Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Kurs Grafiki Komputerowej

Kurs Grafiki Komputerowej

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 48 godzin

Cena: 3200 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Kurs Grafiki Komputerowej moduł I

Kurs Grafiki komputerowej moduł I to pakiet szkoleń:

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł I

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Kurs Grafiki Komputerowej moduł I to doskonały kurs dla tych, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z profesjonalnymi aplikacjami graficznymi firmy Adobe. Wykorzystywane podczas zajęć Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator to standardy, które od lat wyznaczają i kreują trendy rozwoju oprogramowania graficznego na światowym rynku. W trakcie zajęć z programem Photoshop poznajemy techniki retuszu, selekcji, pracy z kolorem, tworzenia fotomontaży oraz edycji zdjęć cyfrowych.

Praca z programem Illustrator pozwoli na tworzenie atrakcyjnych grafik okolicznościowych, logotypów, znaków firmowych czy infografik. Połączenie obu narzędzi graficznych w jednym szkoleniu umożliwi realizację wszelkich pomysłów i projektów niezależnie od tego, czy projektujesz pod kątem druku, publikacji w internecie czy też na tablecie.

Grafika komputerowa podstawy

Chciałbyś rozpocząć pracę z programami, które stanowią fundament projektowania grafiki komputerowej? Obecnie prawie każda branża wykazuje zapotrzebowanie na umiejętności związane z obróbką obrazu, fotografii, projektowania grafiki itp. Dlatego warto znać, chociażby podstawy, które ułatwią realizować pomysły artystyczne w każdej organizacji.

W trakcie kursu trener nie będzie się skupiać na narzędziach czy tematach, które są oczywiste. Dzięki czemu na zajęciach uczestnicy będą mogli wykonać jeszcze więcej ćwiczeń praktycznych. Kurs to pigułka zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej, która prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości stanie się kompetencją wymaganą na rynku pracy, tak samo ważną, jak znajomość obsługi komputera czy skrzynki pocztowej.

Kurs 2 w 1

Dzięki zajęciom poznasz dwa najpopularniejsze programy graficzne firmy Adobe, które mimo wielu różnic, wzajemnie się uzupełniają. Przekonasz się, że warto znać i używać obie aplikacje.

W odróżnieniu od Photoshopa, Illustrator jest stworzony do tworzenia niezwykle ostrych wektorowych grafik. W swoim zasobie ma ogrom narzędzi do zarządzania wektorami, zbudowanych z krzywych oraz gotowych figur geometrycznych z funkcją szybkiego dostosowania. Podczas skalowania grafika wektorowa nigdy nie straci swojej jakości, co daje odwrotny efekt w przypadku skalowania obrazu w Photoshopie.

Dodatkowo Illustrator zawiera lepiej rozbudowany system warstw, który jest powiększony o podwarstwy. Program jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia logo lub wszystkiego, co może wymagać wydrukowania lub wyświetlenia w różnych rozmiarach. Program Illustrator zdecydowania zapewnia lepsze wydruki. W związku z ograniczonym dostępem do filtrów i narzędzi do edycji obrazów ciężko jest używać go w celu modyfikowania już utworzonych obrazów. Dlatego w tym przypadku lepiej użyć Photoshopa.

Adobe Photoshop to idealny program przeznaczony do modyfikacji już utworzonych obrazów, grafik czy zdjęć. W Photoshopie stworzymy grafikę rastrową lub bitmapową. Wszystko, co powstaje w tym programie, jest serią pikseli.

Program Photoshop oferuje bogaty zbiór unikalnych filtrów, efektów specjalnych i narzędzi, dzięki którym edycja zdjęć staje się wręcz spektakularna. Kolejną zaletą programu jest możliwość posiadania pełnej kontroli nad realizowanym projektem, ponieważ każdą grafikę możemy edytować piksel po pikselu.

Adobe Photoshop

Program graficzny, jakim jest Adobe Photoshop, to idealne rozwiązanie dla prawie każdego użytkownika. Czy to chciałbyś przygotować profesjonalny baner na stronę internetową, czy po prostu skorygować zdjęcia z wakacji. Odkryjesz, że umiejętność posługiwania się tym narzędziem przyda Ci się zarówno w ramach zapotrzebowania zawodowego, jak i prywatnego.

Trener nauczy Cię korzystania z pędzla i ołówka, narzędzi selekcji (tj. różdżka). Dowiesz się jak wykonać retusz skóry, edycję ciała czy też modyfikację rysów twarzy. Przy użyciu warstw, stworzysz fotomontaż, po którym nikt się nie zorientuje, że rzeczywistość obrazu została przekłamana.

Po kursie zaczniesz tworzyć pierwsze zaawansowane projekty graficzne, dzięki czemu nabierzesz większej pewności siebie w poruszaniu się w świecie grafiki komputerowej.

Adobe Illustrator

Na kursie Grafiki Komputerowej moduł I dowiesz się, jak w prosty sposób stworzyć logotyp, który będzie idealnie się prezentować zarówno na stronie internetowej, jak i na wielkoformatowym banerze. Jeżeli chciałbyś poznać techniki tworzenia projektów, które można wykorzystać w różnych mediach, to wiedza na temat zastosowań Adobe Illustratora na pewno Ci się przyda. Trener wprowadzi Cię w świat grafiki wektorowej i narzędzi, które są niezbędne do jej zaprojektowania. Zaznaczanie, korzystanie z pędzli i ołówka nie będzie Ci już obce.

Na podstawie prac, które będziesz projektować, tworzyć i budować, nauczysz się jak działać w programie szybko i bez żadnych utrudnień. Co więcej, będziesz mógł spróbować swoich sił w bardziej skomplikowanych projektach tj. banery reklamowe, ulotki czy plakaty.

 

Jeżeli chciałbyś zagłębić się w świat grafiki komputerowej, przyjdź na szkolenie i dołącz do grona szczęśliwych absolwentów Akademii IT Media!

Dla kogo jest to szkolenie?

Kurs Grafiki komputerowej moduł I przeznaczony jest szczególnie dla osób, które rozpoczynają pracę z programem ale także tych, którzy ją właśnie rozpoczęli a poszukują solidnych podstaw do dalszej pracy zawodowej. Podczas zajęć zwykle pomijane zostają sprawy, narzędzia oraz tematy oczywiste, co pozwala optymalnie wykorzystać czas szkolenia na ćwiczenia praktyczne i prezentacje.
Zajęcia dla wszystkich, którzy myślą o grafice, projektowaniu, fotografii i cyfrowej, a także dla entuzjastów i pracowników marketingu, którzy samodzielnie chcieliby realizować swe pomysły artystyczne.

Czego nauczymy?

Podczas Kursu Grafiki komputerowej – moduł I nauczysz się:

  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Użycia narzędzi malarskich i malowania
  •  Retuszu oraz usuwania drobnych detali i artefaktów
  • Usuwania pieprzyków, znamion i zmarszczek
  • Różnych technik odchudzania i modelowania sylwetki
  • Korekty skóry, cery i twarzy
  • Wycinania różnorodnych obiektów z tła
  •  Dodawania nowych teł i cieni
  •  Zaawansowanej pracy z warstwami i tworzenia montaży wielowarstwowych
  • Przekształcania i edycji warstw
  • Użycia masek do tworzenia fotomontaży
  •  Dopasowania kolorystyki i kontrastu zdjęć
  • Modyfikacji i zamiany kolorów
  • Zarządzania wielkością pracy
  • Pracy z tekstem i zasad jego formatowania
  • Tworzenia efektów specjalnych oraz użycia stylów warstw
  • Wyostrzania i innych technik poprawy jakości zdjęć
  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Zasad tworzenia obiektów wektorowych
  • Rysowania, konstruowania i edycji ścieżek
  • Tworzenia infografik, piktogramów i logotypów
  • Dobierania kolorystyki obiektów
  • Użycia pędzli oraz symboli do tworzenia wektorowych ilustracji
  • Różnorodnych technik przekształcania i edycji ścieżek i obiektów
  • Pracy z grupą a także edycji elementów grupy
  • Zaawansowanych technik zaznaczania, kopiowania, rozmieszczania obiektów
  • Użycia zdjęć oraz innych grafik bitmapowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Zarządzania wielkością dokumentu
  • Wykorzystania różnorodnych zasobów (pędzle, symbole, próbki, itp.) programu
  • Użycia różnych rodzajów tekstów
  • Zasad edycji tekstów
  • Tworzenia reklam, plakatów oraz banerów internetowych
  • Pracy z formatami AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Zapisu efektów swojej pracy

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach Kursu Grafiki komputerowej moduł I nie jest wymagane doświadczenie w pracy z programem Adobe Photoshop lub Adobe Illustrator nawet w starszej wersji. Wymagana jest jednak dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Apple Macintosh.

Program

Program Kursu Grafiki komputerowej moduł I:


Program szkolenia Adobe Photoshop moduł I:

Szkolenie Adobe Photoshop – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Możliwości Adobe Creative Cloud
  • Personalizacja
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki bitmapowej

  • Podstawowe informacje o grafice bitmapowej, jej zalety i wady
  • Grafika bitmapowa a wektorowa
  • Analiza parametrów: wielkość obrazu, rozdzielczość, głębia bitowa
  • Tryby definiowania kolorów RGB, CMYK, Lab

Formaty i zastosowanie plików graficznych

  • Podstawowe formaty graficzne
  • Sposoby wykorzystywania grafik
  • Zastosowanie przezroczystości

Poznanie Adobe Bridge

  • Przeglądanie plików graficznych
  • Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie zdjęć

Tworzenie nowych dokumentów i otwieranie zdjęcia

  • Rodzaje dokumentów
  • Ustawienia nowego dokumentu
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  • Tryby koloru

Malowanie w programie Adobe Photoshop

  • Pędzel i ołówek – podstawowe informacje
  • Dobór wielkości, kształtu i typu pędzla
  • Ustawianie opcji narzędzi

Poznanie techniki retuszu

  • Usuwanie plamek, przebarwień i innych artefaktów
  • Usuwanie drobnych detali
  • Usuwanie większych elementów obrazu np. ludzi
  • Usuwanie piegów, zmarszczek i znamion
  • Narzędzia korygujące i stempel
  • Wykorzystanie technologii Content Aware

Zaznaczanie i edytowanie wybranych obszarów  obrazu

  • Podstawowe narzędzia selekcji i konfiguracja ich opcji (Marquee, Lasso, Quick Selection)
  • Rozszerzanie, pomniejszanie, podstawowa edycja zaznaczenia
  • Panel Refine Edge (do poprawiania kształtu zaznaczenia)
  • Inne narzędzia i techniki zaznaczenia

Zaznaczenie automatyczne

  • Różdżka magiczna
  • Polecenia Select Similar oraz Grow (Zaznacz Podobne oraz Powiększ)
  • Panel Color Range (Zakres koloru)

Zaawansowane techniki retuszu

  • Określanie celów retuszu i dobór odpowiednich narzędzi
  • Opcje narzędzi

Wygładzanie skóry

  • Narzędzia retuszu skóry
  • Filtry wygładzające
  • Techniki korekcji cery

Dokonywanie korekcji sylwetki i ciała

  • Narzędzia edycji ciała i mięśni
  • Korekcja sylwetki
  • Modyfikacja rysów twarzy

Tworzenie i edytowanie warstwy

  • Tworzenie prostych fotomontaży z użyciem warstw
  • Dodawanie efektów (style warstw)
  • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
  • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
  • Skalowanie i obracanie wybranych fragmentów obrazu
  • Zniekształcanie warstwy
  • Tworzenie cieni i podcieni
  • Edycja kształtu i opcje cienia
  • Skalowanie z użyciem siatki

Tworzenie wizualizacji reklamowych

  • Nadruki na kubkach, czapkach i koszulkach
  • Wizualizacje na ekranie telefonu, komputera czy tabletu

Quick Mask – opcja szybkiej maski

  • Tworzenie i edycja złożonych selekcji
  • Wycinanie z tła różnorodnych kształtów
  • Zmiana tła i dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów

Narzędzia jasności i kontrastu

  • Praca z ciemnymi zdjęciami
  • Praca z narzędziem Curves (Krzywe)
  • Wykorzystanie panelu Shadows/Hightlights (Cienie /Podświetlenia)
  • Zastosowanie esowatej krzywej kontrastu do poprawy ostrości i kontrastu zdjęć

Poznanie narzędzia edycji barw

  • Zarządzanie intensywnością kolorów
  • Dobieranie i zmienianie kolorów
  • Usuwanie przebarwień
  • Cyfrowy makijaż
  • Narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie), Selective Color (Kolor Selektywny), Replace Color (Zastąp Kolor), Color Balance (Balance kolorów) i ich zastosowanie w edycji kolorystyki zdjęć
  • Zasady korekcji wybiórczej z użyciem Quick Mask i zaznaczenia

Poznanie maski warstw

  • Zasady użycia i ich dodawanie
  • Montaże z użyciem masek i warstw
  • Retusz, edycja kolorów i efekty specjalne z użyciem maski

Tworzenie montaży z użyciem masek

  • Dobór fryzury
  • Dobór zarostu, tatuaży, innych efektów wizualnych
  • Projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania kolorów

Style warstw i efekty specjalne

  • Poznanie efektów specjalnych – style warstw
  • Cienie, cienie wewnętrzne
  • Rozbłyski
  • Dobór i edycja efektów

Zmiana ostrość

  • Podstawowe techniki sterowania ostrością
  • Wyostrzanie zdjęć

Dodawanie treści

  • Wprowadzanie, formatowanie, edycja tekstu
  • Tworzenie bannerów reklamowych z użyciem masek, tekstów i warstw

Zapisywanie  efektów naszej pracy

  • Dobór odpowiedniego formatu
  • Przygotowanie do publikacji w Internecie

 

Program szkolenia Adobe Illustrator moduł I:

 Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu

  • Adobe Creative Cloud

  • Preferencje ogólne

  • Narzędzia i palety

  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki wektorowej

  • Zalety i wady grafiki wektorowej

  • Grafika wektorowa a zdjęcia

  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów

  • Definiowanie obszaru roboczego

  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego

  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe

  • Rysowanie kwadratów, prostokątów, wieloboków i gwiazd

  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów

  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek

  • Obracanie obiektów

  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu

  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów

  • Dobieranie koloru naszej pracy

  • Poznanie opcji podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów

  • Edytowanie elementów grupy

Poznanie skutecznych sposobów zaznaczania

  • Poznanie narzędzia zaznaczania

  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso

  • Opcje narzędzi zaznaczania

  • Poznanie skutecznych technik zaznaczania

Poznanie sposobów łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)

  • Łączenie obiektów wektorowych

  • Tworzenie ścieżek o nieregularnych kształtach

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek

  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych

  • Tworzenie piktogramów informacyjnych

  • Budowanie ikon programów komputerowych

Poznanie narzędzia ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych

  • Opcje ołówka

  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek

  • Łączenie ścieżek

Użycie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli

  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla

  • Biblioteki pędzli

  • Tworzenie własnych pędzli

  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznanie tajników transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania

  • Obracanie i pochylanie ścieżek

  • Inne przekształcenia

  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejścia i rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie narzędzie Tworzenia przejść – Blend

  • Tworzenie różnorodnych przejść

  • Rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie sposobów rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznanie rodzajów kolorów w programie Illustrator

  • Tworzenie i modyfikowanie kolorów

  • Biblioteki kolorów

  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli

  • Edycja symboli

  • Zarządzanie symbolami

  • Narzędzi pracy z symbolami

  • Tworzenie własnych symboli

  • Biblioteki symboli

Poznanie masek

  • Dodawanie masek wektorowych

  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznanie zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych

  • Zasady importu, dobieranie rozmiaru, rozdzielczość i tryb koloru

  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęcia

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową

  • Zasady wektoryzacji

  • Wybór ustawień i opcji

  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach

  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstów

  • Poznanie różnych rodzajów tekstów

  • Dodawanie tekstów

  • Zamienianie tekstów na krzywe

Edytowanie tekstów

  • Parametry typograficzne

  • Zasady edycji tekstu

  • Przelewanie tekstów

Tworzenie złożonych projektów graficznych

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej

  • Tworzenie plakatów i reklam

  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Poznanie zasad użycia efektów

  • Poznanie podstawowych zasad użycia efektów

  • Dodawanie i edytowanie efektów

  • Zarządzanie efektami

Zapisywanie efektów naszej pracy

  • Poznanie różnych formatów zapisu

  • Tworzenie plików PDF

  • Zapis elementów SVG

  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.