Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Wizualne redagowanie publikacji - specjalistyczny

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 16 godzin

Cena: 1400 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Wizualne redagowanie publikacji – celem zajęć jest wprowadzenie do nowoczesnego edytorstwa, projektowanie graficzne layoutów, typografia i fotoedycja w praktyce redakcyjnej.
Media tradycyjne i cyfrowe komunikują się z odbiorcą za pomocą słów i obrazów zintegrowanych w spójny, syntetyczny przekaz, albo beztrosko rzuconych na kartkę czy płaszczyznę ekranu, bez żadnego związku treści z formą. Czasem też bez dbałości o czytelność. Umiejętność wyjścia poza tradycyjną narrację składającą się z samych tylko słów, niedbale ilustrowanych kiepskimi zdjęciami, jest warunkiem sukcesu zarówno współczesnej prasy drukowanej, jak mediów internetowych i publikacji mobilnych. Program „Wizualne redagowanie prasy” uczy projektowania layoutów stron z poszanowaniem treści, przy zastosowaniu specyficznej składni „języka wizualnego redagowania”.

Pracę nad dobrym projektem graficznym powinniśmy zaczynać od rozmowy o treści, o warunkach dystrybucji, o technice druku i upodobaniach czytelników, o sposobie pisania tekstów i tytułów, rodzaju najczęściej używanych zdjęć, budżecie i sposobie wynagradzania dziennikarzy. Dlatego szkolenie „Wizualne redagowanie publikacji”, pozornie poświęcone zagadnieniom graficznym, jest adresowane do wszystkich twórców i redaktorów przekazu — ludzi słowa i ludzi obrazu.
Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych dziennikarzy i grafików z wydawnictw prasowych, albo stanowić wprowadzenie do podjęcia pracy subedytora, copy editora w redakcji gazety. „Wizualne redagowanie publikacji” parokrotnie przydało się też wydawcom stojącym przed decyzją o unowocześnieniu gazety lub magazynu, przede wszystkim tym, którzy planowali zmiany graficzne (redesign) i ryzykantom zamierzającym stworzyć nowy tytuł prasowy.
Szkolenie służy między innymi nauce rozmowy między redaktorem a grafikiem — języka oceny jakości publikacji, planowania w zespole redakcyjnym, współdziałania i grupowego kreowania pomysłów na layout — dlatego mile widziane będą tandemy redaktor-grafik z jednego wydawnictwa.

Najbliższe terminy

7-8 lutego 2019

Czego nauczymy?

  • projektowania graficznego przejrzystego layoutu gazety, magazynu, strony internetowej
  • podstaw fotoedycji prasowej
  •  kreowania pomysłów wizualnych współgrających z treścią przekazu
  •  doboru fontów, zasad projektowania makiety nowej gazety
  • procedury odświeżania graficznego gazety (redesign)
  • zasad współpracy redaktor-grafik w realizacji pomysłu wizualnego
  • zasad oceny i korekty layoutu przed wysłaniem gazety do druku lub publikacji w sieci

Ponadto przedstawimy przykłady rozwiązań graficznych gazet z całego świata, trendy i mody projektowania prasy, wyniki konkursów, itp.

Czego oczekujemy?

Od uczestników oczekujemy podstawowej znajomości obsługi komputera PC bądź MAC.

Program

Zasady wizualnego opowiadania historii w mediach

Graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu — wprowadzenie do typografii. Dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między składnikami layoutu, kontrola nad zastosowanymi środkami.

 — Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna. Praca redakcyjna z autorami tekstów i grafikami nad formą przekazu.

 — Projektowanie dobrego layoutu ze zdjęciami i bez

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Szerokości szpalt, ograniczenia i swoboda kreacji w gazecie.

 — Poprawianie złych layoutów, szybka korekta błędów

Ocena jakości layoutów, dobieranie właściwych słów i kryteriów, korzyści z oceniania. Znajdowanie szybkich sposobów poprawy gotowego layoutu tuż przed publikacją.

 — Fotoedycja prasowa

Źródła zdjęć, zadania redaktora a zadania fotoedytora, zdjęcia obywatelskie. Selekcja i obróbka zdjęć w redakcji prasowej, konflikt fotograf – fotoedytor. Podstawy doboru, kompozycji i kadrowania zdjęć do druku (publikacji). Koszty i prawa autorskie.

 — Formy infograficzne w praktyce gazetowej

Kto robi infografiki w gazecie? Role grafika i redaktora w planowaniu. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w gazecie, proste formy i złożone kompozycje. Budowanie layoutu na infografice i prostej infografiki na ilustracji.

 — Zróżnicowanie stylistyczne gazet

Czym się naprawdę różni tabloid od gazety opinii? Tabloidyzacja prasy, mimowolne i świadome upodobnienie się do tabloidu. Czy istnieją zasady layoutu tabloidowego? Mody i style graficzne w prasie.

 — Zasady współpracy wewnątrzredakcyjnej, redakcyjny „workflow”. Planowane wydania z uwzględnieniem wizualizacji pomysłów. Wpływ koncepcji wizualizacji na pracę autorów tekstów. Zapobieganie konfliktom między autorami i grafikami.

 — Odświeżanie wyglądu gazety (redesign)

Prawdziwe i urojone powody zmian graficznych, niezbędne etapy i czas ich trwania, dobór i zakup fontów, lista koniecznych prac… Decyzje graficzne mające konsekwencje ekonomiczne.

 — Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ wydania i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów.

 — Analogie i różnice miedzy stroną internetową, publikacją mobilną a gazetą papierową: kontrast, hierarchia, typografia, kolor, sposób pisania tekstów. Dziennikarstwo wielofunkcyjne: pisanie i fotografowanie/filmowanie do internetu i gazety.

 

 

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.