Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Kurs Grafiki Komputerowej

Kurs Grafiki Komputerowej

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP,

Poziom: moduł II

Czas trwania: 32 godzin

Cena: 3100 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Kurs Grafiki Komputerowej – moduł II

Kurs Grafiki Komputerowej – moduł II to pakiet szkoleń:

Adobe Photoshop – moduł II

Adobe Illustrator – moduł II

Kurs ten jest naturalną kontynuacją Kursu Grafiki komputerowej – moduł I przeznaczona tym razem dla bardziej zaawansowanych uczestników.  W trakcie tego kursu poznajemy skuteczne, efektywne i jednocześnie bardziej zaawansowane techniki pracy nad obrazem wykorzystywane przez profesjonalnych grafików. Rozszerzamy zakres wykorzystywanych narzędzi, poznajemy nowoczesne sposoby pracy i przede wszystkim optymalizujemy własną technikę. W rezultacie niezależnie od tego czy pracujemy właśnie w programie Adobe Photoshop czy też Illustrator, praca nasza staje się szybsza, bardziej zautomatyzowana i przyjemna.

Dobre nawyki, doskonały przegląd narzędzi oraz nabyta w trakcie kursu praktyka pozwolą nam łatwo dobrać właściwa technikę pracy nad każdym projektem.

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Jeśli zależy Ci by zdecydowanie poszerzyć swoje możliwości, poznać nowoczesne techniki pracy z obrazem wektorowym i fotografią i jednocześnie pracować szybko i efektywnie – rekomendujemy Ci te zajęcia.

Czego nauczymy?

Program Kursu Grafiki Komputerowej – moduł II

 

Program Szkolenia Adobe Photoshop – moduł II:

  • Wydajnej i szybkiej pracy z programem
  • Ustawień preferencji pracy z programem i kolorami
  • Projektowania z użyciem panelu Layer Comps
  • Tworzenia retuszu i efektów specjalnych z uwzględnieniem perspektywy
  • Zaawansowanych metod edycji warstw
  • Płynnej pracy z obiektami inteligentnymi
  • Zaawansowanej korekty kolorów i jasności
  • Zaawansowanych narzędzi retuszu
  • Użycia wszystkich typów masek
  • Tworzenia złożonych montaży i fotomontaży
  • Dodawania efektów specjalnych
  • Pracy z kanałami kolorów
  • Tworzenia panoram, stykówek i użycia skryptów
  • Prostowania zdjęć i korekty zniekształceń obiektywu
  • Automatycznego zarządzania wielkością wielu zdjęć jednocześnie
  • Tworzenia i edycji prostych obiektów 3D
  • Tworzenia zaawansowanych operacji automatycznych
  • Wykorzystania panelu Camera Raw
  • Tworzenia prostych filmów i animacji

 
Program Szkolenia Adobe Illustrator moduł II:

  • Wydajnej pracy z programem
  • Tworzenia reklam i plakatów
  • Zasad przygotowania etykiet i opakowań
  • Zaawansowanych technik użycia tekstów
  • Wykorzystania grafik bitmapowych
  • Zaawansowanych reguł wektoryzacji
  • Użycia narzędzi przekształcania do tworzenia wizualizacji reklam typu Outdoor
  • Wykorzystania narzędzi przekształcania do tworzenia złożonych pra graficznych
  • Zasad zarządzania kolorem
  • Zaawansowanych technik edycji i dobierania kolorów
  • Zaawansowanych technik rozmieszczania obiektów
  • Użycia efektów i tworzenia ciekawych elementów graficznych
  • Tworzenia wizualizacji 3D opakowań, kubków i innych obiektów
  • Użycia perspektywy
  • Projektowania i wizualizacji różnych prac z użyciem perspektywy
  • Tworzenia publikacji PDF z myślą o wydruku
  • Tworzenia elementów stron internetowych i aplikacji www

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach zaawansowanych wymagane jest co najmniej półroczne doświadczenie w pracy z programem Adobe Illustrator i Adobe Photoshop oraz znajomość podstawowych zasad tworzenie i edycji obiektów wektorowych. Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu każdego ze szkoleń.

Program

Program Kursu Grafiki Komputerowej –  moduł II:

 

Program Szkolenia Adobe Photoshop moduł II:

Zarządzamy kolorem w aplikacjach Adobe

  • Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
  • Zasady dobierania właściwych ustawień

Projektujemy z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)

  • Poznajemy zasady tworzenie projektów i kompozycji
  • Wykorzystujemy paletę Layer Comps do tworzenia projektów
  • Edycja kompozycji
  • Tworzenie złożonych projektów
  • Eksportujemy projekty i warstw (skrypty)
  • Wykorzystujemy Layer Comps w Adobe InDesign

Tworzymy stykówki i panoramy

  • Poznajemy automatyczne wyrównywanie warstw
  • Wykorzystujemy automatyczne mieszanie warstw
  • Tworzymy atrakcyjne panoramy
  • Edytujemy panoramy
  • Budujemy galerię miniaturek – stykówki

Poznajemy zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy

  • Poznajemy paletę Vanishing Point
  • Retuszujemy zdjęcia z perspektywą
  • Dodajemy efekty specjalne i transformację z użyciem perspektywy

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

  • Tworzymy siatki perspektywy
  • Mapujemy grafikę na opakowaniach
  • Tworzymy elementy 3D za pomocą siatki perspektywy

Poznajemy Smart Objects (Obiekty inteligentne)

  • Tworzymy warstw typu Smart Object
  • Edytujemy obiekty inteligentne
  • Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

  • Smart Object i kompozycje warstw
  • Przekształcamy obiekty typu Smart Object
  • Projektujemy z użyciem obiektów inteligentnych
  • Tworzymy wizualizacje reklam zewnętrznych
  • Projektujemy elementy aplikacji mobilnej
  • Tworzymy wizualizacje reklam na tabletach i telefonach komórkowych

Wykorzystujemy efekty i filtry na warstwach typu Smart Object

  • Wyostrzanie obiektów inteligentnych
  • Wprowadzamy retusz i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
  • Omawiamy zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
  • Wykorzystujemy i tworzymy style warstw dla obiektów inteligentnych

Poznajemy zaawansowane metody tworzenia selekcji

  • Wykorzystujemy zaawansowane sposoby tworzenia złożonych selekcji
  • Używamy kanały kolorów
  • Zapisujemy zaznaczenia

Budujemy ścieżki

  • Poznajemy zasady tworzenia ścieżek wektorowych
  • Edytujemy ścieżki
  • Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
  • Poznajemy paletę Paths i zapisujemy ścieżki

Tworzymy kształty wektorowe

  • Tworzymy własne kształty wektorowe
  • Poznajemy biblioteki kształtów
  • Edytujemy kształty

Pracujemy z kanałami kolorów

  • Poznajemy paletę Channels
  • Wykorzystujemy zaawansowane operacje na kanałach
  • Wykorzystujemy kanały do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
  • Tworzymy kanały alfa

Głębsze spojrzenie na pracę z maskami

  • Poznajemy różne rodzaje masek
  • Przykłady użycia masek
  • Pracujemy z maską wektorową
  • Maska przycinania

Edytujemy maski

  • Wykorzystujemy paletę Mask (Maski) do edycji masek
  • Poznajemy zaawansowane narzędzia edycji masek
  • Zarządzamy podglądem działania maski

Wykorzystujemy zaawansowane metody korekcji obrazu

  • Poznajemy paletę Adjustments (Dopasowania)
  • Krótki przegląd narzędzi korekcyjnych
  • Poznajemy zawansowane przykłady użycia narzędzi korekcyjnych
  • Tworzymy montaże z warstwami dopasowania
  • Dodajemy maski na warstwach korekcyjnych

Praktyczne metody korekcji obrazu

  • Poznajemy korektę zdjęć za pomocą kanałów
  • Wykorzystujemy esowatą krzywa kontrastu
  • Naprawiamy balans bieli
  • Poznajemy zaawansowane sposoby naprawy nieudanych zdjęć

Poznajemy zaawansowane narzędzia retuszu

  • Wykorzystujemy paletę Clone Source
  • Poznajemy retusz ze skalowaniem i obracaniem próbek
  • Wykonujemy zaawansowany retusz za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek

Wykorzystujemy biblioteki

  • Zapisujemy i ładujemy własne biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
  • Tworzymy własne biblioteki
  • Wymieniamy próbek kolorów z innymi programami Adobe

Poznajemy zaawansowane metody edycji warstw

  • Projektujemy złożone montaże z użyciem masek, obiektów inteligentnych oraz korekcji
  • Wykorzystujemy style warstw, filtry, efekty specjalne i maski do tworzenia zaawansowanych montaży, retuszu i korekcji
  • Wykorzystujemy zaawansowane metody przekształcenia warstw
  • Poznajemy wypaczenie marionetkowe i perspektywy

Prostujemy zdjęcia i wprowadzamy korektę zniekształceń obiektywu

  • Poznajemy zaawansowane narzędzia prostowania i kadrowania zdjęć
  • Edytujemy zniekształcenia geometrii obiektywu
  • Redukujemy/dodajemy winietowanie
  • Usuwamy szum i aberracje chromatyczne

Wykorzystujemy teksty

  • Poznajemy rodzaje tekstu
  • Wprowadzamy tekst na ścieżce
  • Dodajemy efekty tekstowe

Poznajemy zmienne

  • Poznajemy zasady użycia zmiennych w programie Photoshop
  • Tworzymy tekstowy arkusz danych
  • Automatycznie budujemy serią banerów internetowych

Stosujemy działania automatyczne

  • Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
  • Zasady wykorzystania palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
  • Korzystamy z Actions i skryptów
  • Budujemy proste operacje automatyczne
  • Wykorzystujemy skrypty
  • Wykorzystujemy Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów

Budujemy złożone operacje automatyczne

  • Zasady tworzenia złożonych Actions
  • Dodajemy zatrzymanie oraz instrukcje warunkowe
  • Automatycznie zarządzamy rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
  • Automatycznie tworzymy serię przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
  • Tworzymy Droplety

Poznajemy świat Camera Raw

  • Edytujemy kolory za pomocą panelu Camera Raw
  • Retuszujemy zdjęcia
  • Dodajemy efekty specjalne
  • Wykorzystujemy panel Camera Raw i Smart Objecty
  • Wykonujemy szybką korektę wielu zdjęć jednocześnie
  • Edytujemy i zapisujemy ustawienia Camera Raw

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  • Tworzymy warstwy 3D
  • Edytujemy obiekty 3D
  • Wykorzystujemy predefiniowane obiekty 3D
  • Edytujemy tekstury i kolorujemy obiekty
  • Przekształcamy obiekty trójwymiarowe

 Poznajemy podstawy tworzenia animacji

  • Wykorzystujemy panel Timeline do tworzenia animacji
  • Poznajemy zasady tworzenia animacji
  • Tworzymy krótkie filmy
  • Eksportujemy obraz Wideo
  • Tworzymy animację poklatkową – np. kartkę świąteczną
  • Zapisujemy animację do Internetu

 

Program Adobe Illustrator moduł II:

Zaawansowane ustawienia dokumentu

  • Tryby kolorów
  • Rozdzielczość
  • Opcje spłaszczania przezroczystości

Wykorzystujemy funkcję Multiple Artbord do tworzenia dokumentów

  • Projektujemy prace o wielu obszarach roboczych
  • Zaawansowane ustawienia obszaru roboczego
  • Dodajemy i usuwamy obszary robocze
  • Zarządzamy dokumentem o wielu obszarach roboczych

Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe

  • Tworzymy własne widoki
  • Używamy Smart Guides (Inteligentne linie pomocnicze)
  • Opcje podglądu dokumentu Illustratora
  • Tworzymy skróty klawiaturowe

Poznajemy Live Paint (Aktywne Malowanie)

  • Tworzymy grupy Live Paint
  • Poznajemy zasady użycia Live Paint
  • Wykorzystujemy Live Paint w praktycznych przykładach
  • Kolorowanie ilustracji

Tworzymy złożone kształty przy użyciu narzędzia Live Paint

  • Wykorzystujemy Live Paint do tworzenia złożonych ilustracji
  • Poznajemy opcje Live Paint

Poznajemy zaawansowane narzędzia edycji ścieżek

  • Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów
  • Narzędzia zniekształcania ścieżek
  • Paleta Pathfinder i jej opcje
  • Poznajemy opcje ścieżki

Wykorzystujemy zaawansowane narzędzia przekształcania obiektów

  • Używamy różne formy zniekształcania grafiki
  • Poznajemy zniekształcenia z siatką
  • Poznajemy zniekształcenie z obiektem na wierzchu
  • Edytujemy opcje zniekształcenia
  • Tworzymy zaawansowane logotypu z użyciem narzędzi przekształcania ścieżek

Tworzymy reklamy i banery

  • Tworzymy reklamy do Internetu i druku
  • Przygotowujemy wizualizację reklamy typu Outdoor
  • Budujemy wizualizację reklamy na komputerze lub urządzeniu mobilnym

Wykorzystujemy maski ścieżki złożone

  • Wykorzystujemy maski odcinania
  • Edytujemy elementy maski
  • Poznajemy ścieżki złożone
  • Przekształcamy obiekty w ścieżki złożone

Poznajemy Opacity Mask (maskę przezroczystości)

  • Wykorzystujemy przejścia tonalne do tworzenia maski przezroczystości
  • Zarządzamy i ustalamy opcje maski przezroczystości

Wykorzystujemy kolory dodatkowe

  • Dodajemy i tworzymy kolory dodatkowe
  • Pracujemy z biblioteką Pantone
  • Tworzymy projekty z użyciem kolorów dodatkowych
  • Poznajemy sposoby przygotowania prac z lakierem, folią czy innym typem uszlachetnienia

Zaawansowane narzędzia przekształcania grafiki bitmapowej w wektorową

  • Zaawansowane narzędzia wektoryzacji
  • Tworzymy własne pędzle i symbole na bazie wektoryzowanych grafik
  • Tworzymy ikony do aplikacji mobilnych
  • Wykorzystujemy wektoryzowane obiekty w złożonych projektach graficznych

Zaawansowane narzędzia edycji i formatowania tekstów

  • Poznajemy opcje formatowania tekstów i akapitów
  • Zaawansowane narzędzia formatowania
  • A może style?
  • Przelewanie tekstów
  • Oblewanie grafiki tekstem

Poznajemy efekty

  • Wykorzystujemy efekty
  • Poznajemy zasady dodawania i edycji efektów
  • Przegląd efektów
  • Tworzymy style graficzne

Zaawansowane wykorzystanie efektów

  • Wykorzystujemy efekty do szybkiego tworzenia różnych prac graficznych
  • Tworzymy efekty specjalne

Poznajemy paletę Appereance (Wygląd)

  • Wykorzystujemy paletę Apperance do zarządzania efektami
  • Dodajemy nowe wypełnienia
  • Dodajemy nowe obrysy
  • Dodajemy efekty i przekształcenia
  • Tworzymy style graficzne

Wykorzystujemy paletę Layers do tworzenia efektów specjalnych

  • Poznajemy paletę Layers (Warstwy)
  • Poznajemy zaawansowane sposoby użycia palety Layers

Tworzymy wizualizację 3D

  • Poznajemy zasady użycia efektów 3D
  • Budujemy wizualizację kubeczka do kawy
  • Tworzymy trójwymiarowe butelki i opakowania

Pracujemy z siatką perspektywy

  • Poznajemy rodzaje siatek
  • Wykorzystujemy narzędzia do pracy z perspektywą
  • Tworzymy wizualizację z uwzględnieniem perspektywy
  • Projektujemy wizualizację opakowania, reklamy z uwzględnieniem perspektywy

Poznajemy zasady tworzenia wykresów

  • Poznajemy rodzaje wykresów dostępne w programie Illustrator
  • Zasady wprowadzanie i edycji danych
  • Tworzymy wykresy
  • Tworzymy zaawansowane wykresy i zarządzamy ich wyglądem

Zaawansowane opcje zapisu

  • Poznajemy format PDF-X1, PDF-x3 oraz PDF-X4
  • Poznajemy opcje formatu SVG
  • Zapisujemy pracę do użycia na stronie internetowej

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.