Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Szkolenie SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron www

Szkolenie SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron www

Kategoria: Tworzenie stron www i aplikacji, Marketing,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 8 godzin

Cena: 650 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron www

Pro­fe­sjo­nal­ne stro­ny www to nie tyl­ko no­wo­cze­sny de­sign, ale przede wszystkim użyteczność i łatwość w poruszaniu się potencjalnych użytkowników serwisu.

Podczas szkolenia Szkolenie SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron www  dowiesz się jak efektywnie realizować proces optymalizacji strony www oraz jak skutecznie wykorzystywać dostępne narzędzia w celu budowania wysokich pozycji w Internecie. W jaki sposób efektywnie zarządzać zawartością serwisu, aby przekładało się to na wymierne rezultaty w wyszukiwarkach.

Optymalizacja stron www zostanie przeprowadzona zgodnie z wymogami Google. Podczas szkolenia duży nacisk położony zostanie właśnie na funkcjonalność, łatwość wyszukiwania informacji, intuicyjność systemu menu oraz logikę uporządkowania treści.

Zakres materiału zajęć to obowiązkowa wiedza dla osób bezpośrednio związanych nie tylko z procesem tworzenia silnika www, ale również osób obsługujących systemy zarządzania treścią oraz działów marketingowych. Szkolenie polecane jest również osobom, pragnącym od podstaw poznać zasady projektowania stron internetowych i skutecznej promocji marki w internecie za pomocą rozwiązań SEO. 

 

Współczesne praktyki projektowe

Tworzenie stron internetowych oprócz zdobycia niezbędnych umiejętności technicznych, wymaga uświadomienia sobie jakimi zasadami należy się kierować, tak aby finalny produkt spełniał oczekiwania, jakie są stawiane nowoczesnym stronom internetowym. Już na wstępie spotkania dowiesz się jakie są współczesne trendy, techniki i narzędzia determinujące tworzenie stron WWW. Każdego roku pojawiają się nowe elementy i style, które zastosowane z rozmysłem, mogą korzystnie wpłynąć na poprawę doświadczeń osób korzystających ze strony. Nasz trener pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu możliwości, udzieli wskazówek, tak abyś mógł tworzyć nowoczesne i funkcjonalne serwisy. Sprawne poruszanie się po stronie i możliwość koncentracji na treści to wymogi, których absolutnie nie można ignorować. Dowiesz się czym jest minimalistyczny design i jak go osiągnąć dodając niezbędne elementy stron takie jak treść, formularze, obrazy przy zachowaniu wolnej przestrzeni.

Nowoczesny design to responsywny design. Dzięki temu Twoja strona będzie dostępna dla użytkowników urządzeń mobilnych bez uszczerbku dla ich komfortu i jakości doświadczeń jakie będą czerpać z korzystania z Twojego serwisu. Poznasz zasady dotyczące doboru typografii. Dowiesz się jak wspomóc czytelność prezentowanych treści. Omówione zostaną zalecane czcionki, ich rozmiar, zasady doboru koloru w zależności od tła na jakim są wyświetlane. Powiązane jest to z szeroko rozumianą dostępnością stron WWW, również dla osób z niepełnosprawnościami. Dowiesz się jakimi zasadami należy się kierować, aby projektować strony, z których korzystanie nie będzie sprawiało problemów.

Metody i narzędzia do testowania i optymalizacji serwisów WWW

Optymalizacja to nie jest jednorazowe przedsięwzięcie. Wymaga ona ciągłych działań, tuningowania, testowania i monitorowania. Pozycja w rankingu Google jest wypadkową wielu czynników. Google przywiązuje dużą wagę na pozytywnych doświadczeniach użytkowników, a te są w znacznym stopniu zakłócone, jeśli strona długo się ładuje. Istotną kwestią jest więc prędkość ładowania strony. Podczas szkolenia omówione zostaną narzędzia, dzięki, którym możesz testować wydajność i prędkość ładowania się Twojej strony. Uzyskane wyniki pozwolą Ci wprowadzić niezbędne poprawki w celu zwiększenia zadowolenia wśród osób korzystających z serwisu oraz szans na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Dowiesz się jakie znaczenie ma odpowiednie formułowanie tytułów, zastosowanie fraz kluczowych, meta tagów, map stron.

Google Analytics i Google Search Console

Podczas szkolenia dowiesz się jak wykorzystywać narzędzia Google Analytics i Google Search Console i dane, jakie dzięki nim pozyskujesz.  Google Search Console jest usługą, która daje dostęp do informacji na temat tego jak Google indeksuje  i  wyświetla strony w wynikach wyszukiwania. Możesz dowiedzieć się chociażby tego jakie zapytania prowadzą do wyświetlenia danych podstron z Twojego serwisu i ile razy w nie kliknięto. Google Analytics jest źródłem wielu cennych informacji, które pomogą Ci zrozumieć zachowania osób odwiedzających Twoją stronę, powiedzą skąd oni pochodzą, co robią kiedy pozostają na Twojej stronie i na jakiej podstronie kończą przeglądanie witryny. Przeglądając raporty Google Analytics dowiesz się między innymi ilu użytkowników szuka Ciebie, Twoich produktów czy usług korzystając z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych. Uczestnicząc w szkoleniu dowiesz się jak pośród ogromu informacji odszukać te, które mają największe znaczenie oraz sprawdzić czy Google Analytics działa prawidłowo na Twojej stronie.

Zarządzanie treścią witryny pod kątem jej poprawnej optymalizacji

Podczas szkolenia dowiesz się nie tylko na czym polega optymalizacja on page i off-page, ale jakie kroki należy podejmować, aby Twoje działania doprowadziły do poprawy pozycji strony w  organicznych wynikach wyszukiwania Google. Możesz zadbać o wartościową i często aktualizowaną treść. Omówimy zasady jakimi warto się kierować w doborze słów kluczowych i ich rozmieszczeniu na stronie oraz tworzeniu przejrzystej struktury strony. Przyjrzymy się takim elementom jak meta tagi description, title, atrybuty alt, adresy URL, obrazki, nagłówki czy linki wewnętrzne i powiemy jak należy je formułować czy też tworzyć, aby poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ruch na Twojej witrynie. Nasz trener wspomni również o niebezpiecznych technikach SEO, które bywają stosowane, mogą jednak znacznie zaszkodzić, spowodować spadek w rankingu Google albo nawet doprowadzić do otrzymania kary.

Dla kogo jest to szkolenie?

Zakres materiału to obowiązkowa wiedza dla osób bezpośrednio związanych nie tylko z procesem tworzenia stron www, ale również osób obsługujących systemy zarządzania treścią oraz działów marketingowych. Podczas szkolenia dowiecie się jak efektywnie realizować proces optymalizacji strony www oraz jak skutecznie wykorzystywać dostępne narzędzia w celu budowania wysokich pozycji w Internecie.

Czego nauczymy?

  • Podstaw procesu koncepcyjnego, tworzenia architektury informacji
  • Wytycznych oraz dobrych praktyk przy tworzeniu stron internetowych
  • Metod i narzędzi do testowania i optymalizacji serwisów www
  • Tworzenia stron internetowych pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek
  • Wykorzystywania narzędzi: Google Analytics i Google Search Console
  • Zarządzania treścią witryny pod kątem jej poprawnej optymalizacji

Czego oczekujemy?

Znajomość obsługi komputera oraz platformy PC lub MacOS.

Program

Wprowadzenie

  • Zasady projektowania i tworzenia nowoczesnych serwisów internetowych
  • Optymalna komunikacja użytkowników po serwisie internetowym
  • Standardy budowy stron WWW
  • Optymalizacja elementów graficznych
  • Przegląd layoutów stron WWW – analiza współczesnych trendów w projektowaniu stron internetowych

 Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych

  • logiczna struktura strony
  • META znaczniki w sekcji head
  • zasady tworzenia tytułu i użycia nagłówków
  • teksty alternatywne, nazwy łączy, itp
  • logika strony i znaczników

Testowanie i walidacja strony WWW

Najważniejsze elementy serwisu

  • Teksty
  • Formularze
  • Linki
  • Menu główne
  • Więcej o nawigacji
  • Grafika
  • Adres URL
  • Tabele
  • Mapa serwisu
  • Wersja alternatywna

Jak działają wyszukiwarki stron internetowych

Korzyści płynące z optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych

Najważniejsze informacje o stronach internetowych

  • Dobór domeny
  • Kompatybilność z przeglądarkami internetowymi
  • Znaczniki meta
  • JavaScript i Flash
  • Hierarchia treści, grafika, galerie na stronie, multimedia
  • Przyjazna struktura strony internetowej
  • Wpływ linków przychodzących i wychodzących na pozycję strony
  • Przekierowania
  • Blokowanie stron przed indeksacją
  • Prędkość działania

Indeksacja witryny

  • Ocena postępu indeksacji
  • Kontrola postępu indeksacji strony w Google

Mapa strony

  • Po co korzystać z map witryny?
  • Mapa witryny – schemat i budowa

Rozmieszczenie słów i fraz kluczowych na stronie www

Audyt strony www pod kątem SEO

Zarządzanie treścią witryny pod kątem jej poprawnej optymalizacji

Czynniki wpływające na pozycję w rankingu

  • Czynniki wewnętrzne
  • Czynniki zewnętrzne

Google Search Console oraz Google Analytics

Podsumowanie szkolenia i omówienie źródeł rozszerzających poznane zagadnienia.

 

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.