Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe i Maxon

Wizualny potencjał tekstu - specjalistyczny

Kategoria: Grafika komputerowa i DTP, Marketing,

Poziom: specjalistyczny

Czas trwania: 16 godzin

Cena: 1400 PLN (netto)

 

Opis szkolenia

Szkolenie Wizualny potencjał tekstu pomaga „ludziom słowa” nie wykonującym zawodu grafika zrozumieć wzajemne zależności treści i formy w projekcie. Uczy specyficznej składni „języka wizualnego redagowania” publikacji drukowanych, stron internetowych, wpisów w serwisach społecznościowych, czy grafiki informacyjnej. Uczestnicy zajęć poznają zasady poprawnego przygotowania tekstu do składu, by jak najlepiej wykorzystać graficzny potencjał „ukryty” w treści, oraz np. kreowania pomysłów na potrzeby infografiki. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom poznają różnorodność układów typograficznych, kryteria dobierania zdjęć i ilustracji, a także dobre praktyki współpracy autora tekstu z grafikiem.

Szkolenie jest przygotowane dla tych, którzy jedynie współpracują z grafikami przy tworzeniu wizualnej strony publikacji, ale… dzięki powszechnie dostępnym darmowym aplikacjom sieciowym autor tekstu coraz częściej może się stać twórcą formy graficznej. Narzędzia te, adresowane do nieprofesjonalistów, pozwalają dowolnie dobierać ilustracje, kroje liter, układy typograficzne i kolory. Szkolenie więc dedykowane jest także tym, którzy kiedykolwiek próbowali, albo chcieliby samodzielnie projektować graficznie choćby tylko newslettery, posty na blogu, wpisy na Facebooku, czy Twitterze.

Formy zajęć:

  • prezentacje multimedialne
  • w grupach: szkicowanie layoutów na papierze, ocena zespołowa moderowana przez prowadzącego, poprawianie szkiców
  • w grupach: próby ćwiczebnych layoutów w komputerze, ocena zespołowa moderowana przez prowadzącego, poprawianie szkiców

Najbliższe terminy

20-21 grudnia 2018.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych autorów, redaktorów, wydawców a także dziennikarzy, pracowników marketingu i PR, analityków rynku, sprzedawców, nauczycieli; każdej osoby zawodowo komunikującej się za pomocą mediów drukowanych i cyfrowych.

Czego nauczymy?

  • poprawnego przygotowania tekstu dla grafika, projektanta, operatora DTP
  • zasad tworzenia tytułów, leadów, śródtytułów i innych elementów wyróżnionych typograficznie, z korzyścią dla formy graficznej
  • kreowania pomysłów wizualnych współgrających z treścią przekazu
  • zasad współpracy redaktor-grafik w realizacji pomysłu wizualnego
  • oceny doboru kroju liter i ich wpływu na charakter publikacji
  • sposobu graficznej prezentacji liczb, szukania pomysłów na infografiki
  • zasad doboru i używania zdjęć w publikacji
  • zasad oceny i korekty layoutu przed wysłaniem do druku lub publikacji w sieci
  • używania wybranych darmowych aplikacji do samodzielnego projektowania graficznego
  • ponadto przedstawimy przykłady rozwiązań graficznych z całego świata, trendy i mody projektowania wizualnego, wyniki konkursów, itp.

Czego oczekujemy?

Udział w szkoleniu nie wymaga umiejętności używania oprogramowania graficznego, jednak do aktywnego udziału w ćwiczeniach konieczna jest przynajmniej podstawowa znajomość programów
MS Word i Power Point, a także mile widziana łatwość uczenia się nowych aplikacji.

 

Program

  • Zasady wizualnego opowiadania

Podstawowe pojęcia typografii — graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu, dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między tytułami i innymi elementami wyróżnionymi a szpaltami tekstu, wpływ tekstu na rozwiązania graficzne.

  • Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna.
Praca redakcyjna nad tekstem do nieliniowego layoutu.

  • Udział autora tekstu w kreowaniu dobrego layoutu graficznego

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Zachowanie tekstu w szpaltach, rytm śródtytułów, korekta edytorska („szewcy, bękarty i wdowy”).

  • Dobre zasady typograficzne

Wskazówki dla piszących, użycie znaków przestankowych, spacje, cudzysłowy, dywizy i półpauzy. Formatowanie typograficzne tekstu do wersji końcowej i do dalszej obróbki. Złe i dobre nawyki piszących teksty.

  • Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ publikacji i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów; zalety powtarzalności i konstrukcji modularnej.

  • Fotoedycja — dobór i edycja zdjęć

Źródła zdjęć, zadania autora/redaktora a funkcja fotoedytora, zdjęcia amatorskie i agencje fotograficzne. Selekcja i obróbka techniczna zdjęć do druku (publikacji cyfrowej). Koszty, prawa autorskie i podpisy (credit).

  • Formy infograficzne w praktyce

Kto robi infografiki? Role grafika i redaktora w planowaniu przekazu infograficznego. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w publikacjach, proste formy i złożone kompozycje. Narzędzia do projektowania infografik i innych layoutów graficznych, w tym wybrane darmowe narzędzia w sieci.

  • Wady i zalety darmowych aplikacji sieciowych

Praktyczne zastosowanie, wady i zalety darmowych aplikacji sieciowych stworzonych do samodzielnego projektowania layoutów graficznych przez nieprofesjonalistów, jak Canva, Pictochart, Venngage, Crello…

Dbamy o wysoką jakość szkoleń i komfort uczestników.

Standard szkoleń — co zapewniamy?

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • możliwość korzystania z tabletów Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane lub elektroniczne materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • woda gazowana, niegazowana, ciasteczka
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. W ankiecie oceniają zarówno poziom swojego zadowolenia na podstawie spełnionych oczekiwań jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm.