Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Kurs Grafiki Komputerowej

Kurs Grafiki Komputerowej

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 48 godzin

Cena: 3200 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Kurs Grafiki komputerowej – moduł I

Kurs Grafiki komputerowej – moduł I to pakiet szkoleń:

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł I

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Kurs Grafiki Komputerowej – moduł I to doskonałe szkolenie dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z profesjonalnymi aplikacjami graficznymi firmy Adobe. Wykorzystywane podczas zajęć Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator to standardy, które od lat wyznaczają i kreują trendy rozwoju oprogramowania graficznego na światowym rynku. W trakcie zajęć z programem Photoshop poznajemy techniki retuszu, selekcji, pracy z kolorem, tworzenia fotomontaży oraz edycji zdjęć cyfrowych.

Praca z programem Illustrator pozwoli na tworzenie atrakcyjnych grafik okolicznościowych, logotypów, znaków firmowych czy infografik. Połączenie obu narzędzi graficznych w jednym szkoleniu umożliwi realizację wszelkich pomysłów i projektów niezależnie od tego czy projektujesz pod kątem druku, publikacji w internecie czy tez na tablecie.

Dla kogo jest to szkolenie?

Kurs Grafiki komputerowej - moduł I przeznaczone jest szczególnie dla osób, które rozpoczynają pracę z programem ale także tych, którzy ją właśnie rozpoczęli a poszukują solidnych podstaw do dalszej pracy zawodowej. Podczas zajęć zwykle pomijane zostają sprawy, narzędzia oraz tematy oczywiste, co pozwala optymalnie wykorzystać czas szkolenia na ćwiczenia praktyczne i prezentacje.
Zajęcia dla wszystkich, którzy myślą o grafice, projektowaniu, fotografii i cyfrowej, a także dla entuzjastów i pracowników marketingu, którzy samodzielnie chcieliby realizować swe pomysły artystyczne.

Czego nauczymy?

Podczas Kursu Grafiki komputerowej – moduł I nauczysz się:

  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Użycia narzędzi malarskich i malowania
  •  Retuszu oraz usuwania drobnych detali i artefaktów
  • Usuwania pieprzyków, znamion i zmarszczek
  • Różnych technik odchudzania i modelowania sylwetki
  • Korekty skóry, cery i twarzy
  • Wycinania różnorodnych obiektów z tła
  •  Dodawania nowych teł i cieni
  •  Zaawansowanej pracy z warstwami i tworzenia montaży wielowarstwowych
  • Przekształcania i edycji warstw
  • Użycia masek do tworzenia fotomontaży
  •  Dopasowania kolorystyki i kontrastu zdjęć
  • Modyfikacji i zamiany kolorów
  • Zarządzania wielkością pracy
  • Pracy z tekstem i zasad jego formatowania
  • Tworzenia efektów specjalnych oraz użycia stylów warstw
  • Wyostrzania i innych technik poprawy jakości zdjęć
  • Skrótów klawiaturowych i dobrych nawyków do pracy z programem
  • Dostosowania programu i narzędzi do konkretnych zadań
  • Zasad tworzenia obiektów wektorowych
  • Rysowania, konstruowania i edycji ścieżek
  • Tworzenia infografik, piktogramów i logotypów
  • Dobierania kolorystyki obiektów
  • Użycia pędzli oraz symboli do tworzenia wektorowych ilustracji
  • Różnorodnych technik przekształcania i edycji ścieżek i obiektów
  • Pracy z grupą a także edycji elementów grupy
  • Zaawansowanych technik zaznaczania, kopiowania, rozmieszczania obiektów
  • Użycia zdjęć oraz innych grafik bitmapowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Zarządzania wielkością dokumentu
  • Wykorzystania różnorodnych zasobów (pędzle, symbole, próbki, itp.) programu
  • Użycia różnych rodzajów tekstów
  • Zasad edycji tekstów
  • Tworzenia reklam, plakatów oraz banerów internetowych
  • Pracy z formatami AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Zapisu efektów swojej pracy

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach Kursu Grafiki komputerowej moduł I nie jest wymagane doświadczenie w pracy z programem Adobe Photoshop lub Adobe Illustrator nawet w starszej wersji. Wymagana jest jednak dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Apple Macintosh.

Program

Program Kursu Grafiki komputerowej moduł I:


Program szkolenia Adobe Photoshop moduł I:

Szkolenie Adobe Photoshop – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Możliwości Adobe Creative Cloud
  • Personalizacja
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki bitmapowej

  • Podstawowe informacje o grafice bitmapowej, jej zalety i wady
  • Grafika bitmapowa a wektorowa
  • Analiza parametrów: wielkość obrazu, rozdzielczość, głębia bitowa
  • Tryby definiowania kolorów RGB, CMYK, Lab

Formaty i zastosowanie plików graficznych

  • Podstawowe formaty graficzne
  • Sposoby wykorzystywania grafik
  • Zastosowanie przezroczystości

Poznanie Adobe Bridge

  • Przeglądanie plików graficznych
  • Sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie zdjęć

Tworzenie nowych dokumentów i otwieranie zdjęcia

  • Rodzaje dokumentów
  • Ustawienia nowego dokumentu
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  • Tryby koloru

Malowanie w programie Adobe Photoshop

  • Pędzel i ołówek – podstawowe informacje
  • Dobór wielkości, kształtu i typu pędzla
  • Ustawianie opcji narzędzi

Poznanie techniki retuszu

  • Usuwanie plamek, przebarwień i innych artefaktów
  • Usuwanie drobnych detali
  • Usuwanie większych elementów obrazu np. ludzi
  • Usuwanie piegów, zmarszczek i znamion
  • Narzędzia korygujące i stempel
  • Wykorzystanie technologii Content Aware

Zaznaczanie i edytowanie wybranych obszarów  obrazu

  • Podstawowe narzędzia selekcji i konfiguracja ich opcji (Marquee, Lasso, Quick Selection)
  • Rozszerzanie, pomniejszanie, podstawowa edycja zaznaczenia
  • Panel Refine Edge (do poprawiania kształtu zaznaczenia)
  • Inne narzędzia i techniki zaznaczenia

Zaznaczenie automatyczne

  • Różdżka magiczna
  • Polecenia Select Similar oraz Grow (Zaznacz Podobne oraz Powiększ)
  • Panel Color Range (Zakres koloru)

Zaawansowane techniki retuszu

  • Określanie celów retuszu i dobór odpowiednich narzędzi
  • Opcje narzędzi

Wygładzanie skóry

  • Narzędzia retuszu skóry
  • Filtry wygładzające
  • Techniki korekcji cery

Dokonywanie korekcji sylwetki i ciała

  • Narzędzia edycji ciała i mięśni
  • Korekcja sylwetki
  • Modyfikacja rysów twarzy

Tworzenie i edytowanie warstwy

  • Tworzenie prostych fotomontaży z użyciem warstw
  • Dodawanie efektów (style warstw)
  • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
  • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
  • Skalowanie i obracanie wybranych fragmentów obrazu
  • Zniekształcanie warstwy
  • Tworzenie cieni i podcieni
  • Edycja kształtu i opcje cienia
  • Skalowanie z użyciem siatki

Tworzenie wizualizacji reklamowych

  • Nadruki na kubkach, czapkach i koszulkach
  • Wizualizacje na ekranie telefonu, komputera czy tabletu

Quick Mask – opcja szybkiej maski

  • Tworzenie i edycja złożonych selekcji
  • Wycinanie z tła różnorodnych kształtów
  • Zmiana tła i dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów

Narzędzia jasności i kontrastu

  • Praca z ciemnymi zdjęciami
  • Praca z narzędziem Curves (Krzywe)
  • Wykorzystanie panelu Shadows/Hightlights (Cienie /Podświetlenia)
  • Zastosowanie esowatej krzywej kontrastu do poprawy ostrości i kontrastu zdjęć

Poznanie narzędzia edycji barw

  • Zarządzanie intensywnością kolorów
  • Dobieranie i zmienianie kolorów
  • Usuwanie przebarwień
  • Cyfrowy makijaż
  • Narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie), Selective Color (Kolor Selektywny), Replace Color (Zastąp Kolor), Color Balance (Balance kolorów) i ich zastosowanie w edycji kolorystyki zdjęć
  • Zasady korekcji wybiórczej z użyciem Quick Mask i zaznaczenia

Poznanie maski warstw

  • Zasady użycia i ich dodawanie
  • Montaże z użyciem masek i warstw
  • Retusz, edycja kolorów i efekty specjalne z użyciem maski

Tworzenie montaży z użyciem masek

  • Dobór fryzury
  • Dobór zarostu, tatuaży, innych efektów wizualnych
  • Projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania kolorów

Style warstw i efekty specjalne

  • Poznanie efektów specjalnych – style warstw
  • Cienie, cienie wewnętrzne
  • Rozbłyski
  • Dobór i edycja efektów

Zmiana ostrość

  • Podstawowe techniki sterowania ostrością
  • Wyostrzanie zdjęć

Dodawanie treści

  • Wprowadzanie, formatowanie, edycja tekstu
  • Tworzenie bannerów reklamowych z użyciem masek, tekstów i warstw

Zapisywanie  efektów naszej pracy

  • Dobór odpowiedniego formatu
  • Przygotowanie do publikacji w Internecie

 

Program szkolenia Adobe Illustrator moduł I:

 Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu

  • Adobe Creative Cloud

  • Preferencje ogólne

  • Narzędzia i palety

  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki wektorowej

  • Zalety i wady grafiki wektorowej

  • Grafika wektorowa a zdjęcia

  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów

  • Definiowanie obszaru roboczego

  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego

  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe

  • Rysowanie kwadratów, prostokątów, wieloboków i gwiazd

  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów

  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek

  • Obracanie obiektów

  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu

  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów

  • Dobieranie koloru naszej pracy

  • Poznanie opcji podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów

  • Edytowanie elementów grupy

Poznanie skutecznych sposobów zaznaczania

  • Poznanie narzędzia zaznaczania

  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso

  • Opcje narzędzi zaznaczania

  • Poznanie skutecznych technik zaznaczania

Poznanie sposobów łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)

  • Łączenie obiektów wektorowych

  • Tworzenie ścieżek o nieregularnych kształtach

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek

  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych

  • Tworzenie piktogramów informacyjnych

  • Budowanie ikon programów komputerowych

Poznanie narzędzia ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych

  • Opcje ołówka

  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek

  • Łączenie ścieżek

Użycie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli

  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla

  • Biblioteki pędzli

  • Tworzenie własnych pędzli

  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznanie tajników transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania

  • Obracanie i pochylanie ścieżek

  • Inne przekształcenia

  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejścia i rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie narzędzie Tworzenia przejść – Blend

  • Tworzenie różnorodnych przejść

  • Rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie sposobów rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznanie rodzajów kolorów w programie Illustrator

  • Tworzenie i modyfikowanie kolorów

  • Biblioteki kolorów

  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli

  • Edycja symboli

  • Zarządzanie symbolami

  • Narzędzi pracy z symbolami

  • Tworzenie własnych symboli

  • Biblioteki symboli

Poznanie masek

  • Dodawanie masek wektorowych

  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznanie zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych

  • Zasady importu, dobieranie rozmiaru, rozdzielczość i tryb koloru

  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęcia

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową

  • Zasady wektoryzacji

  • Wybór ustawień i opcji

  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach

  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstów

  • Poznanie różnych rodzajów tekstów

  • Dodawanie tekstów

  • Zamienianie tekstów na krzywe

Edytowanie tekstów

  • Parametry typograficzne

  • Zasady edycji tekstu

  • Przelewanie tekstów

Tworzenie złożonych projektów graficznych

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej

  • Tworzenie plakatów i reklam

  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Poznanie zasad użycia efektów

  • Poznanie podstawowych zasad użycia efektów

  • Dodawanie i edytowanie efektów

  • Zarządzanie efektami

Zapisywanie efektów naszej pracy

  • Poznanie różnych formatów zapisu

  • Tworzenie plików PDF

  • Zapis elementów SVG

  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.