistyczne gazet

Czym się naprawdę różni tabloid od gazety opinii? Tabloidyzacja prasy, mimowolne i świadome upodobnienie się do tabloidu. Czy istnieją zasady layoutu tabloidowego? Mody i style graficzne w prasie.

  • Zasady współpracy wewnątrzredakcyjnej, redakcyjny „workflow”. Planowane wydania z uwzględnieniem wizualizacji pomysłów. Wpływ koncepcji wizualizacji na pracę autorów tekstów. Zapobieganie konfliktom między autorami i grafikami.
  • Odświeżanie wyglądu gazety (redesign)

Prawdziwe i urojone powody zmian graficznych, niezbędne etapy i czas ich trwania, dobór i zakup fontów, lista koniecznych prac… Decyzje graficzne mające konsekwencje ekonomiczne.

  • Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ wydania i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów.

  • Analogie i różnice miedzy stroną internetową, publikacją mobilną a gazetą papierową: kontrast, hierarchia, typografia, kolor, sposób pisania tekstów. Dziennikarstwo wielofunkcyjne: pisanie i fotografowanie/filmowanie do internetu i gazety.

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.