Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Grafik Designer – pakiet - specjalistyczny

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 64 godzin

Cena: 4400 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Grafik Designer to pakiet łączący zakres umiejętności projektowania graficznego oraz wdrożenia znajomości programów graficznych Adobe Photoshop i Adobe Illustrator. To doskonałe szkolenie dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z profesjonalnymi aplikacjami graficznymi firmy Adobe, ale chcą wiedzieć jak projektować i poznać złote zasady kompozycji, sposobów wykorzystania typografii.
Grafik Designer pakiet składa się z trzech szkoleń:

Adobe Photoshop moduł I,

Adobe Illustrator moduł I,

Wizualne redagowanie publikacji.

Dla kogo jest to szkolenie:

Dla wszystkich, którzy myślą o grafice, projektowaniu, fotografii cyfrowej, ale także dla entuzjastów i pracowników marketingu, którzy samodzielnie chcieliby realizować swe pomysły artystyczne, przygotowaliśmy to szkolenie.

Najbliższe terminy

Adobe Photoshop moduł I: 4-6 marca 2019

Adobe Illustrator moduł I: 11-13 marca 2019

Wizualne redagowanie publikacji: 25-26 kwietnia 2019

Czego nauczymy?

Obsługi programów Adobe Photoshop, Adobe Illustrator oraz wizualnego redagowania publikacji.

Czego oczekujemy?

Podstawowa znajomość obsługi komputera PC bądź MAC.

Program

Program szkolenia Grafik Designer – pakiet

Program szkolenia Adobe Photoshop moduł I:

Szkolenie Adobe Photoshop – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Możliwości Adobe Creative Cloud
  • Personalizacja
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki bitmapowej

  • Podstawowe informacje o grafice bitmapowej, jej zalety i wady
  • Grafika bitmapowa a wektorowa
  • Analiza parametrów: wielkość obrazu, rozdzielczość, głębia bitowa
  • Tryby definiowania kolorów RGB, CMYK, Lab

Formaty i zastosowanie plików graficznych

  • Podstawowe formaty graficzne
  • Sposoby wykorzystywania grafik
  • Zastosowanie przezroczystości

Poznanie Adobe Bridge

  • Przeglądanie plików graficznych
  • Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie zdjęć

Tworzenie nowych dokumentów i otwieranie zdjęcia

  • Rodzaje dokumentów
  • Ustawienia nowego dokumentu
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  • Tryby koloru

Malowanie w programie Adobe Photoshop

  • Pędzel i ołówek – podstawowe informacje
  • Dobór wielkości, kształtu i typu pędzla
  • Ustawianie opcji narzędzi

Poznanie techniki retuszu

  • Usuwanie plamek, przebarwień i innych artefaktów
  • Usuwanie drobnych detali
  • Usuwanie większych elementów obrazu np. ludzi
  • Usuwanie piegów, zmarszczek i znamion
  • Narzędzia korygujące i stempel
  • Wykorzystanie technologii Content Aware

Zaznaczanie i edytowanie wybranych obszarów  obrazu

  • Podstawowe narzędzia selekcji i konfiguracja ich opcji (Marquee, Lasso, Quick Selection)
  • Rozszerzanie, pomniejszanie, podstawowa edycja zaznaczenia
  • Panel Refine Edge (do poprawiania kształtu zaznaczenia)
  • Inne narzędzia i techniki zaznaczenia

Zaznaczenie automatyczne

  • Różdżka magiczna
  • Polecenia Select Similar oraz Grow (Zaznacz Podobne oraz Powiększ)
  • Panel Color Range (Zakres koloru)

Zaawansowane techniki retuszu

  • Określanie celów retuszu i dobór odpowiednich narzędzi
  • Opcje narzędzi

Wygładzanie skóry

  • Narzędzia retuszu skóry
  • Filtry wygładzające
  • Techniki korekcji cery

Dokonywanie korekcji sylwetki i ciała

  • Narzędzia edycji ciała i mięśni
  • Korekcja sylwetki
  • Modyfikacja rysów twarzy

Tworzenie i edytowanie warstwy

  • Tworzenie prostych fotomontaży z użyciem warstw
  • Dodawanie efektów (style warstw)
  • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
  • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
  • Skalowanie i obracanie wybranych fragmentów obrazu
  • Zniekształcanie warstwy
  • Tworzenie cieni i podcieni
  • Edycja kształtu i opcje cienia
  • Skalowanie z użyciem siatki

Tworzenie wizualizacji reklamowych

  • Nadruki na kubkach, czapkach i koszulkach
  • Wizualizacje na ekranie telefonu, komputera czy tabletu

Quick Mask – opcja szybkiej maski

  • Tworzenie i edycja złożonych selekcji
  • Wycinanie z tła różnorodnych kształtów
  • Zmiana tła i dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów

Narzędzia jasności i kontrastu

  • Praca z ciemnymi zdjęciami
  • Praca z narzędziem Curves (Krzywe)
  • Wykorzystanie panelu Shadows/Hightlights (Cienie /Podświetlenia)
  • Zastosowanie esowatej krzywej kontrastu do poprawy ostrości i kontrastu zdjęć

Poznanie narzędzia edycji barw

  • Zarządzanie intensywnością kolorów
  • Dobieranie i zmienianie kolorów
  • Usuwanie przebarwień
  • Cyfrowy makijaż
  • Narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie), Selective Color (Kolor Selektywny), Replace Color (Zastąp Kolor), Color Balance (Balance kolorów) i ich zastosowanie w edycji kolorystyki zdjęć
  • Zasady korekcji wybiórczej z użyciem Quick Mask i zaznaczenia

Poznanie maski warstw

  • Zasady użycia i ich dodawanie
  • Montaże z użyciem masek i warstw
  • Retusz, edycja kolorów i efekty specjalne z użyciem maski

Tworzenie montaży z użyciem masek

  • Dobór fryzury
  • Dobór zarostu, tatuaży, innych efektów wizualnych
  • Projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania kolorów

Style warstw i efekty specjalne

  • Poznanie efektów specjalnych – style warstw
  • Cienie, cienie wewnętrzne
  • Rozbłyski
  • Dobór i edycja efektów

Zmiana ostrość

  • Podstawowe techniki sterowania ostrością
  • Wyostrzanie zdjęć

Dodawanie treści

  • Wprowadzanie, formatowanie, edycja tekstu
  • Tworzenie bannerów reklamowych z użyciem masek, tekstów i warstw

Zapisywanie  efektów naszej pracy

  • Dobór odpowiedniego formatu
  • Przygotowanie do publikacji w Internecie

 

Program szkolenia Adobe Illustrator moduł I:

Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki wektorowej

  • Zalety i wady grafiki wektorowej
  • Grafika wektorowa a zdjęcia
  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów
  • Definiowanie obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe
  • Rysowanie kwadratów, prostokątów, wieloboków i gwiazd
  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek
  • Obracanie obiektów
  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu
  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów
  • Dobieranie koloru naszej pracy
  • Poznanie opcji podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów
  • Edytowanie elementów grupy

Poznanie skutecznych sposobów zaznaczania

  • Poznanie narzędzia zaznaczania
  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso
  • Opcje narzędzi zaznaczania
  • Poznanie skutecznych technik zaznaczania

 

Poznanie sposobów łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)
  • Łączenie obiektów wektorowych
  • Tworzenie ścieżek o nieregularnych kształtach

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek
  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych
  • Tworzenie piktogramów informacyjnych
  • Budowanie ikon programów komputerowych

Poznanie narzędzia ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Opcje ołówka
  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek
  • Łączenie ścieżek

Użycie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli
  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla
  • Biblioteki pędzli
  • Tworzenie własnych pędzli
  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznanie tajników transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania
  • Obracanie i pochylanie ścieżek
  • Inne przekształcenia
  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejścia i rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie narzędzie Tworzenia przejść – Blend
  • Tworzenie różnorodnych przejść
  • Rozmieszczanie obiektów
  • Poznanie sposobów rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznanie rodzajów kolorów w programie Illustrator
  • Tworzenie i modyfikowanie kolorów
  • Biblioteki kolorów
  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli
  • Edycja symboli
  • Zarządzanie symbolami
  • Narzędzi pracy z symbolami
  • Tworzenie własnych symboli
  • Biblioteki symboli

Poznanie masek

  • Dodawanie masek wektorowych
  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznanie zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych
  • Zasady importu, dobieranie rozmiaru, rozdzielczość i tryb koloru
  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęcia

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową
  • Zasady wektoryzacji
  • Wybór ustawień i opcji
  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach
  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstów

  • Poznanie różnych rodzajów tekstów
  • Dodawanie tekstów
  • Zamienianie tekstów na krzywe

Edytowanie tekstów

  • Parametry typograficzne
  • Zasady edycji tekstu
  • Przelewanie tekstów

Tworzenie złożonych projektów graficznych

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej
  • Tworzenie plakatów i reklam
  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Poznanie zasad użycia efektów

  • Poznanie podstawowych zasad użycia efektów
  • Dodawanie i edytowanie efektów
  • Zarządzanie efektami

Zapisywanie efektów naszej pracy

  • Poznanie różnych formatów zapisu
  • Tworzenie plików PDF
  • Zapis elementów SVG
  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

 

Program szkolenia Wizualne redagowanie publikacji:

  • Zasady wizualnego opowiadania historii w mediach

Graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu — wprowadzenie do typografii. Dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między składnikami layoutu, kontrola nad zastosowanymi środkami.

  • Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna. Praca redakcyjna z autorami tekstów i grafikami nad formą przekazu.

  • Projektowanie dobrego layoutu ze zdjęciami i bez

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Szerokości szpalt, ograniczenia i swoboda kreacji w gazecie.

  • Poprawianie złych layoutów, szybka korekta błędów

Ocena jakości layoutów, dobieranie właściwych słów i kryteriów, korzyści z oceniania. Znajdowanie szybkich sposobów poprawy gotowego layoutu tuż przed publikacją.

  • Fotoedycja prasowa

Źródła zdjęć, zadania redaktora a zadania fotoedytora, zdjęcia obywatelskie. Selekcja i bróbka zdjęć w redakcji prasowej, konflikt fotograf – fotoedytor. Podstawy doboru, kompozycji i kadrowania zdjęć do druku (publikacji). Koszty i prawa autorskie.

  • Formy infograficzne w praktyce gazetowej

Kto robi infografiki w gazecie? Role grafika i redaktora w planowaniu. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w gazecie, proste formy i złożone kompozycje. Budowanie layoutu na infografice i prostej infografiki na ilustracji.

  • Zróżnicowanie stylistyczne gazet

Czym się naprawdę różni tabloid od gazety opinii? Tabloidyzacja prasy, mimowolne i świadome upodobnienie się do tabloidu. Czy istnieją zasady layoutu tabloidowego? Mody i style graficzne w prasie.

  • Zasady współpracy wewnątrzredakcyjnej, redakcyjny „workflow”. Planowane wydania z uwzględnieniem wizualizacji pomysłów. Wpływ koncepcji wizualizacji na pracę autorów tekstów. Zapobieganie konfliktom między autorami i grafikami.
  • Odświeżanie wyglądu gazety (redesign)

Prawdziwe i urojone powody zmian graficznych, niezbędne etapy i czas ich trwania, dobór i zakup fontów, lista koniecznych prac… Decyzje graficzne mające konsekwencje ekonomiczne.

  • Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ wydania i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów.

  • Analogie i różnice miedzy stroną internetową, publikacją mobilną a gazetą papierową: kontrast, hierarchia, typografia, kolor, sposób pisania tekstów. Dziennikarstwo wielofunkcyjne: pisanie i fotografowanie/filmowanie do internetu i gazety.

ernetu i gazety.

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.