Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Kurs Grafiki Komputerowej

Kurs Grafiki Komputerowej

Kategoria: Grafika komputerowa,

Poziom: moduł II

Czas trwania: 32 godzin

Cena: 3100 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Kurs Grafiki Komputerowej moduł II

Kurs Grafiki Komputerowej moduł II to pakiet szkoleń:

Adobe Photoshop – moduł II

Adobe Illustrator – moduł II

Kurs jest naturalną kontynuacją Kursu Grafiki komputerowej moduł I przeznaczony tym razem dla bardziej zaawansowanych uczestników.  W trakcie kursu poznajemy skuteczne, efektywne i jednocześnie bardziej zaawansowane techniki pracy nad obrazem wykorzystywane przez profesjonalnych grafików. Rozszerzamy zakres wykorzystywanych narzędzi, poznajemy nowoczesne sposoby pracy i przede wszystkim optymalizujemy własną technikę. W rezultacie niezależnie od tego, czy pracujemy właśnie w programie Adobe Photoshop, czy też Illustrator, praca nasza staje się szybsza, bardziej zautomatyzowana i przyjemna.

Dobre nawyki, doskonały przegląd narzędzi oraz nabyta w trakcie kursu praktyka pozwolą nam łatwo dobrać właściwą technikę pracy nad każdym projektem.

Zaawansowane narzędzia pracy

Jeżeli chciałbyś zapoznać się z zaawansowanymi możliwościami programów z rodziny Adobe: Photoshop i Illustrator, koniecznie zapisz się na kurs Grafiki Komputerowej moduł II. Dzięki kursowi będziesz mógł rozwinąć swoje umiejętności. Zaczniesz tworzyć grafiki wektorowe, retuszować zdjęcia, nakładać filtry na obrazy, projektować imponujące kompozycje. Swoimi projektami zachwycisz nie tylko siebie, ale również swojego zleceniodawcę, który na pewno będzie pod ogromnym wrażeniem.

Nasi trenerzy pokażą Ci, w jaki sposób w pełni korzystać z funkcjonalności Photoshopa i Illustratora. Poznasz możliwości, które sprawią, że Twoja dotychczasowa praca będzie jeszcze szybsza i łatwiejsza. Odkryjesz tajniki, które wprowadzą Cię w zaawansowany etap projektowania graficznego.

Photoshop – wyższy poziom tworzenia efektów

Czy projektowanie animacji i krótkiego filmu w Photoshopie jest w ogóle możliwe? Przekonasz się, że ograniczeniem w pracy z tym programem, jest tylko Twoja wyobraźnia. W ramach kursu podejmiesz wyzwanie właśnie ze stworzenia animacji poklatkowej i krótkiego materiału filmowego. Oczywiście będziesz mógł liczyć na wsparcie doświadczonego trenera, który poprowadzi Cię do finalnego efektu. Zobaczysz, że taka umiejętność to skarb. Dzięki niej będziesz mógł uatrakcyjnić niejeden swój przekaz komunikacyjny.

Co więcej, nauczysz się przydatnych funkcji działań automatycznych. W pracy przy projekcie pojawiają się różne sytuacje, które wymagają wprowadzenia zmian w wielu plikach jednocześnie. Dzięki umiejętności zastosowania funkcji automatycznych będziesz mógł zarządzać rozmiarem i rozdzielczością wielu fotografii oraz tworzyć serie przetworzonych zdjęć do opublikowania w sieci i druku.

W ramach zajęć z Photoshopa poznasz zaawansowane techniki retuszu, montażu czy korekty barwnej i tonalnej. Dodatkowo wykonasz pierwsze kroki z perspektywą, obiektami inteligentnymi, panoramą i stykówką. Spróbujesz swoich sił w pracy z paletą Layer Comps (kompozycji warstw) oraz z funkcją Camera Raw. Zagłębisz się w znajomość palety dopasowania (Adjustments), Clone Source oraz narzędzi korekcyjnych.

Illustrator dla wymagających

W części poświęconej Adobe Illustrator skupimy się głównie na lepszym poznaniu funkcjonalności programu oraz grafiki wektorowej. Po pierwsze nauczymy się zasad przygotowania opakowań i etykiet w 2D i 3D. Stworzymy wizualizację m.in. kubka. Po drugie zobaczymy jak projektować wielkoformatowe plakaty czy banery reklamowe. Po trzecie pomożemy Ci stworzyć materiał PDF przeznaczony do wydruku oraz materiał, który będziesz mógł wykorzystać w ramach tworzenia aplikacji mobilnej czy strony internetowej.

Z pomocą trenera poszerzysz swoją wiedzę na temat zaawansowanych funkcji Adobe Illustratora. Nauczysz się reguł wektoryzacji, użycia tekstów czy rozmieszczenia obiektów. Ponadto poznasz zasady zarządzania kolorem, jego doboru oraz niezbędnych technik edycji. Doskonale zrozumiesz zagadnienie projektowania, wizualizacji i perspektywy w Illustratorze. Oczywiście w trakcie zajęć będzie mnóstwo ciekawych ćwiczeń związanych z efektami i tworzeniem interesujących elementów graficznych.  Dzięki naszym zawodowym trenerom odkryjesz, że nauka wcale nie musi być ani trudna, ani nudna.

 

Weź udział w kursie i zacznij tworzyć projekty, które będą zachwycać wszystkich!

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Jeśli zależy Ci by zdecydowanie poszerzyć swoje możliwości, poznać nowoczesne techniki pracy z obrazem wektorowym i fotografią i jednocześnie pracować szybko i efektywnie – rekomendujemy Ci te zajęcia.

Czego nauczymy?

Program Kursu Grafiki Komputerowej – moduł II

Program Szkolenia Adobe Photoshop – moduł II:

  • Wydajnej i szybkiej pracy z programem
  • Ustawień preferencji pracy z programem i kolorami
  • Projektowania z użyciem panelu Layer Comps
  • Tworzenia retuszu i efektów specjalnych z uwzględnieniem perspektywy
  • Zaawansowanych metod edycji warstw
  • Płynnej pracy z obiektami inteligentnymi
  • Zaawansowanej korekty kolorów i jasności
  • Zaawansowanych narzędzi retuszu
  • Użycia wszystkich typów masek
  • Tworzenia złożonych montaży i fotomontaży
  • Dodawania efektów specjalnych
  • Pracy z kanałami kolorów
  • Tworzenia panoram, stykówek i użycia skryptów
  • Prostowania zdjęć i korekty zniekształceń obiektywu
  • Automatycznego zarządzania wielkością wielu zdjęć jednocześnie
  • Tworzenia i edycji prostych obiektów 3D
  • Tworzenia zaawansowanych operacji automatycznych
  • Wykorzystania panelu Camera Raw
  • Tworzenia prostych filmów i animacji

 
Program Szkolenia Adobe Illustrator moduł II:

  • Wydajnej pracy z programem
  • Tworzenia reklam i plakatów
  • Zasad przygotowania etykiet i opakowań
  • Zaawansowanych technik użycia tekstów
  • Wykorzystania grafik bitmapowych
  • Zaawansowanych reguł wektoryzacji
  • Użycia narzędzi przekształcania do tworzenia wizualizacji reklam typu Outdoor
  • Wykorzystania narzędzi przekształcania do tworzenia złożonych pra graficznych
  • Zasad zarządzania kolorem
  • Zaawansowanych technik edycji i dobierania kolorów
  • Zaawansowanych technik rozmieszczania obiektów
  • Użycia efektów i tworzenia ciekawych elementów graficznych
  • Tworzenia wizualizacji 3D opakowań, kubków i innych obiektów
  • Użycia perspektywy
  • Projektowania i wizualizacji różnych prac z użyciem perspektywy
  • Tworzenia publikacji PDF z myślą o wydruku
  • Tworzenia elementów stron internetowych i aplikacji www

Czego oczekujemy?

Do udziału w zajęciach zaawansowanych wymagane jest co najmniej półroczne doświadczenie w pracy z programem Adobe Illustrator i Adobe Photoshop oraz znajomość podstawowych zasad tworzenie i edycji obiektów wektorowych. Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu każdego ze szkoleń.

Program

Program Kursu Grafiki Komputerowej –  moduł II:

 

Program Szkolenia Adobe Photoshop moduł II:

Zarządzanie kolorem w aplikacjach Adobe

  • Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
  • Zasady dobierania właściwych ustawień

Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)

  • Poznanie zasad tworzenia projektów i kompozycji
  • Wykorzystanie palety Layer Comps do tworzenia projektów
  • Edycja kompozycji
  • Tworzenie złożonych projektów
  • Eksportowanie projektów i warstw (skrypty)
  • Wykorzystanie Layer Comps w Adobe InDesign

Tworzenie stykówki i panoramy

  • Poznanie automatycznego wyrównywania warstw
  • Wykorzystanie automatycznego mieszania warstw
  • Tworzenie atrakcyjnych panoram
  • Edytowanie panoram
  • Budowanie galerii miniaturek – stykówki

Poznanie zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy

  • Poznanie palety Vanishing Point
  • Retuszowanie zdjęcia z perspektywą
  • Dodawanie efektów specjalnych i transformacja z użyciem perspektywy

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

  • Tworzenie siatki perspektywy
  • Mapowanie grafiki na opakowaniach
  • Tworzenie elementów 3D za pomocą siatki perspektywy

Poznanie Smart Objects (Obiekty inteligentne)

  • Tworzenie warstw typu Smart Object
  • Edytowanie obiekty inteligentne
  • Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

  • Smart Object i kompozycje warstw
  • Przekształcanie obiektów typu Smart Object
  • Projektowanie z użyciem obiektów inteligentnych
  • Tworzenie wizualizacje reklam zewnętrznych
  • Projektowanie elementów aplikacji mobilnej
  • Tworzenie wizualizacje reklam na tabletach i telefonach komórkowych

Wykorzystywanie efektów i filtrów na warstwach typu Smart Object

  • Wyostrzanie obiektów inteligentnych
  • Wprowadzanie retuszu i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
  • Omawianie zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
  • Wykorzystanie i tworzenie stylów warstw dla obiektów inteligentnych

Poznanie zaawansowanych metod tworzenia selekcji

  • Wykorzystanie zaawansowane sposobów tworzenia złożonych selekcji
  • Używanie kanałów kolorów
  • Zapisywanie zaznaczenia

Budowanie ścieżki

  • Poznanie zasady tworzenia ścieżek wektorowych
  • Edytowanie ścieżki
  • Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
  • Poznanie palety Paths i zapisywanie ścieżek

Tworzenie kształtów wektorowych

  • Tworzenie własnych kształtów wektorowych
  • Poznanie biblioteki kształtów
  • Edytowanie kształtów

Praca z kanałami kolorów

  • Poznanie palety Channels
  • Wykorzystanie zaawansowanych operacje na kanałach
  • Wykorzystanie kanałów do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
  • Tworzenie kanałów alfa

Głębsze spojrzenie na pracę z maskami

  • Poznanie różnych rodzajów masek
  • Przykłady użycia masek
  • Praca z maską wektorową
  • Maska przycinania

Edytowanie maski

  • Wykorzystanie palety Mask (Maski) do edycji masek
  • Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji masek
  • Zarządzanie podglądem działania maski

Wykorzystanie zaawansowanych metody korekcji obrazu

  • Poznanie palety Adjustments (Dopasowania)
  • Krótki przegląd narzędzi korekcyjnych
  • Poznanie zaawansowanych przykładów użycia narzędzi korekcyjnych
  • Tworzenie montaży z warstwami dopasowania
  • Dodawanie masek na warstwach korekcyjnych

Praktyczne metody korekcji obrazu

  • Poznanie korekty zdjęć za pomocą kanałów
  • Wykorzystanie esowatej krzywej kontrastu
  • Naprawa balansu bieli
  • Poznanie zaawansowanych sposobów naprawy nieudanych zdjęć

Poznanie zaawansowanych narzędzi retuszu

  • Wykorzystanie palety Clone Source
  • Poznanie retuszu ze skalowaniem i obracaniem próbek
  • Wykonanie zaawansowanego retuszu za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek

Wykorzystanie biblioteki

  • Zapisywanie i ładowanie własnej biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
  • Tworzenie własnych bibliotek
  • Wymienianie próbek kolorów z innymi programami Adobe

Prostowanie zdjęć i wprowadzanie korekty zniekształceń obiektywu

  • Poznanie zaawansowanych narzędzi prostowania i kadrowania zdjęć
  • Edytowanie zniekształceń geometrii obiektywu
  • Redukowanie/dodawanie winietowanie
  • Usuwanie szumu i aberracje chromatyczne

Wykorzystanie tekstów

  • Poznanie rodzajów tekstów
  • Wprowadzanie tekstów na ścieżce
  • Dodawanie efektów tekstowych

Poznanie zmiennych

  • Poznanie zasad użycia zmiennych w programie Photoshop
  • Tworzenie tekstowy arkusz danych
  • Automatyczne budowanie serią banerów internetowych

Stosowanie działań automatycznych

  • Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
  • Zasady wykorzystania palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
  • Korzystanie z Actions i skryptów
  • Budowa prostych operacji automatycznych
  • Wykorzystanie skryptów
  • Wykorzystanie Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów

Budowanie złożonych operacji automatycznych

  • Zasady tworzenia złożonych Actions
  • Dodawanie zatrzymania oraz instrukcje warunkowe
  • Automatyczne zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
  • Automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
  • Tworzymy Droplety

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  • Tworzenie warstwy 3D
  • Edytowanie obiektów 3D
  • Wykorzystanie predefiniowanych obiektów 3D
  • Edytowanie tekstury i kolorowanie obiektów
  • Przekształcanie obiektów trójwymiarowych

Poznanie podstawy tworzenia animacji

  • Wykorzystanie panela Timeline do tworzenia animacji
  • Poznanie zasady tworzenia animacji
  • Tworzenie krótkich filmów
  • Eksportowanie obrazów Wideo
  • Tworzenie animacji poklatkowej – np. kartki świątecznej
  • Zapisywanie animacji do Internetu

 

Program Adobe Illustrator moduł II:

Zaawansowane ustawienia dokumentu

  • Tryby kolorów
  • Rozdzielczość
  • Opcje spłaszczania przezroczystości

Wykorzystanie funkcji Multiple Artbord do tworzenia dokumentów

  • Projektowanie pracy o wielu obszarach roboczych
  • Zaawansowane ustawienia obszaru roboczego
  • Dodawanie i usuwanie obszary robocze
  • Zarządzanie dokumentem o wielu obszarach roboczych

Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe

  • Tworzenie własnych widoków
  • Używanie Smart Guides (Inteligentne linie pomocnicze)
  • Opcje podglądu dokumentu Illustratora
  • Tworzenie skrótów klawiaturowych

Poznanie Live Paint (Aktywne Malowanie)

  • Tworzenie grupy Live Paint
  • Poznanie zasady użycia Live Paint
  • Wykorzystanie Live Paint w praktycznych przykładach
  • Kolorowanie ilustracji

Tworzenie złożonych kształtów przy użyciu narzędzia Live Paint

  • Wykorzystanie Live Paint do tworzenia złożonych ilustracji
  • Poznanie opcje Live Paint

Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji ścieżek

  • Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów
  • Narzędzia zniekształcania ścieżek
  • Paleta Pathfinder i jej opcje
  • Poznanie opcji ścieżek

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi przekształcania obiektów

  • Używanie różnych form zniekształcania grafiki
  • Poznanie zniekształcenia z siatką
  • Poznanie zniekształcenia z obiektem na wierzchu
  • Edytowanie opcji zniekształcenia
  • Tworzenie zaawansowanych logotypów z użyciem narzędzi przekształcania ścieżek

Tworzenie reklam i banerów

  • Tworzenie reklam do Internetu i druku
  • Przygotowanie wizualizacji reklamy typu Outdoor
  • Budowanie wizualizacji reklamy na komputerze lub urządzeniu mobilnym

Wykorzystanie masek ścieżek złożonych

  • Wykorzystanie masek odcinania
  • Edytowanie elementów masek
  • Poznanie ścieżek złożonych
  • Przekształcanie obiektów w ścieżkach złożonych

Poznanie Opacity Mask (maskę przezroczystości)

  • Wykorzystanie przejścia tonalnego do tworzenia maski przezroczystości
  • Zarządzanie i ustalanie opcji maski przezroczystości

Wykorzystanie kolorów dodatkowych

  • Dodawanie i tworzenie kolorów dodatkowych
  • Praca z biblioteką Pantone
  • Tworzenie projektów z użyciem kolorów dodatkowych
  • Poznanie sposobów przygotowania prac z lakierem, folią czy innym typem uszlachetnienia

Zaawansowane narzędzia przekształcania grafiki bitmapowej w wektorową

  • Zaawansowane narzędzia wektoryzacji
  • Tworzenie własnych pędzli i symboli na bazie wektoryzowanych grafik
  • Tworzenie ikon do aplikacji mobilnych
  • Wykorzystanie wektoryzowane obiekty w złożonych projektach graficznych

Zaawansowane narzędzia edycji i formatowania tekstów

  • Poznanie opcji formatowania tekstów i akapitów
  • Zaawansowane narzędzia formatowania
  • A może style?
  • Przelewanie tekstów
  • Oblewanie grafiki tekstem

Poznanie efektów

  • Wykorzystanie efektów
  • Poznanie zasad dodawania i edycji efektów
  • Przegląd efektów
  • Tworzenie stylów graficznych

Zaawansowane wykorzystanie efektów

  • Wykorzystanie efektów do szybkiego tworzenia różnych prac graficznych
  • Tworzenie efektów specjalnych

Poznanie palety Appereance (Wygląd)

  • Wykorzystanie palety Apperance do zarządzania efektami
  • Dodawanie nowych wypełnień
  • Dodawanie nowych obrysów
  • Dodawanie efektów i przekształcenia
  • Tworzenie stylów graficznych

Wykorzystanie palety Layers do tworzenia efektów specjalnych

  • Poznanie palety Layers (Warstwy)
  • Poznanie zaawansowanych sposobów użycia palety Layers

Tworzenie wizualizacji 3D

  • Poznanie zasad użycia efektów 3D
  • Budowanie wizualizacji kubeczka do kawy
  • Tworzenie trójwymiarowych butelek i opakowań

Praca z siatką perspektywy

  • Poznanie rodzajów siatek
  • Wykorzystanie narzędzi do pracy z perspektywą
  • Tworzenie wizualizacji z uwzględnieniem perspektywy
  • Projektowanie wizualizacji opakowania, reklamy z uwzględnieniem perspektywy

Poznanie zasad tworzenia wykresów

  • Poznanie rodzajów wykresów dostępne w programie Illustrator
  • Zasady wprowadzanie i edycji danych
  • Tworzenie wykresów
  • Tworzenie zaawansowanych wykresów i zarządzanie ich wyglądem

Zaawansowane opcje zapisu

  • Poznanie formatów PDF-X1, PDF-x3 oraz PDF-X4
  • Poznanie opcji formatu SVG
  • Zapisywanie pracę do użycia na stronie internetowej

 

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.