Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Tworzenie projektów w Unity - moduł 1

Kategoria: Grafika 3D, Tworzenie gier,

Poziom: moduł 1

Czas trwania: 32 godzin

Cena: 2400 PLN (netto)

 

Cena szkolenia "Akcja z plusem": 3000 PLN (netto)

Cena szkolenia "Akcja Plus Plus": 3300 PLN (netto)

Opis szkolenia

Szkolenie Tworzenie projektów w Unity przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę w Unity. W tym bardzo popularnym środowisku wykonuje się gry oraz aplikacje interaktywne 3D, VR a także rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality).

Prowadzący przeprowadzi uczestników przez podstawy obsługi edytora Unity, budowania w nim sceny swojej aplikacji systematycznie zwiększając stopień trudności.
Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w programowaniu. Płynnie podczas szkolenia zapozna słuchaczy z językiem C#, w którym zrealizuje z grupą  pierwsze proste skrypty.
Wybierając Unity można tworzyć projekt jeden raz i publikować na ponad 20 różnych platformach i systemów operacyjnych, warto wiedzieć jak i korzystać z tej opcji.

Szkolenie jest intensywne, dlatego determinacja uczestników i zaangażowanie wykładowcy będzie na najwyższym poziomie, podobnie jak koncentracja.

Czego nauczymy?

•    dowiesz się jak konfigurować nowy projekt w Unity
•    nauczysz się jak dodawać nowe sceny do projektu i zapełniać je obiektami
•    poznasz budowę podstawowego elementu sceny – GameObject’u
•    nauczysz się wzbogacać GameObject o nowe własności
•    nauczysz sie obsługiwać kamery w aplikacji
•    dowiesz się jak przełączać się pomiędzy kamerami
•    oraz jak wyświetlać obraz z dwóch kamer jednocześnie
•    dodasz do swojej sceny różne rodzaje oświetlenia i poznasz możliwości konfiguracji
•    poznasz zasoby prekonfigurowanych elementów dzięki którym będziesz mógł szybko tworzyć prototypy swoich aplikacji i dalej rozwijać je po swojemu
•    dowiesz się jak stworzyć optymalnie trójwymiarową topologię swojej sceny i nałożyć realistyczne materiały trawy, skał wody itd.
•    dowiesz ię jak definiować elementy kolidujące ze sobą i przenikające się
•    nauczysz się jak nadawać obiektom właściwości fizyczne
•    nauczysz się tworzyć skomplikowany interfejs użytkownika z użyciem wielu kontrolek takich jak: tekst, przycisk, przełącznik, suwak, lista rozwijana i inne
•    poznasz możliwości uruchamiania i kontrolowania efektów dźwiękowych w grze
•    nauczysz się tworzyć animacje dla wielu elementów aplikacji lub gry (ruchome obiekty, animowane światło, animacja i miksowanie dźwięku, animowane efekty interfejsu użytkownika, wiele innych)
•    dowiesz się jak dzielić program na sceny i optymalnie wczytywać je wraz z postępem gry lub aplikacji
•    poznasz możliwości uruchamiania akcji w twoim programie z opóźnieniem czasowym
i cyklicznie
•    dowiesz się jak testować, debugować i kompilować swoje projekty do postaci uruchamialnej

Czego oczekujemy?

Dobra znajomość obsługi komputera pozwoli w pełni wykorzystać czas szkolenia na realizację projektów.

Program

Etap I – aplikacja z pierwszej osoby
(zastosowanie: np. wirtualny spacer lub gra typu FPS)

•    tworzenie sterowania bohaterem
•    definiowanie kolizji z obiektami
•    rzeźbienie i malowanie terenu spaceru
•    mechanizm przejścia z jednej sceny do drugiej
•    tworzenie elementów ruchomych w scenie
•    optymalne powielanie obiektów i modyfikowanie ich
•    interakcje ze sceną aktywowane przez użytkownika
•    podstawy interfejsu użytkownika na ekranie
•    importowanie modeli i tekstur do projektu
•    tworzenie własnych materiałów i przypisywanie ich do obiektów
•    kompilowanie aplikacji

Etap drugi – interaktywny obiekt w centrum
(zastosowanie: np. prezentacja produktu lub gra na planszy 3D)

•    tworzenie sceny i odpowiednia konfiguracja
•    kamera na orbicie
•    klikalne obiekty 3d i wywoływane akcje
•    animacja obiektów po ścieżce
•    zmiana materiałów i podmiana obiektów w trakcie działania aplikacji
•    dynamicznie wstawianie nowych obiektów
•    wyświetlanie interaktywne tekstów w scenie 3D oraz 2D na ekranie
•    analiza działań użytkownika (np. zliczanie punktów lub test poprawności)
•    plansze interaktywne (a’la “Sukces” lub “Porażka – spróbuj ponownie”)

Etap trzeci – Prosta gra w widoku izometrycznym
(zastosowanie: np. symulacja skrzyżowania lub prosta gra typu RTS)

•    projektowanie planszy i aktywności obiektów
•    wypalanie aktywnych przestrzeni dla obiektów
•    mechanizm odnajdywania najkrótszej drogi
•    animowanie stałych tras obiektów
•    konfiguracja i sterowanie kamerą “top-down view”
•    wyznaczanie celu dla obiektu
•    ruchome przeszkody – odcinanie drogi
•    interakcja pomiędzy obiektami
•    wykrywanie osiągnięcia celu i uruchamianie kolejnych zdarzeń
•    sterowanie wieloma obiektami
•    informacje (etykiety) przy obiektach
•    zasady przy tworzeniu scenerii w widoku z góry

Etap czwarty – aplikacje 2D w Unity
(zastosowanie: np. gra młynek lub marketingowe quizy lojalnościowe)

•    jak żyć bez trzeciego wymiaru (rozważania psychologiczne)
•    konfiguracja edytora dla projektów 2D
•    przełożenie znanych mechanizmów na “płaskie”
•    importowanie assetów dla projektów 2D
•    definiowanie skali
•    konfiguracja obiektów i kolejność warstw w scenie
•    pisanie logiki gry w C#
•    wiele colliderów na jednym obiekcie i różne ich wykorzystanie
•    tworzenie obiektu zarządzającego stanem gry
•    zapisanie rekordów na urządzeniu
•    wstęp do fizyki w Unity na przykładzie projektu 2D

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.