Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie Adobe Animate moduł II – tworzenie aplikacji mobilnych Android/iOS - moduł II

Kategoria: Tworzenie stron www i aplikacji,

Poziom: moduł II

Czas trwania: godzin

Cena: PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Adobe Animate moduł II – tworzenie aplikacji mobilnych Android/iOS jest adresowane do osób, które znają już podstawy pracy w programie Adobe Animate i chciałyby wykorzystać i rozszerzyć swoją wiedzę w celu tworzenia aplikacji mobilnych na urządzenia z systemami Android i iOS. Dzięki zastosowaniu środowiska Adobe AIR i języka ActionScript 3.0 możliwe jest stworzenie w pełni funkcjonalnych aplikacji wykorzystujących specyficzne cechy urządzeń mobilnych oraz ich publikacja i dystrybucja w sklepach internetowych.

Szkolenie opiera się na tworzeniu własnych praktycznych projektów testowanych na urządzeniach mobilnych. Wśród nich znajdą się interfejsy użytkownika, nowoczesne interaktywne portfolio, programy do rysowania i rejestrowania zdjęć, proste gry i inne aplikacje wykorzystujące specyfikę urządzeń mobilnych.

Jak tworzyć atrakcyjne i użyteczne aplikacje?

Radość z tworzenia czegoś nowego ma jeszcze większe znaczenie, kiedy efekt przynosi wymierne korzyści innym. Na początku kursu powiemy sobie o zasadach tworzenia aplikacji na iOS i Android, tak aby tworzone przez Ciebie aplikacje zawierały innowacyjne funkcje i były praktyczne, a tym samym wartościowe w codziennym życiu użytkownika, prywatnym czy też zawodowym.

Użytkownicy aplikacji w ciągu zaledwie kilkunastu milisekund oceniają estetykę projektu, aspekty wizualne są więc niezwykle istotne. Jeśli pierwsze wrażenie nie będzie pozytywne, nie każdy będzie dbał o to, aby dowiedzieć się co jeszcze prezentuje sobą dana aplikacja. Nasz trener będzie dbał o to, abyście projektując uwzględniali najnowsze trendy i dobre praktyki. Między innymi podpowie Wam jak operować kolorami, aby podkreślać pewne cechy i pozwolić użytkownikowi łatwo się odnaleźć w treści, a nie niepotrzebnie rozpraszać jego uwagę.  Dowiesz się jak zadbać o intuicyjność korzystania z aplikacji, uwzględniać przyzwyczajenia użytkowników w projektowaniu interfejsu. Z nami nauczysz się tworzyć atrakcyjne wizualnie projekty. Co więcej, dowiesz się jak pisać kod, który będzie zwięzły i nie utrudni życia Tobie i innym, kiedy przyjdzie czas na dokonanie aktualizacji systemu. Zwrócimy uwagę na konieczność przeprowadzania testów na różnych etapach tworzenia aplikacji. Dowiesz się na jakie aspekty zwracać uwagę podczas testowania, tak aby produkt finalny nie wymagał gruntownych zmian, które potrafią być niezwykle czasochłonne.

Twoja pierwsza aplikacja mobilna

Czas na przejście do praktyki. W tej części kursu zajmiemy się projektowaniem układu ekranu i interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnych. Naszym celem będzie stworzenie czytelnego interfejsu. Zważywszy na to, że projektujesz na różne ekrany, konieczne jest zadbanie o responsywność aplikacji. Dowiesz się jak umieszczać obiekty interfejsu, aby dodawanie nowych funkcji powodowało odpowiednie rozmieszczenie się kontrolek i przycisków w poszczególnych oknach aplikacji. Zaprogramujesz reakcje na liczne zdarzenia zachodzące w czasie korzystania z aplikacji i jej okien, takie jak wejście innego okna na pierwszy plan czy zatrzymanie działania i zamknięcie okna. Nauczysz się dodawania bibliotek do projektu.

Zastosowania dotyków i gestów

Technologia Multi-Touch zmieniła sposób korzystania z ekranów telefonów. Rozwój interfejsów Multi-touch, czyli takich, które wykorzystują i rozpoznają co najmniej 3 rodzaje dotyku jednocześnie dał użytkownikom zupełnie nowe możliwości. Oznacza ona bardziej bezpośredni związek między osobami korzystającymi z aplikacji a różnymi elementami z jakimi wchodzą oni w interakcji podczas korzystania z niej. Zyskaliśmy możliwość pomniejszania i powiększania elementów. Podczas kursu dowiecie się wiele na temat interfejsu dotykowego. Nauczysz się jak uwzględniać w procesie tworzenia aplikacji gesty i funkcje z nimi związane, do których użytkownik jest przyzwyczajony, np. przytrzymanie elementu na ekranie, przeciągnięcia.

Tworzenie dostępu do elementów takich jak akcelerometr czy geolokalizacja

Podczas kursu dowiesz się jak tworzyć dostęp do kilku niezwykle istotnych elementów, bez których nie może się obyć urządzenie mobilne. Akcelerometr jest to czujnik mierzący przyspieszenie. Akcelerometr jest wbudowany w  praktycznie wszystkie urządzenia posiadające ekran dotykowy. Przy obrocie telefony, odpowiada on za zmianę orientacji. Akcelerometr umożliwia badanie ruchu pojazdów, drgań czy wstrząsów. Dzięki odczytom możemy również liczyć kroki, warunkiem jest trzymanie urządzenia przy ciele. Ma on jeszcze wiele innych zastosowań.  Umożliwimy użytkownikom Twojej aplikacji odczyt lokalizacji, który związany jest z modułem GPS. Dodamy mikrofon i wzbogacimy urządzenie mobilne w funkcje jakie on spełnia, czyli rejestracja mowy i przetwarzanie jej na postać cyfrową. Funkcja rozpoznawania mowy jest przydatna również w sytuacjach, kiedy zależy nam na przekształceniu jej w tekst. Ciekawą opcją jest też wydawanie poleceń głosowych, dzięki którym odpowiednie operacje zostaną wykonane po tym jak rozpozna je nasze urządzenie. Kamera da użytkownikom możliwość nagrywania filmów w wysokim standardzie.

Wzbogacisz swoją aplikację o funkcje wideo i audio. Dowiesz się jak dobrać odpowiednią grafikę i ją zoptymalizować. Nasz wykładowca zwróci Twoją uwagę na zasady jakimi należy się kierować przy doborze grafiki przy uwzględnieniu docelowego odbiorcy. Omówi kwestie takie jak proporcje, wielkość interaktywnych elementów, tak aby korzystanie z aplikacji było wygodne. Nauczysz się pracy z tekstem i wirtualną klawiaturą.

Testowanie, publikacja i dystrybucja aplikacji mobilnych

Testowanie to ważny element całego procesu tworzenia różnego rodzaju aplikacji, także tych mobilnych. Kluczem jest sprawdzenie jak reagują na aplikacje użytkownicy. Dowiesz się jakie są dostępne narzędzia służące do przeprowadzenia testów i pozwalające zweryfikować czy aplikacja spełnia oczekiwania użytkowników, czy jest logiczna, użyteczna i czy jest produktem wysokiej jakości. Poznasz sposoby testowania aplikacji, które pozwolą Ci upewnić się, że będą one sprawnie działać, będą wolne od bugów oraz crashy. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym testom sprawdzisz czy Twoja aplikacja jest kompatybilna z różnymi platformami i czy obsługuje różne typy wyświetlacza.

Nasz wykładowca wtajemniczy Cię w proces certyfikacji, jaki aplikacja musi przejść, aby znaleźć się w sklepach takich jak AppStore czy Google Play i być dostępna dla użytkowników. Omówione zostaną wymogi konieczne do tego, aby aplikacja została zaakceptowania, dowiesz się co może powodować dyskwalifikację. Ponadto, będziesz wiedział kto może dokonać zgłoszenia i jak ten proces wygląda.

Z wiedzą zdobytą podczas kursu, umiejętnościami, znajomością publikacji i efektywnych metod promocji aplikacji mobilnych pozostanie Ci już tylko zarabianie na własnych projektach.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkich dla uczestników szkolenia Adobe Animate CC – moduł I, ale również dla osób, które znają podstawy obsługi programu.

Czego nauczymy?

  • konfiguracji środowiska Adobe Animate CC do pracy z aplikacjami mobilnymi,
  • tworzenia certyfikatów niezbędnych do testowania i publikacji aplikacji na urządzeniach mobilnych,
  • tworzenia projektów mobilnych od podstaw,
  • konwersji istniejących projektów do wersji mobilnych,
  • projektowania układów ekranu i interfejsów użytkownika dla aplikacji mobilnych,
  • reagowania na zmiany położenia i ruchu urządzenia w przestrzeni 3D,
  • technik optymalizacji aplikacji,
  • podstaw testów użyteczności aplikacji,
  • opcji publikacji i dystrybucji aplikacji.

Czego oczekujemy?

Podstaw znajomości środowiska Adobe Animate CC i ogólnej znajomości programowania w ActionScript 3.0.

Program

  • Wprowadzenie do tworzenia aplikacji dla Android/iOS.
  • Programowanie pierwszej aplikacji.
  • Projektowanie układów ekranu i interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnych.
  • Rozdzielczość i zmiany orientacji ekranu.
  • Dostęp do obsługi dotyku (multi-touch) i gestów.
  • Dostęp do geolokalizacji i akcelerometru.
  • Dostęp do kamery i mikrofonu.
  • Praca z materiałami graficznymi oraz audio/wideo.
  • Praca z tekstem i wirtualną klawiaturą.
  • Renderowanie stron WWW.
  • Dostęp do systemu plików.
  • Testowanie, publikacja i dystrybucja aplikacji.

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.