Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie Public Relations w praktyce - specjalistyczny

Kategoria: Marketing, Kierownik/manager,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 8 godzin

Cena: 950 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Jednodniowe szkolenie Public Relations w praktyce to kompleksowy kurs, dzięki któremu nauczysz się podstaw PR-u i rozpoczniesz samodzielne działania. Kurs składa się z najważniejszych zagadnień dotyczących Public Relations, takich jak: relacje z mediami (media relations), zarządzanie sytuacją kryzysową (crisis management) czy wystąpienia publiczne (trening medialny).

Szkolenie zostało zaplanowane w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby uczestników kursu, w zależności od ich poziomu wiedzy oraz doświadczenia. Zarówno osoby początkujące, jak i średnio zaawansowane uzyskają praktyczną wiedzę.

Szkolenie zaczniemy od podstaw PR-u, by w kolejnych etapach poruszyć zagadnienia bardziej zaawansowane, niezbędne w pracy specjalisty Public Relations.

Ukończenie szkolenia Public Relations w praktyce daje solidne i praktyczne podstawy do inicjowania kontaktu z dziennikarzem oraz do podjęcia działań prewencyjnych w sytuacji kryzysu. Oswoi również uczestnika z trudnym tematem, jakim są wystąpienia publiczne.

W trakcie szkolenia, uczestnicy będą pracować na komputerach – wymagana jest podstawowa znajomość programów MS Word oraz MS Excel. Poznamy także programy i narzędzia on-line, które wspierają i ułatwiają pracę współczesnego PR-owca.

Wprowadzenie do Public Relations

Szkolenie rozpoczniemy od poruszenia zagadnień dotyczących tego, czym jest współczesny PR i jaką pełni rolę w komunikacji organizacji z otoczeniem. Zastanowimy się czy Public Relations można utożsamiać z reklamą i marketingiem.

W dalszej części porozmawiamy o etyce, kodeksie branżowym oraz standardach pracy. Ta wiedza będzie szczególnie przydatna dla osób, które zlecają działania Public Relations zewnętrznym podmiotom i chcą przygotować się np. do napisania briefu dla agencji lub chcą zweryfikować pracę agencji PR. W tej części szkolenia pomówimy także o tym, dlaczego “czarny PR” nie istnieje i dlaczego to pojęcie jest nadużywane w mediach i przez polityków.

Kontakt z dziennikarzem – od czego zacząć?

Ta część szkolenia będzie wstępem do ważnego elementu pracy PR-owca, czyli do zagadnienia media relations (relacji z mediami). Współczesne dziennikarstwo i zmiany na styku mediów off i on-line narzucają pewne standardy pracy, które wymagają od PR-owca elastyczności oraz umiejętności reagowania na potrzeby dziennikarzy i tzw. media worker – czyli ludzi “produkujących” treści.

Budowanie relacji z mediami można podzielić na działania proaktywne i reaktywne. Działania proaktywne koncentrują się przede wszystkim na inicjowaniu kontaktu z dziennikarzem, tworzeniu baz mediów adekwatnych do zagadnienia oraz bieżącej komunikacji.

Budowanie relacji z mediami to także działania reaktywne, tj. udzielanie wypowiedzi eksperckich, wywiadów i komentarzy oraz odpowiadanie na zapytania ze strony dziennikarzy. Tę funkcję w organizacjach pełnią rzecznicy prasowi, gotowi do kontaktów z mediami i posiadający specjalistyczną wiedzę. Dzięki szkoleniu, uzyskasz podstawową wiedzę, w jaki sposób komunikować się z mediami oraz jak przygotować się do wystąpienia publicznego.

W tej części szkolenia poruszymy także temat tworzenia i zarządzania biurem prasowym, czyli wirtualną przestrzenią, zawierającą wszystkie bieżące i archiwalne komunikaty prasowe organizacji. Szczegółowo omówimy narzędzia do monitoringu Internetu oraz wspierające pracę specjalisty Public Relations.

Informacja prasowa – podstawowe narzędzie pracy w branży PR

Informacja prasowa to podstawowy komunikat, z którym utożsamiana jest praca PR-owca. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają techniki “budowy” informacji prasowej oraz elementy, które należy wykorzystać w tworzeniu tego typu komunikatów. Dobra informacja prasowa to taka, która wyczerpuje temat i odpowiada na wszystkie pytania dziennikarzy. Uczestnicy szkolenia poznają sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady (teksty wprowadzające), które są najważniejszym elementem informacji prasowej. Tytuł i lead to często pierwsze szczegóły, które decydują o zainteresowaniu dziennikarza – umiejętność ich tworzenia to podstawa!

Poza informacją prasową, porozmawiamy także o innych rodzajach tekstów, które pisze PR-owiec, np. komentarze, wypowiedzi eksperckie, oświadczenia. Porozmawiamy o kwestiach związanych z dystrybucją i wysyłką informacji oraz monitoringiem publikacji.

Praktyczny warsztat z pisania i redagowania tekstów – warsztat z użyciem komputera

Gdy poznamy już podstawy, takie jak tworzenie bazy mediów czy podstawy “budowania” informacji prasowej, przejdziemy do warsztatu praktycznego w trakcie, którego uczestnicy sami napiszą i zaplanują dystrybucję informacji prasowej. Ta część warsztatu będzie wymagała od uczestników podstawowej znajomości programów takich jak MS Word oraz MS Excel. Warsztat będzie przeprowadzony z użyciem komputera.

Kryzysy wizerunkowe – co robić by nie stracić głowy?

Duże pieniądze lubią spokój, wielkie ciszę – w tym powiedzeniu kryje się wiele prawdy. Kryzysy wizerunkowe mogą kosztować firmę utratę nie tylko reputacji, ale także finansów czy nieść za sobą realne konsekwencje prawne. Podstawą zarządzania kryzysowego jest przede wszystkim prewencja czyli umiejętność przewidywania i przygotowania się na najgorsze. Kurs Public Relations w praktyce pokaże Ci jakimi kryteriami kierują się media w poszukiwaniu newsów i sensacji oraz w jaki sposób “nakręcają” kryzys.

W dzisiejszych czasach, nie sposób mówić o kryzysach, pomijając media społecznościowe. To właśnie social media i Internet są głównym źródłem kryzysów dla marek. Niepochlebne opinie, złośliwe komentarze czy ataki personalne to coś, co może przytrafić się każdej firmie lub osobie. Na szkoleniu uczestnicy poznają sprawdzone sposoby przygotowania się na “atak” w sieci oraz podstawowe mechanizmy obrony. Omówimy także spektakularne “wpadki” marek oraz nauczymy się jak rozróżnić kryzys od sytuacji kryzysowej.

Relacje z mediami – jak przygotować się do wystąpienia publicznego?

Wystąpienia publiczne, to coś co przyprawia ludzi o szybsze tętno, utratę oddechu i ogólny paraliż ciała. Boimy się oceny, a w głowie tworzymy same czarne scenariusze, traktując wystąpienie nie jako okazję, ale przykry obowiązek. Wystąpienie publiczne to umiejętność, której można się nauczyć przez praktykę oraz trening. W trakcie szkolenia uczestnicy odbędą mikro trening medialny, w trakcie którego poznają techniki radzenia sobie ze stresem, podstawowe ćwiczenia na pracę z głosem oraz poprawę dykcji. Omówimy także przykłady trudnych sytuacji, które mogą pojawić się w trakcie szkolenia/wystąpienia wraz ze sposobami radzenia sobie z nimi.

Najbliższe terminy

5 luty 2019

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Public Relations w praktyce przeznaczone jest dla osób, które chciałyby poznać kulisy pracy w branży Public Relations lub odpowiadają za tego typu działania w swojej firmie. Polecam je również tym, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności i zainicjować swój pierwszy kontakt z dziennikarzem.

Czego nauczymy?

  • Prowadzenia działania Public Relations zgodnie z etyką branżową
  • Tworzenia bazy mediów
  • Inicjowania kontaktu z dziennikarzem
  • Pisania informacji prasowych i planowania dystrybucji
  • Działań na wypadek sytuacji kryzysowych w social media
  • Przygotowania się do wystąpienia publicznego – trening medialny

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem podstaw MS Word oraz Excel.

Program

Czym jest Public Relations?

  • istota i etyka branży PR
  • rola mediów w pracy PR-owca
  • najczęściej stosowane narzędzia PR
  • co to jest „czarny PR”


Kontakt z dziennikarzem – od czego zacząć?

  • tworzenie bazy mediów oraz dziennikarzy – warsztat z użyciem komputera
  • audyt i monitoring informacji
  • narzędzia (płatne i bezpłatne) do monitoringu oraz korzyści wynikające z monitoringu brandu – omówienie narzędzi
  • kontakt z dziennikarzem – zasady, techniki, rodzaje

Informacja prasowa – podstawowe narzędzie pracy w branży PR

  • budowa informacji prasowej
  • sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady
  • zasady redagowania tekstów i poprawności językowej
  • styl informacji prasowej
  • różnice wynikające z przeznaczenia tekstu oraz rodzaju medium
  • dystrybucja tekstów oraz monitoring efektów działań

Praktyczny warsztat z pisania i redagowania tekstów – warsztat z użyciem komputera

W trakcie warsztatu uczestnicy stworzą bazę mediów według potrzeb, napiszą informację prasową oraz zaplanują jej dystrybucję.

Kryzysy wizerunkowe – co robić by nie stracić głowy?

  • przyczyny i typy sytuacji kryzysowych
  • fazy sytuacji kryzysowych
  • planowanie działań w przypadku sytuacji kryzysowych
  • kryzysy w social media

 

Relacje z mediami – jak przygotować się do wystąpienia publicznego?

  • etapy przygotowania do kontaktu z dziennikarzem
  • techniki dziennikarskie i sposoby reagowania
  • przygotowanie do wystąpienia przed kamerą
  • warsztat z wystąpień publicznych

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.