Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Efekty specjalne z 3D - pakiet

Kategoria: Montaż filmowy i animacja, Grafika 3D i tworzenie gier,

Poziom: pakiet

Czas trwania: 72 godzin

Cena: 6800 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie pakietowe Efekty specjalne z 3D składa się ze szkoleń Adobe After Effects moduł I oraz II oraz Cinema 4D moduł I.

 Cinema 4D to obecnie jeden z wiodących na rynku pakietów przeznaczonych do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Za jego popularność odpowiadają niezwykle przystępny interfejs, wszechstronne zastosowanie oraz przystępna cena.
Podczas zajęć studenci poznają podstawy tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz sposoby poruszania się w przestrzeni 3D, by następnie przejść do zagadnień związanych z kompozycją trójwymiarowej sceny, oświetlenia jej oraz nadaniu obiektom materiałów symulujących tworzywa, które znają z rzeczywistości. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z animacją brył i kamer. Ważnym elementem szkolenia jest zapoznanie się z renderowaniem oraz współpracą pakietu Cinema 4D z innymi popularnymi narzędziami graficznymi takimi jak Adobe Photoshop czy Illustrator. Objaśnione zostaną zagadnienia związane z produkcją scen 3D do wykorzystania w grafice statycznej oraz druku.

After Effects to potężne narzędzie do tworzenia profesjonalnych animacji, motion designu, efektów specjalnych i obróbki ruchomego obrazu używane w takim samym stopniu przez amatorów – pasjonatów, niewielkie studia filmowe jak i ogromne hollywoodzkie domy produkcyjne przy wysokobudżetowych filmach pełnometrażowych. Bogaty zestaw nowych narzędzi, łatwość obsługi, praca ze skryptami i pełna integracja z Premiere , Photoshopem  i Encore  sprawiają, że każdy dziś jest w stanie uzyskać zapierające dech w piersiach efekty, będąc ograniczonym jedynie własną wyobraźnią.

 

Najbliższe terminy

Etap 1: Adobe After Effects moduł I -17-19 grudnia 2018 lub 21-23 stycznia 2019

Etap 2: Cinema 4D moduł I - 14-16 stycznia 2019

Etap 3: Adobe After Effects moduł II - 28-30 stycznia 2019

Etap 3: Cinema 4D moduł I - 14-16 stycznia 2019.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Wstępne Cinema 4D skierowane jest przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową.
Szkolenie After Effects to 6 intensywnych dni wprowadzających w świat podstawowych i bardziej zaawansowanych pojęć programu. Praktyczne ćwiczenia krok po kroku uzbroją uczestników w wiedzę wystarczającą do tworzenia własnych prostych animacji i efektów, takich jak efektowne trójwymiarowe czołówki, menu do DVD czy compositing z bluescreenem i korekta koloru.

Program

Szkolenie Cinema 4D moduł I

W trakcie szkolenia nauczysz się:

  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure

Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny

  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały Diffusion, Luminance, Reflection)
  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce

Adobe After Effects moduł I

W programie szkolenia m.in. znajdą się następujące zagadnienia:

  • wprowadzenie do compositingu i cyfrowej obróbki obrazu / podstawowe pojęcia
  • nowy interfejs
  • podstawowy workflow After Effects
  • pliki źródłowe / warstwy / kompozycje / pre-compose / parenting
  • animacja klatek kluczowych
  • praca z efektami i presetami animacji
  • maski i kluczowanie
  • wprowadzenie do przestrzeni 3D / praca z kamerą i światłami
  • praca z tekstem w 2D i 3D / twórcze animowanie pojawiania się i znikania tekstu
  • generacja tła – twórcze wykorzystanie gradientów i fraktali
  • zaawansowane efekty symulacji zjawisk fizycznych – CC Particle World
  • Time Remapping
  • wprowadzenie do komend skryptów / polecenie Wiggle
  • eksport animacji do różnych formatów
  • integracja After Effects z Premiere i Encore

Adobe After Effects moduł II – zakres tematyczny szkolenia:

Właściwa organizacja pracy – workflow przy skomplikowanych projektach:

  • inteligentny pre-compositing i parenting,
  • pre-rendering,
  • planowanie struktury projektu,
  • flowchart viewer.

Animacja dla zaawansowanych w dwóch i trzech wymiarach:

  • twórcze wykorzystanie różnych typów interpolacji,
  • korzystanie z edytora graficznego,
  • praca ze ścieżkami ruchu,
  • ręczne prowadzenie ruchu kamery,
  • narzędzia Wiggle i Smooth,
  • usprawnianie animacji przy pomocy obiektów Null, Puppet Tool.

Zaawansowane kluczowanie green- i blueboxu przy użyciu efektu Keylight.

Twórcze wykorzystanie efektów fraktalnych do generowania teł i efektów specjalnych.

Zaawansowane efekty zjawisk fizycznych – CC Particle World.

Time Remapping i zaawansowany slow motion z zastosowaniem Pixel Analizera.

Motion Tracking:

  • wygładzanie ruchu kamery,
  • zczytywanie ruchu obiektów w kadrze.

Praca z obiektami wektorowymi – grafiką i tekstem, w dwóch i trzech wymiarach.

Praca z mapami bitowymi:

  • twórcze wykorzystanie zdjęć 2D do tworzenia realistycznych środowisk trójwymiarowych,
  • fotogrametria,
  • Vanishing Point.

Wprowadzenie do pracy ze skryptami.

Finalna post-produkcja i eksport: motion blur i kąt sektora kamery:

  • frame blending,
  • praca z 32bitowa głębią,
  • profesjonalne formaty filmowe.

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.