Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie Content Marketing

Szkolenie Content Marketing

Kategoria: Marketing,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 8 godzin

Cena: 950 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Content Marketing

Szkolenie Content marketing to propozycja dla tych, którzy chcą zrozumieć czym jest tzw. marketing treści i w jaki sposób prowadzić tego typu działania by zyskać przewagę konkurencyjną. Ponad 1/3 firm w Polsce nie prowadzi działań content marketingowych, uważając je za zbędne i wymagające dużych nakładów finansowych. W trakcie szkolenia poznasz dobre praktyki i sprawdzone sposoby na tworzenie treści, które wspierają sprzedaż, bez ponoszenia dużych kosztów.

Jednodniowe szkolenie z content marketingu to idealna propozycja dla osób, które chciałyby nabyć nowe umiejętności związane z tzw. marketingiem treści. Kurs składa się z najważniejszych zagadnień dotyczących content marketingu, takich jak: strategia content marketingowa, etap planowania i tworzenia treści wraz z kalendarzem publikacji, promocja i dystrybucja oraz analiza podjętych działań. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają także narzędzia (płatne i bezpłatne) przydatne w pracy content managera. Będziemy pracowali bazując na przykładach firm i tematów branżowych, bliskich uczestnikom szkolenia.

Szkolenie porusza szerokie spektrum zagadnień, które będą interesujące zarówno dla osób początkujących, jak i tych, które mają już pierwsze doświadczenia w content marketingu. Szczególnie polecamy je osobom związanym z branżą e-commerce (sklepy internetowe) oraz tym, którzy poszukują dobrych praktyk i inspiracji do dalszych działań.

Dodatkowo, program został wzbogacony o podstawową wiedzę z zakresu SEO (Search Engine Optimization), co może być szczególnie wartościowe dla osób odpowiedzialnych za działania związane z pozycjonowaniem. Dużo uwagi poświęcimy także temu, jak tworzyć treści na potrzeby Internetu oraz takie, które satysfakcjonują odbiorców.

W trakcie szkolenia uczestnicy będą pracować na komputerach. Wymagana jest podstawowa znajomość MS Word oraz Google Analytics. Będziemy także pracowali na narzędziach dostępnych on-line.

Ukończenie tego szkolenia gwarantuje posiadanie wiedzy, która umożliwi prowadzenie samodzielnych działań content marketingowych.

Wprowadzenie do content marketingu

Trudno w to uwierzyć, ale za początek content marketingu uważa się rok 1891. Pionierem i zarazem ojcem tej formy marketingu była firma dr Augusta Oetkera, która wprowadziła na rynek opakowania proszku do pieczenia. Na odwrocie małego opakowania można było znaleźć przepisy kulinarne. Nie była to zupełna nowość, ponieważ podobne produkty były już dostępne w sprzedaży, ale innowacyjne było to, że przepisy były skierowane do profesjonalistów, w tym wypadku piekarzy. Firma, idąc za ciosem, wydała książkę „Dr. Oetker Schulkochbuch”, która była poradnikiem dotyczącym prowadzenia domu, zawierała też ogólne porady życiowe.

Od tego czasu wokół content marketingu narodziło się wiele mitów, w tym wiele krzywdzących, które sprowadzają content marketing tylko do bloga firmowego. W Polsce ponad 1/3 firm nie posiada sprecyzowanej strategii marketingowej, co z pewnością ma wpływ na negatywne postrzeganie roli marketingu treści w ogólnym procesie sprzedaży. Z tego też powodu wprowadzenie do content marketingu rozpoczniemy od analizy błędów i nadużyć związanych z tym pojęciem. Porozmawiamy także o tym, jakie zadania może realizować content marketing i dlaczego content i SEO to idealna synergia. 

Strategia w content marketingu

Strategia to punkt wyjścia do dalszych działań. Wiele firm pomija ten najważniejszy etap planowania, przez co nie osiąga zamierzonych celów… bo ich zwyczajnie nie definiuje i nie analizuje. Na tym etapie działań powinno się zaplanować m.in. dystrybucję contentu, częstotliwość komunikatów, dobrać kanały, zaplanować budżet oraz zastanowić się nad rodzajami treści. Następnie, porozmawiamy o tym kto jest naszą grupą docelową oraz stworzymy obraz persony, czyli idealnego odbiorcy naszych treści. Za pomocą metody SMART i SMARTER wyznaczymy cele naszej komunikacji i kanały dotarcia do poszczególnych grup odbiorców.

W tej części szkolenia pochylimy się także nad analityką. W oparciu o dane z Google Analytics przenalizujemy kto jest odbiorcą naszych treści i zastanowimy się jak można te dane wykorzystać by tworzyć jeszcze lepsze treści.

Rodzaje treści i narzędzia przydatne w content marketingu

Content marketing to nie tylko treści sensu stricto. To także video, infografiki, testymoniale, podcasty i wiele wiele innych. Każda firma znajdzie wygodny format dla siebie, a wielość narzędzi (bezpłatnych i płatnych) daje nam nieograniczone pole do ekspresji. W tej części szkolenia porozmawiamy także o różnicach w content marketingu między B2B a B2C. Wspólnie zastanowimy się, jakie działania będą najlepsze, z perspektywy firm reprezentowanych przez uczestników szkolenia.

Na zakończenie tego modułu szkolenia poznamy narzędzia przydatne w pracy content managera m.in. narzędzia przydatne w procesie tworzenia treści, obrazu i dźwięku, a także te do planowania i dystrybuowania treści.

Tworzenie treści z wykorzystaniem podstaw SEO

SEO, czyli Search Engine Optimization to proces przygotowania witryny i jej zasobów, w taki sposób by była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, czyli wynikach organicznych. W trakcie szkolenia skupimy się przede wszystkim na optymalizacji tekstów, tak by satysfakcjonowały one nie tylko użytkowników, ale i wyszukiwarki. Uczestnicy szkolenia poznają podstawową terminologię SEO oraz sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady.

Porozmawiamy także o roli bloga jako tanim i skutecznym sposobie na reklamę. Przy tworzeniu contentu liczy się kreatywność i sumienność. Łatwo ulec pokusie zmiany toru jazdy lub po prostu odpuszczenia sobie. Dlatego też warto wiedzieć czym jest recykling treści i w jaki sposób, możesz wykorzystać to co już masz, jeszcze raz i jeszcze raz i… jeszcze kilka razy.

Promocja i dystrybucja w content marketingu

Na zakończenie szkolenia porozmawiamy o promocji i dystrybucji, czyli jak zaplanować i rozsądnie przemyśleć ostatni, bardzo ważny, etap prac w content marketingu. Porozmawiamy o influencer marketingu, czyli o działaniach promocyjnych z osobami wpływowymi oraz o wpisach gościnnych (guest blogging) – jak najlepiej wykorzystać tego typu akcje by wspierały nasze działania. Ważnym kanałem dystrybucji contentu są media społecznościowe. W trakcie szkolenia poruszymy temat najważniejszych platform – Facebook i LinkedIn oraz tego, jak wykorzystać monitoring Internetu do promocji i poszukiwania nowych tematów.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Content marketing przeznaczone jest dla osób, które odpowiadają za działania promocyjne i tworzenie contentu w swojej firmie. Szczególnie polecam je osobom, które prowadzą lub mają w planach prowadzenie tego typu działań w branży e-commerce oraz są zainteresowane nowymi trendami w komunikacji.

Czego nauczymy?

  • Czym jest content marketing i jak go wykorzystać w swojej branży
  • Tworzenia i planowania strategii content marketingowej
  • Podstaw SEO, które przydadzą się przy tworzeniu treści
  • Sprawdzonych sposobów i pomysłów na content
  • Narzędzi przydatnych w pracy content marketera
  • Zasad promocji i dystrybucji contentu
  • Prowadzenia działań mających na celu generowanie sprzedaży przez content
  • Analizy prowadzonych działań oraz oceny ich skuteczności

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem podstaw MS Word. Mile widziana znajomość podstaw Google Analytics.

Program

Wprowadzenie do content marketingu

  • czym jest, a czym nie jest content marketing
  • inbound marketing a content marketing – różnice i podobieństwa
  • błędy i nadużycia w myśleniu o content marketingu
  • synergia SEO i content marketingu – jak to wykorzystać?
  • jakie zadania może realizować CM?


Strategia w content marketingu

  • etapy efektywnego wykorzystania content marketingu
  • persona i sposoby budowania profilu odbiorcy – warsztat
  • określenie grup docelowych i dobór tematyki oraz rodzaju treści wraz z kalendarzem publikacji – warsztat
  • wyznaczenie celów (metoda SMART i SMARTER) i sposobów dotarcia do odbiorcy – warsztat
  • tworzenie contentu, promocja i dystrybucja
  • analiza podjętych działań

 

Rodzaje treści i narzędzia przydatne w content marketingu

  • omówienie rodzajów treści, które można wykorzystać w content marketingu
  • jaki content sprawdza się w branży B2B i B2C
  • narzędzia content managera – przegląd najważniejszych i najbardziej przydatnych narzędzi

Tworzenie treści z wykorzystaniem podstaw SEO

  • jak tworzyć teksty do Internetu
  • sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady
  • optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek (SEO) – o czym warto pamiętać
  • blogi w content marketingu wraz z przykładami
  • skąd czerpać pomysły na content
  • jak wykorzystać wielokrotnie ten sam content (recykling treści)

Promocja i dystrybucja w content marketingu

  • kanały dystrybucji w content marketingu
  • współpraca z influencerami i guestblogging
  • Facebook i LinkedIN – jak wykorzystać te kanały
  • user generated content w praktyce
  • jak można wykorzystać mointoring internetu

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.