Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Kurs Grafiki Komputerowej

Kurs Grafiki Komputerowej

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 48 godzin

Cena: 3200 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Kurs Grafiki komputerowej – moduł I

Kurs Grafiki komputerowej – moduł I to pakiet szkoleń:

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł I

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Kurs Grafiki Komputerowej – moduł I to doskonałe szkolenie dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z profesjonalnymi aplikacjami graficznymi firmy Adobe. Wykorzystywane podczas zajęć Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator to standardy, które od lat wyznaczają i kreują trendy rozwoju oprogramowania graficznego na światowym rynku. W trakcie zajęć z programem Photoshop poznajemy techniki retuszu, selekcji, pracy z kolorem, tworzenia fotomontaży oraz edycji zdjęć cyfrowych.

Praca z programem Illustrator pozwoli na tworzenie atrakcyjnych grafik okolicznościowych, logotypów, znaków firmowych czy infografik. Połączenie obu narzędzi graficznych w jednym szkoleniu umożliwi realizację wszelkich pomysłów i projektów niezależnie od tego czy projektujesz pod kątem druku, publikacji w internecie czy tez na tablecie.

Dla kogo jest to szkolenie?

Kurs Grafiki komputerowej - moduł I przeznaczone jest szczególnie dla osób, które rozpoczynają pracę z programem ale także tych, którzy ją właśnie rozpoczęli a poszukują solidnych podstaw do dalszej pracy zawodowej. Podczas zajęć zwykle pomijane zostają sprawy, narzędzia oraz tematy oczywiste, co pozwala optymalnie wykorzystać czas szkolenia na ćwiczenia praktyczne i prezentacje.
Zajęcia dla wszystkich, którzy myślą o grafice, projektowaniu, fotografii i cyfrowej, a także dla entuzjastów i pracowników marketingu, którzy samodzielnie chcieliby realizować swe pomysły artystyczne.

Czego nauczymy?

Podczas Kursu Grafiki komputerowej – moduł I nauczysz się:

  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Użycia narzędzi malarskich i malowania
  •  Retuszu oraz usuwania drobnych detali i artefaktów
  • Usuwania pieprzyków, znamion i zmarszczek
  • Różnych technik odchudzania i modelowania sylwetki
  • Korekty skóry, cery i twarzy
  • Wycinania różnorodnych obiektów z tła
  •  Dodawania nowych teł i cieni
  •  Zaawansowanej pracy z warstwami i tworzenia montaży wielowarstwowych
  • Przekształcania i edycji warstw
  • Użycia masek do tworzenia fotomontaży
  •  Dopasowania kolorystyki i kontrastu zdjęć
  • Modyfikacji i zamiany kolorów
  • Zarządzania wielkością pracy
  • Pracy z tekstem i zasad jego formatowania
  • Tworzenia efektów specjalnych oraz użycia stylów warstw
  • Wyostrzania i innych technik poprawy jakości zdjęć
  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Zasad tworzenia obiektów wektorowych
  • Rysowania, konstruowania i edycji ścieżek
  • Tworzenia infografik, piktogramów i logotypów
  • Dobierania kolorystyki obiektów
  • Użycia pędzli oraz symboli do tworzenia wektorowych ilustracji
  • Różnorodnych technik przekształcania i edycji ścieżek i obiektów
  • Pracy z grupą a także edycji elementów grupy
  • Zaawansowanych technik zaznaczania, kopiowania, rozmieszczania obiektów
  • Użycia zdjęć oraz innych grafik bitmapowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Zarządzania wielkością dokumentu
  • Wykorzystania różnorodnych zasobów (pędzle, symbole, próbki, itp.) programu
  • Użycia różnych rodzajów tekstów
  • Zasad edycji tekstów
  • Tworzenia reklam, plakatów oraz banerów internetowych
  • Pracy z formatami AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Zapisu efektów swojej pracy

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach Kursu Grafiki komputerowej moduł I nie jest wymagane doświadczenie w pracy z programem Adobe Photoshop lub Adobe Illustrator nawet w starszej wersji. Wymagana jest jednak dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Apple Macintosh.

Program

Program Kursu Grafiki komputerowej moduł I:


Program szkolenia moduł I:

Szkolenie Adobe Photoshop – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznajemy grafikę bitmapową

  • Zalety i wady grafiki bitmapowej
  • Grafika bitmapowa a wektorowa
  • Wielkość obrazu
  • Rozdzielczość
  • Głębia bitowa
  • Tryby definiowania kolorów RGB, CMYK, Lab

Formaty plików graficznych

  • Wykorzystanie grafiki do różnych celów
  • Poznajemy formaty graficzne
  • Wykorzystanie przezroczystości

Poznajemy Adobe Bridge

  • Przeglądanie plików graficznych
  • Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie zdjęć

Tworzymy nowy dokument i otwieramy zdjęcia

  • Rodzaje dokumentów
  • Ustawienia nowego dokumentu
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  • Tryby koloru

Malujemy w programie Photoshop

  • Poznajemy pędzel i ołówek
  • Dobór wielkości i kształtu pędzla
  • Ustawiamy opcje narzędzi
  • Poznajemy zasady doboru i różne typy pędzla

Poznajemy tajniki retuszu

  • Usuwamy plamki, przebarwienia i inne artefakty
  • Usuwamy drobne detale
  • Usuwamy ludzi i inne niechciane elementy obrazu
  • Usuwamy piegi, zmarszczki i znamiona
  • Poznajemy narzędzia korygujące i stempel
  • Wykorzystujemy technologię Content Aware

Zaznaczamy wybrane obszary obrazu

  • Poznajemy podstawowe narzędzia selekcji (Marquee, Lasso, Quick Selection)
  • Ustalamy odpowiednie opcję narzędzi
  • Rozszerzamy i pomniejszamy zaznaczenia

Edytujemy zaznaczenie

  • Narzędzia edycji zaznaczenia
  • Poznajemy panel Refine Edge do poprawiania kształtu zaznaczenia
  • Inne techniki zaznaczania

Stosujemy zaznaczenie automatyczne

  • Różdżka magiczna
  • Polecenia Select Similar oraz Grow (Zaznacz Podobne oraz Powiększ)
  • Poznajemy panel Color Range (Zakres koloru)

 Poznajemy zaawansowane techniki retuszu

  • Dobór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów
  • Opcje narzędzi

Wygładzamy skórę

  • Narzędzia retuszu skóry
  • Filtry wygładzające
  • Techniki korekcji cery

Korygujemy sylwetkę i ciało

  • Narzędzia edycji mięśni i ciała
  • Korygujemy sylwetkę
  • Modyfikujemy rysy twarzy

Poznajemy warstwy

  • Tworzymy warstwy
  • Tworzymy proste fotomontaże z użyciem warstw
  • Dodajemy efekty (Style warstw)
  • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw

Edycja warstw

  • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
  • Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty obrazu
  • Zniekształcamy warstwy
  • Tworzymy cienie i podcienie
  • Edycja kształtu i opcje cienia
  • Skalowanie z użyciem siatki

Tworzymy wizualizacje reklamowe

  • Tworzymy wizualizację nadruków na kubkach, czapkach i koszulkach
  • Wizualizacje na ekranie telefonu, komputera czy tabletu

Poznajemy Quick Mask – szybką maskę

  • Tworzenie i edycja złożonych selekcji
  • Wycinanie z tła różnorodnych kształtów
  • Zmiana tła i dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów

Poznajemy narzędzia zarządzania jasnością i kontrastem

  • Poznajemy techniki pracy z ciemnymi zdjęciami
  • Praca z narzędziem Curves (Krzywe)
  • Wykorzystanie panelu Shadows/Hightlights (Cienie /Podświetlenia)
  • Używamy esowatą krzywą kontrastu do poprawy ostrości i kontrastu zdjęć

Poznajemy narzędzia edycji barw

  • Zarządzanie intensywnością kolorów
  • Zmieniamy i dobieramy kolory
  • Usuwamy przebarwienia
  • Tworzymy cyfrowy makijaż
  • Wykorzystujemy narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie), Selective Color (Kolor Selektywny), Replace Color (Zastąp Kolor), Color Balance (Balance kolorów) do edycji kolorystyki zdjęć
  • Poznajemy zasady korekcji wybiórczej z użyciem Quick Mask i zaznaczenia

Poznajemy maski warstw

  • Zasady użycia masek
  • Dodajemy maski
  • Tworzymy montaże z użyciem masek i warstw
  • Retusz, edycja kolorów i efekty specjalne z użyciem maski

Tworzenie różnorodnych montaży z użyciem masek

  • Dobieramy fryzurę
  • Dodajemy zarost, tatuaże a także inne efekty wizualne
  • Tworzymy ciekawe projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania kolorów

Style warstw i efekty specjalne

  • Poznajemy efekty specjale – style warstw
  • Cienie, cienie wewnętrzne
  • Rozbłyski
  • Edytujemy efekty

Wyostrzamy obrazy

  • Poznajemy podstawowe techniki sterowania ostrością
  • Wyostrzamy zdjęcia

Dodajemy teksty

  • Wprowadzamy, formatujemy i edytujemy teksty
  • Tworzymy banery reklamowe z użyciem masek, tekstów i warstw

Zapisujemy efekty naszej pracy

  • Dobieramy odpowiedni format zapisu
  • Przygotowujemy pracę do publikacji w Internecie

Program szkolenia Adobe Illustrator moduł I:

 Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznajemy grafikę wektorową

  • Zalety i wady grafiki wektorowej
  • Grafika wektorowa a zdjęcia
  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzymy nowy dokument

  • Rodzaje dokumentów
  • Definiowanie obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Tryby koloru

Rysujemy proste figury wektorowe

  • Podstawowe kształty wektorowe
  • Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczamy i skalujemy ścieżki
  • Obracanie obiektów
  • Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu
  • Zarządzamy obrysem i opcje obrysów
  • Dobieramy kolory naszej pracy
  • Poznajemy opcje podglądu dokumentu

Grupujemy obiekty

  • Zaznaczamy, kopiujemy i grupujemy obiekty
  • Edytujemy elementy grupy

Poznajemy skuteczne sposoby zaznaczania

  • Poznajemy narzędzia zaznaczania
  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso
  • Opcje narzędzi zaznaczania
  • Poznajemy skuteczne techniki zaznaczania

Poznajemy sposoby łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)
  • Łączymy obiekty wektorowe
  • Tworzymy ścieżki o nieregularnych kształcie

Budujemy logotypy i piktogramy

  • Tworzymy logotypy korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek
  • Budujemy złożone kształty wektorowe na bazie prostych figur geometrycznych
  • Tworzymy piktogramy informacyjne
  • Budujemy ikony programów komputerowych

Poznajemy  narzędzie ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Opcje ołówka
  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek
  • Łączenie ścieżek

Używamy pędzle do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli
  • Malujemy z użyciem różnych typów pędzla
  • Biblioteki pędzli
  • Tworzenie własnych pędzli
  • Wykorzystujemy pędzle do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznajemy tajniki transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania
  • Obracanie i pochylanie ścieżek
  • Inne przekształcenia
  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzymy przejścia i rozmieszczamy obiekty

  • Poznajemy narzędzie Tworzenia przejść – Blend
  • Tworzymy różnorodne przejścia
  • Rozmieszczamy obiekty
  • Poznajemy sposoby rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznajemy rodzaje kolorów w programie Illustrator
  • Tworzymy i modyfikujemy kolory
  • Biblioteki kolorów
  • Adobe Color

Wykorzystujemy symbole

  • Używamy symbole
  • Edycja symboli
  • Zarządzanie symbolami
  • Narzędzi pracy z symbolami
  • Tworzymy własne symbole
  • Biblioteki symboli

Poznajemy maski

  • Dodajemy maski wektorowe
  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznajemy zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importujemy zdjęcia i grafiki bitmapowe
  • Zasady importu, dobieramy rozmiar, rozdzielczość i tryb koloru
  • Zarządzamy elementami bitmapowymi

Wektoryzujemy zdjęcia

  • Przekształcamy zdjęcia i obrazy w grafikę wektorową
  • Zasady wektoryzacji
  • Wybór ustawień i opcji
  • Wykorzystujemy wektoryzowane pliki w praktycznych przykładach
  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzamy teksty

  • Poznajemy różne rodzaje tekstów
  • Dodajemy teksty
  • Zamieniamy teksty na krzywe

Edytujemy teksty

  • Parametry typograficzne
  • Zasady edycji tekstu
  • Przelewanie tekstów

Tworzymy złożone projekty graficzne

  • Budujemy złożone projekty graficzne z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej
  • Tworzymy plakaty i reklamy
  • Projektujemy ulotki i banery reklamowe

Poznajemy zasady użycia efektów

  • Poznajemy podstawowe zasady użycia efektów
  • Dodajemy i edytujemy efekty
  • Zarządzanie efektami

Zapisujemy efekty naszej pracy

  • Poznajemy różne formaty zapisu
  • Tworzenie plików PDF
  • Zapis elementów SVG
  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.