Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

MODO - moduł I

Kategoria: Grafika 3D i tworzenie gier,

Poziom: moduł I

Czas trwania: 24 godzin

Cena: 1900 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

MODO  – tworzenie realistycznych obiektów i scen w 3d stało się standardem w projektowaniu graficznym w obecnych czasach. Niezależnie czy tworzysz prezentacje produktu, ilustracje książek czy gry, w każdej z tych dziedzin możesz zastosować rendery obiektów 3d.

Na tym szkoleniu dowiesz się jak zacząć przygodę z ogromnym i złożonym światem modelowania 3D.

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Jeżeli: tworzysz ilustracje i game arty; jesteś grafikiem 2D, 3D i zajmujesz się projektowaniem reklam; zajmujesz się reklamą telewizyjną; tworzysz Key-visuale kampanii reklamowych; projektujesz konkursy i aplikacje dostępne na facebooku; To szkolenie  jest dla Ciebie.

Czego nauczymy?

MODO

1. Środowisko pracy

  • Poznasz Interfejs programu.
  • Dostosujesz skróty klawiaturowe i poznasz jak zmieniać interface programu.
  • Poznasz podstawy nawigacji w systemie 3D.
  • Nauczysz się korzystać z narzędzia Layout Switcher aby szybko dostosować wygląd okien do Twoich potrzeb.

2. Modelowanie – podstawowe narzędzia

  • Poznasz narzędzia i podstawowe techniki używane do modelowania obiektów 3d.
  • Dowiesz się jak modelować na podstawie szkicu (rysunku referencyjnego) – obiekt backdrop Item.
  • Poznasz zasady tworzenia dobrej topologii obiektu 3D, tak aby nie deformował się podczas eksportu do innych aplikacji – quad modeling (modelowanie tylko przy pomocy czworoboków).

3. Mapy – teksturowanie modeli (Texturing)

  • Dowiesz się co to jest mapowanie UV.
  • Nauczysz się jak efektywnie wykorzystywać przestrzeń UV aby zmniejszy c czasy renderingu.
  • Zobaczysz jak tworzyć materiały zmieniać ich parametry.
  • Dowiesz się jak tworzyć i korzystać z biblioteki materiałów.
  • Poznasz Weight Map (wektorowe mapy wierzchołków) i zobaczysz jak korzystać z nich w praktyce.

4. Rzeźbienie i malowanie

  • Poznasz narzędzia do rzeźbienia w trybie Multi Resulotion Mesh.
  • Odkryjesz wygodę malowania bezpośrednio na modelu 3D.
  • Dowiesz się jak „malować teksturą” po obiekcie – narzędzie Image Ink.

5. Wiązanie modeli (Rigging)

  • Nauczysz się pracować mapami typu Morph, które pozwalają efektywnie deformować model.
  • Dowiesz się jak powiązać obiekty ze sobą tak aby ich animowanie było intuicyjne – narzędzia Constrains: Direction, Position, Scale

6. Rendering i animacja

  • Dowiesz się co to jest rendernig i jak ustawić jego parametry aby dobrze i efektownie oświetlić model.
  • Poznasz zasady pracy z linią czasu w modo.
  • Dowiesz się jak dodawać klatki kluczowe.
  • Poznasz podstawy optymalizacji czasu renderingu.
  • Dowiesz się jak automatyzować rendering aby przyśpieszyć pracę – narzędzie Render Passes

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera  oraz platformy PC lub MacOS.

Program

Środowisko pracy i zagadnienia wprowadzające

Podstawy i narzędzia modelowania

  • Modelowanie wielokątami i podziałami wielokątów
  • Składniki modeli: węzły, krawędzie i powierzchnie
  • Zaznaczanie i wybieranie składników oraz centra działania
  • Tryby modelowania
  • Narzędzia tworzenia
  • Narzędzia przekształcania, deformacji, powielania
  • Narzędzia edycji siatki wielokątów, edycji węzłów, krawędzi i powierzchni
  • Profile, zakres wpływów, tła wzorcowe, powielacze i instancjonowanie

Mapy

  • Mapy węzłów i ich typy
  • Lista i narzędzia mapy węzłów
  • Mapy wagi, maski, odwzorowań 3D-2D oraz mapy przekształceń

Rzeźbienie i malowanie

  • Narzędzia rzeźbiarskie, zakres wpływów, przemieszczenia
  • Malowanie w aplikacjach zewnętrznych i w Modo, narzędzia malarskie, farba obrazu, tekstury i malowanie teksturą
  • Obrazowanie włosia – style, narzędzia i tworzenie

Renderowanie – obiekty, okrycia oraz oświetlenie

  • Wprowadzenie do technik renderowania
  • Polecenia i obiekty renderowanie
  • Obiekt kamery i obiekt celu kamery
  • Okrycia (Shaders) – drzewo struktury okryć i jego warstwy
  • Materiały, presety, tryby mieszania
  • Oświetlenie, typy światła, siatka naświetlenia
  • Światłocienie, realne Słońce, tekstury “wypiekane”
  • Oświetlenie nastrojowe i rozświetlanie otoczenia
  • Typy wyników renderowania, formaty obrazów
  • Podgląd renderowanej sceny

Animacje

  • Linia zmian w czasie – Timeline
  • Klatki kluczowe i kanały
  • Edytor wykresu zmian
  • Odwrotna kinematyka
  • Animowanie światła i kamery
  • Więzy, modyfikatory i deformatory
  • Ustawienia animacji i rozwiązania pomocnicze

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.